Már a futball is digitalizálódik

forrás: Prím Online, 2021. február 23. 15:20

Németország legsikeresebb futballklubja is csatlakozik azon nagyvállalatok sorához, amelyek valamilyen SAP termékkel növelik versenyképességüket. Az SAP SuccessFactors Employee Central rekord gyorsasággal történő bevezetése révén a munkaerőmenedzsment új szintre lép.

A szurkolók ritkán tekintenek rajongásuk tárgyára valódi profitorientált vállalkozásként. Márpedig Németország legeredményesebb futballklubja, a Bayern München is egy olyan nagyvállalat, melynek időről időre szervezeti fejlesztéseket kell végrehajtania. Mindig a sztárok vannak reflektorfényben, pedig a sikerek mögött egy összehangolt, szó szerint profi dolgozói csapat van, akik nap mint nap gondoskodnak róla, hogy a legjobb esélyekkel futhassanak ki a játékosok a pályára.

 

Az FC Bayern München AG több mint 1000 embert foglalkoztat világszerte. A dolgozók munkavállalói életciklusa a belépéstől a kilépésig ugyanolyan figyelmet érdemel, amilyen figyelemmel a játékosok igényeire van az egyesület. Ennek a folyamatnak a menedzselésére vezették be az SAP SuccessFactors munkaerő-menedzsment platformjának Employee Central modulját. Ráadásul a gyorsított, standard elemekből építkező bevezetéssel az SAP igazodott az ügyfél karakteréhez: a lehető leggyorsabban reagálni és cselekedni.

 

 

„Korábban egyedi fejlesztésű, a múltból ránk maradt rendszerekben folyt a munkaerő nyilvántartás hagyományos módon való vezetése.” – magyarázta az átállással kapcsolatban Jan-Christian Dreesen, az FC Bayern München AG elnökhelyettese. „Mostantól a HR-eseink valóban hivatásuk legszebb részeinek szentelhetik idejüket: stratégiai fejlesztések tervezésének a motiváció, a dolgozói hatékonyság, a képességfejlesztés területein.” Ezzel párhuzamosan számos részfeladatot automatizálnak, illetve önkiszolgáló appokkal egészítenek ki. Így például mobilon elérhető felületeken saját profiljukon jelezhetik szabadságukat, betegségüket, eszközigényüket az egyesület alkalmazásában lévők, a játékosoktól az irodistákig minden szervezeti egységben. Mindezekhez korábban HR-es munkatárs segítségére volt szükség.

 

Az SAP 2014 óta kiemelt, platinum partnere a Bayern Münchennek, a vállalat mind a sport-, mind az üzleti eredmények terén támogatja a klubot abban, hogy élen járjon. Ennek köszönhetően 2020-ra új alapokra került a szurkolói élmény menedzsment is az SAP Customer Experience és CRM rendszerei segítségével. Körülbelül 250 különböző paramétert tartanak nyilván egy-egy rajongóról, így testreszabott marketinggel tudnak célozni a születésnapi figyelmességektől a meccs közbeni merchandising ajánlatokig mindent, a rendelkezésre álló készletek valós idejű nyomonkövetése mellett. Az SAP Analytics Cloud ugyanis lehetővé teszi az ügyféladatok átfogó elemzését egyetlen kattintással. Az intelligens digitális megoldások bevezetésével a Bayern jelentősen növelni tudta a jegyeladásokon kívüli bevételeit, és százezres nagyságrendben épített rajongó adatbázist világszerte. Ráadásul a feliratkozások, rendelések, jegyfoglalások, és a kapcsolódó utazási, szállás, ellátás és ajándék ajánlatok kiterjesztése és értékesítése teljesen automatizált módon folyik. Ma már a klubtagok az adataik frissítését is önállóan intézhetik a klub felületein, ami nem lebecsülendő mértékben takarított meg munkaórákat a klub dolgozóinak: csak a tavalyi év során mintegy 160 ezer tétel frissült a rajongói adatbázisban, noha korábban 50 különböző informatikai rendszer megléte mellett is manuálisan kellett kiszolgálni a rajongótábort.

 

Az SAP-vel meglévő együttműködésnek lett új mérföldköve a dolgozói élménymenedzsment felhőalapú, helytől függetlenül globálisan nyomon követhető rendszerének bevezetése.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Útnak indult a Yunex Traffic márka

A korábbi Siemens Intelligens Közlekedési Rendszerek (ITS) új márkanevet vezet be Yunex Traffic néven, és július 1-jétől a Siemens Mobility új vállalataként működik. A vállalat egy gyors ütemben fejlődő piacon pozícionálja magát, ahol stratégiailag kihasználhatja piacvezető pozícióját az utak és városok számára kínált innovatív, intelligens és átfogó mobilitási megoldások terén. Világszinten Markus Schlitt vezérigazgató és Jan Villwock pénzügyi igazgató vezetésével a Yunex Traffic világos üzleti fókusszal és vállalkozói szabadsággal működik, saját növekedési stratégiáját követheti, stratégiai partnerségeket építhet, alakíthatja az iparág digitalizációját és aktívan előmozdíthatja a piaci konszolidációt.

2021. július 26. 14:15

Az ABB felvásárolja az ASTI Mobile Robotics Group-ot

Az ABB bejelentette, hogy megvásárolja az autonóm mobil robotok gyártása terén globális vezető szerepet betöltő ASTI Mobile Robotics Group-ot (ASTI), amely applikációival széles termékválasztékot kínál a főbb robotikai alkalmazások terén. Az akvizíció eredményeként bővül az ABB robotikai és automatizálási kínálata, és az egyetlen olyan vállalat lesz, amely teljes körű portfóliót kínál a rugalmas automatizálási rendszerek következő generációjához.

2021. július 26. 11:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53