Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál
Tavaly novemberben fogyott a legtöbb szájmaszk az eMAG-nál, de a harmadik hullám nyomán bevezetett maszkviselési kötelezettség hatására március végére megdőlhetnek a korábbi eladási csúcsok az eddigi trendek alapján. Az FFP2-es és az egyszer használatos szájmaszkokból egyaránt az ötven darabos kiszerelés a legnépszerűbb, de az eladások jelentős részét az ennél kisebb kiszerelésben elérhető, mosható textilmaszkok teszik ki.
2020 márciusa, a koronavírus-járvány első hullámának kezdete óta az eMAG Magyarországnál közel 8 millió darab maszkot adtak el - különböző kiszerelésű változatokban összesen közel 600 ezer csomagban. Az eMAG.hu webáruházban gazdára talált maszkok 87 százalékát a cég Marketplace partnerei értékesítették. A fennmaradó 13 százalékot, vagyis több mint egymillió maszkot (FFP2 és egyszer használatos maszkokat) az eMAG Magyarország maga értékesítette.
Idén márciusban megdőlhet az eddigi maszkeladási rekord
A második hullám beköszönte és fekete pénteki akciók együttes hatására havi szinten eddig 2020. novemberében vásárolták a legtöbb maszkot az eMAG-nál: ez közel 80 ezer eladott csomagot, közel 1,3 millió darab maszkot jelent. Ugyanakkor az egyetlen napon beérkező szájmaszk-rendelések terén 2021. március 5. az eddigi rekorder csaknem 31 ezer darabos értékesítéssel (a Marketplace-partnerekkel együtt).
Ezen a napon az egyik hírportál egy később be nem igazolódott értesülése nyomán megindult a roham az FFP2-es maszkokért. Végül a kormány ezen a napon csupán a maszkviselés típustól független általános kötelezettségét írta elő valamennyi közterületen. Ettől függetlenül a jelenlegi értékesítési számok alapján jó esély van arra, hogy 2021. márciusában a tavaly novemberi maszkértékesi csúcs is megdőljön.
A fertőtlenítőszerek, szappanok és kendők is jobban fogynak
Érthető okokból tisztító és fertőtlenítőszerekből összességében másfélszer többet rendeltek az elmúlt egy évben az eMAG vásárlói, mint a járvány előtti időszakban. A legnagyobb darabszámban a felülettisztító kendők fogytak, egy év alatt több mint 1,3 millió csomagot rendeltek ezekből, míg kézfertőtlenítő kendőből lényegesen kevesebb, mintegy 30 ezer csomag fogyott ugyanebben az időszakban. A folyékony szappanok eladásai nagyjából megduplázódtak a járványhelyzet óta, ami több mint 14 ezer darabos eladást jelent éves szinten.
A boltzár idején is lehet online rendelni
Az eMAG szaküzletei a kormányrendeletben kihirdetett szigorított védelmi intézkedések nyomán 2021. március 22-éig zárva tartanak, azonban futáros kiszállítással, illetve az érintkezésmentes átvételt biztosító easybox csomagautomatákban és egyéb átvevőpontokon való átvétellel továbbra is lehet online rendelni. A vállalat raktáraiban a járvány kezdete óta naponta kórházi előírásoknak megfelelően fertőtlenítik az árut, a csomagokat és a berendezéseket, a munkatársak szájmaszkban dolgoznak, és folyamatosan egészségügyi méréseket végeznek a körükben. E mellett napi négyszer végeznek takarítást a közös helyiségekben, az érintkezési ponton pedig elérhető kézfertőtlenítő.
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói
- Évet értékelt az Extreme Digital
- Már több mint 30 ezer rendelést szolgáltak ki az easybox csomagautomaták
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
- Folyamatosan bővül az eMAG és az Extreme Digital csomagautomata-hálózata
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- A Mammutban nyitotta meg második üzletét az eMAG
- Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.