Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly
A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta.
A 2020-as Social Index rangsorának felépítésénél a márkákat egymáshoz viszonyított online jelenlétük minősége mentén súlyozta a SentiOne, egyrészt a hozzájuk kapcsolódó tartalmak mennyiségét, másrészt azok érzelmi hátterét is figyelembe véve.
Forma 1 és Mercedes
Az autómárkák a legkedveltebb kategória, azaz a legnagyobb internetes párbeszéd itt tapasztalható a SentiOne elemzése szerint. A tavalyi Social Index győztese ebben a csoportban a Ferrari volt, idén a Mercedes és a BMW mögött végzett csak a harmadik helyen. A Mercedes kapcsán elemzett online beszélgetések, kommentek és bejegyzések mennyiségét és pozitív töltetét a Forma 1 versenyek növelték, a legnépszerűbb márkaemlítéses bejegyzés viszont Majka videója volt, amelyben átvette új Mercedesét a márkakereskedőtől. A harmadik helyen végzett Ferrari mögött idén lecsúszott az Audi a dobogóról, a Tesla viszont tartotta az ötödik helyezést. Az autós kategória érdekessége még, hogy a Facebookon, videós oldalakon, blogokon, portálokon, Instagramon és a fórumokon autós témában történt a legtöbb bejegyzés 2020-ban a többi kategóriához mérten.
Cserélt a Tesco, Lidl és Spar
Az élelmiszerbolt kategória tavalyi dobogósai helyet cseréltek, a Tesco második helyről az élre váltott, a Spar a harmadik helyre csúszott, a bronzérmes Lidl pedig idén második lett a versenyben. A 2020-as évben az élelmiszervásárlás a második kedvenc témája volt a netezőknek, idén a férfiak is nagyobb számban csatlakoztak a párbeszédhez, amely főleg a Facebookon és website-okon zajlott. Az első ötbe került még az Aldi és a Penny, a Manna lánc kikerült a TOP10-ből, helyére a Reál lépett.
Édesszájú online magyarok
A Nasi kategóriában 66 márkát elemeztek a SentiOne szakemberei, ezek között több sós nassolni való is volt, de az első tízbe kizárólag édességek kerültek be, és a korábbi évekhez hasonlóan töretlenül vezet a Nutella. A 2020-as évben öt helyet ugorva szorongatta meg a második helyezett Lindt, a márka kapcsán az említések 85 százaléka volt pozitív. A Bounty és a Boci helyére a Nestlé és a Cserpes lépett a legjobb 10-be, a Túró Rudi viszont stabilan tartotta a helyét a TOP5-ben.
Just did it again
A NIKE idén is megnyerte a divat kategóriát, legnépszerűbb tartalmai a cipőkről szóltak. A legnagyobb elérést a márka a Deichmann cipőbolt Facebook oldalán keresztül kapott, de a legkedveltebb bejegyzés a Glamour Hungary oldalán született egy NIKE reklám kapcsán. A második és harmadik helyezett sportmárka, az Adidas és a Puma is tartotta előző Social Index során megszerzett pozícióját. A kategória első tíz helyezettje között idén először szerepel két magyar márka, a Süel és az Amnesia.
Fórumokon beszéljük ki
A szépségápolás kategória az egyetlen, amelyben az internetezők a fórumokon osztják meg leginkább a gondolataikat, de népszerűek az Instagram bejegyzések és a videós tartalmak is a témakörben. Ebben a kategóriában volt az 2019-es indexhez képest a legtöbb mozgás, a tavalyi győztes L’Oréal a negyedik helyre csúszott, a Rossmann vette át a helyét. Az első tízbe viszont bekerült a Vichy, a Lush, a Bioderma és az Isana is.
Mennyire népszerűek a bankok?
A legkevésbé népszerű kategória az online bejegyzések szerint a bankok, ahol első az OTP. Tavaly a legtöbb és legpozitívabb említést az OTP bank kapta, köszönhető ez részben az általa szponzorált OTP ligának és a Simplepay fizetési rendszernek is.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligenciával és adatelemzéssel küzdenek az erdőirtás ellen
- Közel 400 millió forintos bevétellel zárta a tavalyi évet a SentiOne
- Új innovációkat mutatott be a Cisco
- A világ leggyorsabb, MI-kutatásokhoz használható hardvere segíti a SZTAKI kutatásait
- A Red Bull Racing Honda és az Oracle közösen emelné új szintre az adatelemzést a Formula-1-ben
- Együttműködik a Vantage Towers és az Antenna Hungária
- Ráerősített az online sérelmekre az otthonülés
- Türelmesebbé tette az embereket a kibertérben a járvány
- Családok és adatok veszélyben
- A Biztonságos Internet Napra időzíti online sorozatát a Da Vinci Media
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.