Intelligens rendszerekkel lehet sikeres a járvány utáni nyitás
Ahogy nő azok száma, akik már megkapták a COVID elleni védőoltást fokozatosan nyit az ország is, egyre többen térnek vissza az irodákba, a fél éve zárva tartó szállodák is újra kinyithatnak és teljes kapacitással működhetnek. A nyitás előtt komoly feladatot jelent az épületek gépészeti átvizsgálása, illetve az új munkarend kialakítása, amiben ma már intelligens megoldások támogatják a vállalkozásokat, az épületüzemeltetőket.
Míg a 21. század elején még 30 négyzetméter körül volt az egy főre jutó átlagos irodaterület, addig az elmúlt években már csak 7-14 négyzetméter között változott, ugyanakkor a múlt évben ismét nőtt ez az érték, és valamivel átlépte a 18 négyzetmétert. A JLL Research adatai ugyan az Egyesült Államokra vonatkoznak, de jól érzékeltetik, hogy milyen változásokat hozott az elmúlt két évtizedben az egyterű irodák térhódítása, majd a múlt évben a COVID-járvány kirobbanása. A JLL elemzése szerint a járvány miatti óvintézkedések keretében a vállalkozások azzal számolnak, hogy átlagosan legalább 50 százalékkal kel növelni az egy főre jutó irodaterületet. Azonban még ez sem jelenti feltétlenül azt, hogy összességében nagyobb irodákra lenne szükség, hiszen az elmúlt közel egy év tökéletesen megmutatta, hogy a home office sokkal működőképesebb, mint azt a legtöbben eddig gondolták.
Világszerte és itthon is a legtöbb irodába az elmúlt nagyjából egy évben korlátozásokkal – például kvótarendszerben – járhattak be a munkavállalók, és a járvány elmúltával a várhatóan a korábbinál jóval nagyobb mértékű otthoni munkavégzés miatt az irodahasználat tervezésében célszerű lesz egy sokkal dinamikusabb megközelítést alkalmazni. A fix irodai helyek eltűnésével egy megfelelő menedzsment rendszerre lesz szükség, ami például különböző üzleti vagy csapatépítési szempontok alapján osztja majd ki az adott napon bent dolgozóknak a munkaállomásokat.
„Az EcoStruxure Workplace Advisor megoldásunkban olyan digitális szolgáltatásokat kínálunk az épületüzemeltetők számára, amelyek támogatják az okos munkahelyek létrehozását. A rendszer segít az irodaterület optimális kihasználásában, javítja az ott dolgozók komfortérzetét, ezáltal jobb munkavállalói élményt kínál, növeli a hatékonyságot, illetve csökkenti a létesítmény üzemeltetési költségeit. A hatékonyabb energiagazdálkodás mellett a megoldás fő előnye abban rejlik, hogy sokkal jobb lesz az adott irodaház kihasználtsága” - mutatott rá Racsek Dániel, a Schneider Electric EcoStruxure üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.
A Workplace Advisor és a beléptetőrendszerek integrálása pedig lehetővé teszi, hogy az üzemeltetők pontosan tudják, hogy egy bizonyos pillanatban mennyien tartózkodnak a létesítményben, ami rendkívül fontos vészhelyzet esetében, de komoly előnyt jelent például akkor, ha kiderül, fertőzött személy járt az épületben, hiszen megkönnyíti a kontaktkutatást.
Míg az irodaházak rendszerei, ha nem is feltétlenül teljes kapacitással, de az elmúlt hónapokban is működtek, és voltak emberek az épületekben, addig a COVID-járvány miatt a hazai szállodák fél évig üresen álltak. Ezeknél a létesítményeknél is komoly előkészületeket igényel, hogy ismét vendégeket fogadhassanak. „A szállodák esetében mindenképpen figyelembe kell venni, hogy lehetnek olyan elemek, amelyek meghibásodtak, vagy nem kellő hatékonysággal indulnak újra a hosszú leállást követően. Ez a gyakorlatban azt eredményezheti, hogy a nyitást követően akár még hetekig jöhetnek elő folyamatosan a különböző rendszerhibák. Természetesen manuálisan is lehet ellenőrizni a rendszert, azonban például a Schneider Electric EcoStruxure Building Advisor segítségével, ha rendelkezésre állnak adatok az épületről, gyorsan és automatikusan ki lehet szűrni a meghibásodásokat. A rendszer gyártófüggetlen, így nem korlátozza le a használatóságát, hogy melyik cég szállította a szálloda épületautomatikai megoldásait” - tette hozzá Veller Tamás épületautomatizálási mérnök, a Schneider Electric termékmenedzsere.
A rejtett hibák felderítése mellett a vállalat megoldásai komoly spórolást is hozhatnak a hotelek üzemeltetésében. A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 32 százalékát takaríthatják meg, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik. Az EcoStruxure Power használatával emellett a teljes életciklust figyelembe véve az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Az ellátási lánc nagymenői között a Schneider Electric
- Új vezető a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- Karantérkarrier – így dolgozunk COVID alatt
- SpaceLogic-kal lehetnek zöldek és intelligensek a jövő épületei
- Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric
- Univerzális automatizálással léphetnek új szintre a gyártócégek
- Hat tipp a felvillanyozó felújításhoz
- Hazánkba is megérkezett a Wiser!
- Flottacserével pörög az e-mobilitás
- Beszáll a Föld Órája akcióba a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.