Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény

forrás: Prím Online, 2021. június 14. 18:50

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-lel szemben, hogy megvizsgálják a keresőben dalcímekre keresés esetén megjelenő ún. dalszövegkártya alkalmazás versenyjogi legitimitását, hiszen az alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor további találatait, valamint a megváltozott keresési találati lista a Google saját szolgáltatását, a YouTube-ot is népszerűsíti.

Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Marketing21 vezetője szerint „az mindenképpen bizonyos, hogy minél előrébb jelenik meg egy találat a Google-ben, annál nagyobb forgalom érkezik a megjelenített weboldalra. Így, ha a Google előre sorolja saját platformjait, forgalomtól fosztja meg a többi tartalomszolgáltató oldalt. Ezeknek az oldalaknak pedig csökkenni fog a látogatottsága, ezért reklámbevételtől esnek el, és akár tönkre is mehetnek a mögöttük álló cégek.”

 

A szakember kiemelte, hogy a GVH majd biztosan figyelembe fogja venni azt is, hogy a keresőcég a saját szolgáltatásán belül rendelkezhet egy bizonyos szintű szabadsággal és módosíthatja saját felhasználói felületeit, illetve azt is – ami a Google számára rossz hír – hogy több kutatás is bizonyítja, hogy a forgalom 25%-a mindig a legelső Google-találatra irányul.

 

Nótin Szabolcs szerint többek között a GVH azt is megvizsgálja majd, hogy indokolható-e a Google módszere azzal, hogy jobb felhasználói élményt kíván nyújtani, tehát, hogy a felhasználók tényleg jobban járnak-e, ha azonnal a YouTube-hivatkozás kerül eléjük egy keresés során, vagy a zenei kártyákkal a Google csak magánál akarja tartani a forgalom egy jelentős részét.

 

A szakember elmondta: „asztali gépen kompromisszumos megoldás lehetne például, ha zeneszámok esetén is azt a gyakorlatot folytatná a kereső, mint a filmekre vagy számítógépes játékokra keresés esetén. Ilyenkor a megjelenő találatok melletti oldalsó ablakot használja a Google, így a hagyományos keresési találatok is láthatók görgetés nélkül.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Keresik az elmúlt rendkívüli időszak hőseit!

Új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és a Trade magazin. Tíz kategóriában keresik a szektor azon szereplőit, akiknek a koronavírus-járvány idején sikerült valamilyen különleges megoldással menteni a menthetőt: a kollégákat, a közösséget, a szolgáltatásukat. A kitüntető címre maguk az érintettek pályázhatnak fotókkal illusztrált történetük feltöltésével a www.horecahosok.hu oldalon.

2021. augusztus 4. 19:08

Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei

A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.

2021. augusztus 4. 17:23

Ismét retró hétvége a Balaton északi partján

A júliusi rendezvény után, augusztus 7-én és 8-án a Balaton északi partját ismét retró hangulat tölti be. 2021. június 18. óta a vasúttársaság járatai Budapesttől Balatonfüredig környezetbarát, villamos vontatással közlekednek, ezért az észak-balatoni vasútvonalon megújult a menetrend, és a retró vonatok közlekedése is változott a korábbi években megszokotthoz képest. A 2021-es nyár második retró hétvégéjén visszatér a 424-es „Bivaly” gőzmozdony, és ismét megjelennek a MÁV-START, a MÁV Rail Tours és a Volánbusz retró-járművei, hogy nosztalgikus hangulatban vonatozhassanak utasaink.

2021. augusztus 4. 15:40

A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny

Az IPRA által évente meghirdetett Golden World Award a legjelentősebb globális kommunikációs szakmai elismerés, mely a legkiválóbb PR projekteket díjazza. A Magyar Telekom két, digitalizációs céllal született programjának kommunikációja is elnyerte a nemzetközi szervezet díját és az ezzel járó szakmai elismerést.

2021. augusztus 4. 13:55

Az eMAG mobilappjával a leginkább elégedettek a magyar internetezők

A GKI Digital kutatása szerint a mintegy 6,2 millió magyar internetező 97 százaléka használ okostelefont, és minden negyedik felhasználó telepít vásárlással kapcsolatos applikációt a készülékére. Ezek közül az egyik legnépszerűbb online vásárlásra használható alkalmazás az eMAG-é, és ezzel az appal a leginkább elégedettek a hazai okostelefon-használók.

2021. augusztus 4. 12:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52