Az EdisonKids és a Samsung közös kihívásán a jövőformáló kezdeményezéseké volt a főszerep

forrás: Prím Online, 2021. június 17. 13:40

A hazánkban idén első alkalommal megrendezett Megoldások a holnapért kihívás négy hónapos projektidőszaka után a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium tanulói vihették haza a fődíjat. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve a 12 és 18 év közötti diákjait kereste, végül a Trois cent Soixante Croissants csapat megoldása bizonyult a legjobbnak. A Samsung és az EdisonKids szakértői az elmúlt hónapokban a diákokkal közösen fejlesztették a projekteket, amelyek sokfélesége remekül megmutatta, milyen széleskörű a fiatalok érdeklődése és milyen kreatívan gondolkoznak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi életről. 

Az ország egész területéről érkeztek jelentkezések az EdisonKids és a Samsung közös kihívására, amely a jövő feltalálóinak, vállalkozóinak és kutatóinak adott lehetőséget, hogy élesben is kipróbálhassák magukat. A zsűri döntése alapján 27 csapat jutott az elődöntőbe, ahol több műhelymunka és folyamatos mentorálás után elkészíthették a projektjüket bemutató prezentációt. Az ötletek a legkülönfélébb helyi társadalmi, környezetvédelmi vagy személyes problémákra keresték a megoldást. A legjobb 8 közé végül egy zaklatás elleni kezdeményezés, egy robotikai projekt, egy hulladékgyűjtést megreformáló és egy fenntarthatósági alkalmazás, egy tudatos vásárlást támogató böngésző-bővítmény, két otthoni tanulást segítő platform és egy közösségi kertekre építő mozgalom is bejutott. A döntőbe jutott csapatok közül a zsűri a június 16-i élő megmérettetésen választotta ki a három dobogóst. A Dioxiday nevű böngészős bővítményt kidolgozó Croissants után az ezüstérmet a BánkiRobot egyedi fejlesztésű exoskeletonja kapta, a harmadik helyet pedig a Children of the Nature csapat érte el, közösségi ökokertészkedésre ösztönző kezdeményezésével. 

 

A győztes csapat ötlete egy olyan különleges megoldás, amellyel az online vásárlás során azonnal környezetbarát alternatívákat ajánl, így ösztönözve a felhasználók tudatosságát. A csapat szerint a társadalom széles rétegét elérheti egy ilyen bővítmény, és hosszabb távon akár a fogyasztói szokásokat is megváltoztathatja. A projektjük alapja egy böngészős bővítmény, amelyet már el is kezdtek fejleszteni, a Kihívások a holnapért program alatt pedig szakértői segítséget is kaptak a megvalósításhoz. A csapattagok nagyon örülnek a győzelemnek, nyereményüket pedig iskolájukkal együtt a Samsung okoseszközei közül választhatják majd ki. „Nagyszerű élmény volt, mi minden csapat ötletét nagyon szerettük és szeretnénk minden résztvevőnek gratulálni – mondták köszönőbeszédükben a csapat tagjai. – Úgy gondoljuk, ez a kihívás is megmutatta, milyen fontos élni a felkínálkozó lehetőségekkel, hiszen nagyon sokat tanulhatunk belőlük. Mi is rengeteg különleges emberrel találkoztunk, szeretnénk ezt az élményt megköszönni nekik, a szervezőknek és természetesen a mentorainknak.”

 

 

A megmérettetés főszereplői a diákok és az ötleteik voltak, azonban minden csapatot végigkísért a döntőbe vezető úton egy-egy tanáruk az iskolájukból. Ezek az EdisonTanárok időt és energiát nem kímélve segítették a csapatot és jövőformáló szemléletükkel hosszú távon is lehetőséget adnak a kreatív gyerekeknek, hogy megvalósítsák az ötleteiket. A kezdeményezés éppen ezért a vállalkozó szellemű fiatalok mellett az iskoláikat is támogatja, így a diákok nem csak dicsőséget, de új oktatási eszközöket is szereztek az őket patronáló intézménynek. 

 

A Megoldások a holnapért emellett a szervezők számára is különleges, új tapasztalat volt, a Samsung szakemberei közül 8-an csatlakoztak az Edison csapat mentoraihoz és segítették tudásukkal a diákok munkáját, akik így értékes tapasztalatokat is gyűjthettek arról, hogyan látják a technológiai iparban dolgozók egy-egy ötlet megvalósíthatóságát. A mentorok válaszoltak a felmerülő kérdésekre, segítették a prototípusok megalkotását és a döntőre való felkészülést. A tervek minél alaposabb kidolgozásában a mentorok mellett a diákok segítségére volt még Meskó Bertalan jövőkutató, a kihívás fővédnöke, akihez egy online beszélgetés keretében fordulhattak kérdéseikkel, mellette pedig értékes segítséget kaptak Pais Pannitól és a Cellux design thinking csapatától, a prezentációjuk elkészítésében pedig Szerémi Péter kommunikációs trénertől is. 

 

A program alapjául a Samsung nemzetközi sikereket elért Solve for Tomorrow, Megoldások a holnapért kezdeményezése szolgált, amelynek célja a kreatív gondolkodás és a problémamegoldó készségek fejlesztése. Az évtizedes nemzetközi sikerek után hazánkban idén indult el először a program, de a szervezők szeretnék, ha ez egy rendszeres megmérettetés alapja lehetne.  

 

„Különleges élmény volt látni, hogyan gondolkoznak a fiatalok a jövőről és reméljük, hogy az együtt töltött hónapok még tovább szélesítették a látókörüket és a közös műhelymunka, a szemléletformáló előadások felkészítették őket a jövő kihívásaira és hosszú távon is kamatoztatni tudják majd az itt tanultakat – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Szeretnénk hagyományt teremteni ezzel a kihívással és lehetőséget adni a fiataloknak, hogy hallassák a hangjukat és elhozzák azokat az ötleteket, amelyeket érdemes támogatni.”

 

Veres Rita, az Edisonplatform stratégiai vezetője elmondta: „Nagyszerű érzés volt látni, milyen sokféle kérdés foglalkoztatja a fiatalokat és milyen tudatosan állnak a jövő alakításához. A következő generáció szívügye a környezetvédelem és a fenntarthatóság, a kreativitásukkal pedig olyan megoldásokat is létrehozhatnak, amelyek később mindannyiunk életét megváltoztathatják. A Megoldások a holnapért kiváló platformnak bizonyult, ahol a diákok megmutathatják a nagyvilágnak, mire is képesek, ha a jó ügyért dolgoznak.”  

 

A Megoldások a holnapért kihívás eredményhirdetése megtekinthető az EdisonKids Facebook oldalán, a programról további információ pedig az www.edisonkids.org és a https://www.samsung.com/hu/solvefortomorrow/ weboldalon érhető el.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Keresik az elmúlt rendkívüli időszak hőseit!

Új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és a Trade magazin. Tíz kategóriában keresik a szektor azon szereplőit, akiknek a koronavírus-járvány idején sikerült valamilyen különleges megoldással menteni a menthetőt: a kollégákat, a közösséget, a szolgáltatásukat. A kitüntető címre maguk az érintettek pályázhatnak fotókkal illusztrált történetük feltöltésével a www.horecahosok.hu oldalon.

2021. augusztus 4. 19:08

Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei

A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.

2021. augusztus 4. 17:23

Ismét retró hétvége a Balaton északi partján

A júliusi rendezvény után, augusztus 7-én és 8-án a Balaton északi partját ismét retró hangulat tölti be. 2021. június 18. óta a vasúttársaság járatai Budapesttől Balatonfüredig környezetbarát, villamos vontatással közlekednek, ezért az észak-balatoni vasútvonalon megújult a menetrend, és a retró vonatok közlekedése is változott a korábbi években megszokotthoz képest. A 2021-es nyár második retró hétvégéjén visszatér a 424-es „Bivaly” gőzmozdony, és ismét megjelennek a MÁV-START, a MÁV Rail Tours és a Volánbusz retró-járművei, hogy nosztalgikus hangulatban vonatozhassanak utasaink.

2021. augusztus 4. 15:40

A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny

Az IPRA által évente meghirdetett Golden World Award a legjelentősebb globális kommunikációs szakmai elismerés, mely a legkiválóbb PR projekteket díjazza. A Magyar Telekom két, digitalizációs céllal született programjának kommunikációja is elnyerte a nemzetközi szervezet díját és az ezzel járó szakmai elismerést.

2021. augusztus 4. 13:55

Az eMAG mobilappjával a leginkább elégedettek a magyar internetezők

A GKI Digital kutatása szerint a mintegy 6,2 millió magyar internetező 97 százaléka használ okostelefont, és minden negyedik felhasználó telepít vásárlással kapcsolatos applikációt a készülékére. Ezek közül az egyik legnépszerűbb online vásárlásra használható alkalmazás az eMAG-é, és ezzel az appal a leginkább elégedettek a hazai okostelefon-használók.

2021. augusztus 4. 12:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52