Az ELTE InnoChange projektje 400 ezer eurós támogatást nyert
Az Eötvös Loránd Egyetem Informatikai Karának vezetésével és az EIT támogatásával új projekt indul az innováció és vállalkozói kultúra fejlesztésére.
Az ELTE Informatikai Kar vezette „InnoChange: Változások előmozdítása és kapacitásépítés; úton az innovatív és vállalkozó egyetemek felé” projekt célja, hogy bővítse a felsőoktatási intézmények vállalkozói és innovációs kapacitását, erősítse ilyen irányú hajlandóságukat, valamint megerősítse a közép- és kelet-európai innovációs ökoszisztémákat, hogy jobban beillesszék és bekapcsolják azokat az európai körforgásba. A partnerek különböző és egymást kiegészítő szakértelme szilárd alapot teremt majd a tudásháromszög alapú innovációs oktatás megvalósításához.
Az InnoChange konzorcium szoros kapcsolatban áll az EIT Digital-el, és a célja a hálózat további bővítése a digitális átalakulás felgyorsítása érdekében. A projekt erősségei az adott tudományos szakterületből (informatika, digitális átalakulás) és az egyetemi környezet, az ipar és a magánszervezetek adta sokszínűségből fakadnak.
A 2021. decemberéig tartó nyertes pilot projekt az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) HEI Initiative: Innovation Capacity Building for Higher Education 400 ezer euró támogatását nyerte el, de lehetőség lesz további 18 hónapos hosszabbításra összesen 1,2 millió euró értékben.
A partner felsőoktatási intézmények számára az InnoChange konzorcium dolgozza ki a vállalkozástan tananyagát az ehhez kapcsolódó tanárképzést, valamint egy új innovációs modell segítségével összegyűjti és egyfajta inkubátor módjára támogatja a hallgatóktól, oktatóktól és a kutatói tevékenységekből származó innovációt. Ezenkívül hatékony támogatást nyújt az arra érdemes korai stádiumú innovációs projekteknek, valamint gyakorlati, átfogó és sokoldalú ipari partnerségi hálózatot épít ki, és kölcsönös tanulás révén támogatási struktúrákat alakít ki a felsőoktatási intézmények vállalkozói közösségei számára.
Az InnoChange már az első 6 hónapban:
• innovációs és vállalkozói tananyagokat dolgoz ki a hallgatók és az oktatók és adminisztratív munkatársak számára;
• kialakítja a konzorciumban meglévő vállalkozói közösségek profilját és támogatási struktúráit;
• kidolgoz egy többéves felsőoktatási intézményi átültethetőségi tervet az intézményi változások elérése érdekében;
• kidolgoz iránymutatásokat az InnoChange bevonására és a fenntarthatóság biztosítására;
• és kialakít egy innovációs szolgáltatási keretrendszert.
Az InnoChange oktatást biztosít:
• 130 hallgató, 12 oktató és 12 nem oktatói státuszban lévő munkatárs számára.
Az InnoChange mentorál:
• 12 hallgatót, 4 oktatót és 4 nem oktatói státuszban lévő munkatársat.
Valamint az InnoChange támogatni fog 2 induló startupot.
Az ELTE Informatikai Kar konzorciumvezetőként az alábbi partnerekkel működik együtt:
• Babeș-Bolyai Egyetem (Románia)
• Heriott-Watt Egyetem (Egyesült Királyság)
• Pavol Jozef Šafárik Egyetem (Kassa, Szlovákia)
• Pajszij Hilendarszki Egyetem (Plovdiv, Bulgária)
• Startup Wise Guys Accelerátor (Észtország)
• GE Healthcare Hungary (társult stratégiai partner)
• Campden BRI Hungary (társult stratégiai partner)
Kapcsolódó cikkek
- Jól szerepeltek a magyar diákok a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
- Ingyenes élményinformatika kurzus indul az ELTE Informatikai Karán
- Leltározó robot készül az ELTE-n
- Élőben követhető Magyarország legnagyobb informatikai versenyének díjkiosztó ünnepsége
- Az ELTE-n találkoztak az informatikatudomány fiatal szakértői
- Új generációs fertőtlenítő robot készült
- Az ELTE rendezi idén a XXXV. OTDK Informatikatudományi Szekcióját
- Műszaki-informatikai fejlesztés Szombathelyen
- Az IOI Tudományos Bizottságának tagjává választották az ELTE oktatóját
- Online nyílt nap az ELTE Informatikai Karán
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.