Együttműködés a Mercedes-Benz, a Stellantis és a TotalEnergies között
A Stellantis, a TotalEnergies és a Mercedes-Benz megállapodást kötöttek arról, hogy a Mercedes-Benzt az Automotive Cells Company (ACC) új partnereként üdvözölhetik. A megállapodás célja, hogy megalkossák az elektromos autózás alappillérét jelentő, európai akkumulátort. A Mercedes-Benz belépése az ACC-be egyértelműen bizonyítja az iparág fejlődését. Emellett a belépést követően a partnerek vállalják, hogy 2030-ra legalább 120 GWh-ra növelik az ACC ipari kapacitását.
Az ACC legfőbb célja, hogy az elektromos járművekhez alkalmazható akkumulátorcellákat és modulokat fejlesszen és gyártson. Mindezt úgy, hogy nagy hangsúlyt fektet a biztonságra, a teljesítményre, a legmagasabb szintű minőség és a legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás biztosítása mellett. Az ACC aktualizált kapacitási terve, több mint hétmilliárd eurós beruházást fog mozgósítani, amelyet különböző támogatásokból, saját- és külső tőkéből, valamint hitelből finanszírozza. Ennek az európai akkumulátornak a létrehozása, támogatni fogja a kontinenst a mobilitás területén az energetikai átállás kihívásainak kezelésében és biztosítani fogja az elektromos autóipar egyik kulcsfontosságú alkatrészével való ellátását.
A Saft, a TotalEnergies leányvállalata - amely több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a hosszú élettartamú akkumulátorok és akkumulátor-rendszerek fejlesztése és gyártása területén - egy vezető globális mobilitási szereplő, amelyhez egy hasonló értékekkel rendelkező Stellantis is társult. Utóbbi vállalatnak egyértelmű küldetése, hogy élvonalbeli technológiával biztosítsa a mobilitás szabadságát mindenki számára egyedi, vonzó, megfizethető és fenntartható megoldásokon keresztül. Mindezek mellett a Mercedes-Benz kutatási és fejlesztési szakértelme, valamint a márkát meghatározó minőségi szabványai alapján az ACC gyártási létesítményeinek bővítéséhez nyújt támogatást.
"A Mercedes-Benz nagyon ambiciózus átalakítási tervet követ, és ez a beruházási stratégia mérföldkövet jelent a CO2-semlegesség felé vezető úton. Az ACC-vel együtt Európában fogunk akkumulátorcellákat és modulokat fejleszteni és a gyártást ezzel még hatékonyabbá tenni - a Mercedes-Benz egyedi követelményeihez igazodva" - mondta Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG vezérigazgatója. "A Mercedes-Benz új partnerével az ACC célja, hogy európai telephelyein több mint kétszeresére növelje a kapacitást, és ezzel támogassa Európa ipari versenyképességét az akkumulátorcellák tervezése és gyártása terén."
"Nagy örömmel üdvözöljük a Mercedes Benz-t az ACC új partnereként. Ez a csatlakozás egyértelműen támogatja az európai akkumulátor megteremtésére irányuló törekvésünket. Együtt minden képességünket bevetjük, hogy hozzájáruljunk a mobilitás fenntartható fejlődéséhez. Ez a lépés egy újabb bizonyítéka annak, hogy a TotalEnergies széles körű energetikai vállalattá váljon, kiterjesztve tevékenységünk az elektromobilitás területére" - mondta Patrick Pouyanné, a TotalEnergies elnök-vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét
- Az ABB piacra dobja a világ leggyorsabb elektromosjármű-töltő berendezését
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Jelentős növekedés a hazai gumiabroncspiacon
- Termeljen áramot otthona tetőszerkezetén!
- Tervezd meg a világon az első elektromosjármű-emojit
- Látványos kisfilmekkel jelentkezett a Wallis Motor
- Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
- 2036-tól átveszik az uralmat az elektromos autók
- Ezek a legnépszerűbb autómárkák
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.