Nagy lépés a kis karbonlábnyom felé
A környezettudatosság ihlette az SAP legújabb termékének fejlesztését. Az SAP Product Footprint Management segítségével a vállalatok megállapíthatják termékeik karbonlábnyomát, azok teljes életciklusát számításba véve. A vállalatok a felhőalapú megoldással egyszerűbben szolgáltathatnak adatokat a hatóságoknak, és szükség esetén fenntarthatóbbá is formálhatják termékeiket.
Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, egy idei IDC felmérés például azt mutatja, hogy az informatikai szektor döntéshozóinál a financiális és a környezeti tényezők már hasonló nagyságrendű figyelmet kapnak pénzügyi jelentésekben. Egy környezettudatos cég ma már nem engedheti meg magának, hogy ne legyen tisztában azzal, hogy mekkora hatást gyakorol az élővilágra, és ne próbálja meg ezt csökkenteni. A kedvezőtlen folyamatok megváltoztatásához, egyúttal a cégek hatékony és környezettudatos működéséhez járul hozzá az SAP nemrég bemutatott terméke, az SAP Product Footprint Management is.
„Az SAP termékei lassan 50 éve teszik átláthatóbbá a vállalatok működési folyamatait a világban, így számunkra magától értetődő, hogy ugyancsak az SAP nyújtson egy olyan rendszert, amivel a fenntarthatósági szempontok szerint elemezhetjük ezeket a működési folyamatokat. Ezzel szeretnénk segíteni a vállalati döntéshozókat az értékláncok átalakításában, ami elvezetheti őket az alacsonyabb kibocsátás felé. Az SAP előnyös helyzetéből adódóan katalizátora lehet ennek a vállalati transzformációnak, ami nagyon nagy büszkeség számunkra." – mondja Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Az SAP Product Footprint Management az új, fenntarthatósággal foglalkozó portfólió egyik eleme, amely átláthatóságot és mérhetőséget biztosít az ellátási láncok teljes hosszán, egyúttal lehetővé teszi, hogy a felhasználók alacsonyabb karbonkibocsátást érjenek el. A program a karbonlábnyom megállapításakor a termékek teljes életciklusát számításba veszi, ezzel támogatva a vállalatokat az adatszolgáltatásban a hatóságok számára, illetve termékeik fenntarthatóbbá tételében. A megoldás képes kiszámolni, hogy milyen környezeti hatásai vannak az egyes gyártási forgatókönyveknek. Egy süteményeket gyártó cég a kapott eredmények alapján például ki tudja választani csokoládé beszállítóját úgy, hogy nemcsak a nyersanyag árát, hanem a karbonlábnyomot is figyelembe veszi. A programnak köszönhetően a karbonlábnyomot már a termék életciklusának kezdetén meg lehet állapítani, ahelyett, hogy az elemzésre csak a gyártás után kerülne sor. A rendszer ráadásul nemcsak a saját értékláncok kibocsátásába nyújt betekintést, hanem az adatcserét is lehetővé teszi a vevőkkel, szállítókkal és más üzleti partnerekkel, elősegítve ezzel az átláthatóságot a vállalat direkt és indirekt kibocsátása terén. Ezzel iránymutatás és elvárások is megfogalmazhatók a beszállítók számára.
Az SAP egyébként maga is példát mutat a fenntarthatóság terén: a cég vállalta, hogy 2023-ra karbonsemlegessé válik, emellett pedig további fejlesztéseivel más vállalatokat is támogat a környezetvédelem területén.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Európa hogyan őrizheti meg versenyképességét a felhő terén?
- A karbonlábnyom csökkentésében segíthet az Emissions Impact Dashboard
- Hibrid munkarendre állt át az SAP
- Fejlettebb kiberbiztonsági védelmet biztosít a Nebula Felhő Hálózati Megoldáshoz a Zyxel
- Újabb felhős ERP érhető el a magyar cégekre szabva
- Alaposan átgondolt cégautó-szabályzattal zöldít az SAP Hungary
- Az Oracle ingyenes Oracle Cloud Infrastructure képzést és vizsgalehetőséget kínál
- A Check Point az Avanan akvizíciójával újra definiálja a felhő-alapú levelezés biztonságát
- Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.