Jó célért dolgoznak a konyhai gépek: gyermekotthonok lakóinak segítenek
Gyermekotthonoknak adományoz konyhai- és háztartási gépeket a Gyermekhíd Alapítvány és a Gorenje. Ma Magyarországon megközelítőleg 25 ezer gyermek él állami gondozásban, akik számára a karácsony különösen nehéz időszak. Az összefogás keretében az alapítvány által támogatott lakóotthonok egymillió forint értékben kapnak konyhai- és háztartási eszközöket, ezzel is tehermentesítve a nevelők munkáját, akik így több időt tudnak szentelni a gyerekeknek az ünnepek alatt.
Ma Magyarországon megközelítőleg 25 ezer gyermek él állami gondozásban, évente közel ötezer újabb gyermek kerül a rendszerbe. A legtöbben egy-kétévesen, de kamaszkorban is ugrásszerűen megnő az otthonokba kerülő fiatalok száma – derült ki a Gyermekhíd Alapítvány adataiból. A szervezet mentori programján és cégekkel való együttműködésen keresztül többoldalú támogatást biztosít a gyermekotthonban élő fiatalok és a velük foglalkozó nevelők, valamint önkéntesek számára. A szervezet egyéni segítő kapcsolatteremtéssel, támogató közösséggel, továbbá mentálhigiénés foglalkozásokkal színesíti a gyermekek mindennapjait.
Karácsonykor a legnehezebb
„A gyerekek az év minden napján szembesülnek a veszteség élményével, azonban a karácsony különösen nehéz időszak számukra, hiszen ilyenkor még hangsúlyosabban jelenik meg az életükben a támogató család hiánya” – mondta el Joó Beatris, a Gyermekhíd Alapítvány operatív igazgatója. Hozzátette, olyan is előfordul, hogy a korábban állami gondozásba adott gyermekeket karácsonyra ideiglenesen hazaviszik a szülők, akik azonban az ünnep ideje alatt sem tudnak megfelelően gondoskodni róluk, így a visszatérés különösen traumatikus lehet számukra.
Segítenek a gépek
A karácsony nem csak a gyermekeknek nehéz időszak, hanem a nevelőknek is, akik a felügyelet és az érzelmi támogatás mellett a házimunkáért is felelnek. Az alapítvány által támogatott lakóotthonokban pedig egy-egy nevelőre akár tizenkét gyermek is jut. Karácsonykor a gyermekek gondozása mellett az ünnepre való előkészület is extra időt és energiát emészt fel, ez hívta életre a háztartási gépeket forgalmazó céggel, a Gorenjével való együttműködést.
A jól működő, modern háztartási gépek ugyanis hatalmas segítséget jelentenek az itt dolgozóknak. „A gépek adományozásával a dolgozók leterheltségén szeretnénk könnyíteni: a Gyermekhíd Alapítvánnyal közös összefogás keretében egymillió forint értékben adtunk konyhai- és háztartási gépeket három lakóotthonnak” – mondta Simon Anikó, a Gorenje marketingvezetője. Az új, energiahatékonyabb gépek pedig nemcsak hatékonyabbak, de kevesebbet is fogyasztanak, mint a régebbi verziók.
Simon Anikó hozzátette, bíznak benne, hogy a termékek megkönnyítik a nevelők mindennapjait, akik így karácsonykor több időt tölthetnek a gyerekekkel. Az összefogás keretében három lakóotthon kap segítséget, ezekben több mint 30 gyermeket nevelnek. A gépeket a vállalat juttatja el az otthonokba még karácsony előtt.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung a Tetrissel közösen alkotta meg a Samsung Kirakóst
- Egy telefonhívás is átírhat nehéz sorsokat
- A Bespoke AirDresser stílusos megjelenésével és okosfunkcióival emeli új szintre a ruhaápolást
- Így vásárolnak elektronikai cikkeket a magyarok
- A Samsung Bespoke készülékeiből épül fel a jövő konyhája
- A Huawei 40 okoskészülékkel támogatja a Kék Vonal szakembereinek munkáját
- Ezer darab profi vércukormérőt kap az Országos Mentőszolgálat
- Hogyan lehet környezetbarátabb a mosás?
- Az idő elérkezett: márciustól már az új energiacímkéket kell értelmezni
- A járvány elleni küzdelmet támogatja a Raben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.