Már száz új típusú automatát telepített a MÁV-START
A MÁV-START újabb jegy- és bérletkiadó automatái álltak forgalomba, ezúttal 24 a Budapest-Esztergom, 27 pedig a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon, így mindösszesen már százat telepítettek a vasúttársaság szakemberei tavaly év vége óta. A most üzembe állított és a Nyugati pályaudvarra korábban telepített új automaták révén évente tízmilliónál is több utas juthat az eddigieknél kényelmesebben menetjegyhez, illetve bérlethez.
A telepítés most befejezett szakaszában újabb 54 új automatát helyezett üzembe a vasúttársaság: 24-et a Budapest-Esztergom, 27-et a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon, 3-at pedig a Budapest–Veresegyház–Vác vonalon, ahol február végéig további 12 új automata áll majd az utasok rendelkezésére. Több megyeszékhelyen, így Székesfehérváron 6, Szolnokon 7, Szegeden pedig 3 készüléket adnak át. További 1-1 új jegykiadót telepít a MÁV-START Siófokra, Dunaújvárosba, Zircre, Felsőpakonyba és Hárosra. Februárban 10 felújított automata kihelyezése várható a Székesfehérvár–Tapolca, 8 pedig a Székesfehérvár–Gyékényes vasútvonal állomásaira.
Tavaly novemberben kezdődött meg az új jegykiadó automaták tömeges telepítése. 2022 nyarára a budapesti főpályaudvarokon, az elővárosi állomásokon, valamint megállóhelyeken 375 új berendezés fogja biztosítani az utasok gyors, kényelmes jegyvásárlását.
Tavaly év végéig 24 automatát a Budapest-Székesfehérvár vonalra telepítettek, huszonkettőt a Nyugati pályaudvar utasai vehettek igénybe, egy készülék pedig Erdőkertesre, az utaskomfort színvonalának növelése érdekében épült új típusú utasbeállóba került. A 375 új jegykiadó automatából 275 kártyás és készpénzes, míg 100 kizárólag bankkártyás fizetésre lesz alkalmas. A fejlesztésnek köszönhetően a készülékek száma több mint háromszorosára emelkedik. Lényegesen nőni fog az automatával ellátott állomások száma, így mind Budapesten, mind az agglomerációban egységes, modern flotta áll majd az utasok rendelkezésére.
Az új berendezések üzembeállítását megelőzően a meglévő 170 automata is megújult. Tavaly június 30-áig karbantartást követően mindegyik frissült a MÁV Szolgáltató Központ által fejlesztett jegyértékesítő (JÉ) szoftverrel. Az elővárosból leszerelt eszközök új helyszínekre, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokra és megyeszékhelyekre, valamint a balatoni vonalakra és utasforgalmi próbaüzemben Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő TramTrain vonalára kerültek.
A korszerűsítés mellett a forgalmas állomásokon a sorban állás kiváltása a cél, de a vasúti szolgáltatás hatékonyságát is kedvezően befolyásolja, ha minden utas már megváltott jeggyel száll vonatra. Az új automaták a korábbiaknál strapabíróbbak, korszerűbbek, rongálásbiztosak, antigraffiti-bevonattal rendelkeznek és időjárásállóak is.
Az automatákból értékesített jegyek száma folyamatos növekedési tendenciát mutat, ami az újonnan üzembe helyezett berendezések számának növekedésével várhatóan felgyorsul. Tavaly már a jegyek 12,5 százalékát jegykiadó automatákból, 29,3 százalékát online (webes felületen vagy a MÁV applikáción keresztül), 47,9 százalékát pedig jegypénztárban vették az utasok. Az érintésmentes vásárlás térnyerése jól kimutatható a MÁV-Volán-csoportnál is, 2021-ben az utasok majdnem egyharmada váltotta meg jegyét az új ELVIRA felületén, vagy a vasúti és Volánbusz termékeket is tartalmazó MÁV applikáción keresztül. Az online jegyértékesítő alkalmazás népszerűségét jól mutatja, hogy hamarosan köszönthetjük az 1 milliomodik olyan regisztrálót, aki a 2020. év végi fejlesztésnek köszönhetően mindkét online csatornára érvényes felhasználói fiókot nyit.
A korszerűbb automatapark növeli a szolgáltatási színvonalat és kedvezőbb feltételek mellett üzemeltethető. Mindemellett számos más újítás is szerepel a MÁV-START jegyértékesítési fejlesztései között. Az e-nyugta révén csökkenthető a papírfelhasználás. A felhasználói igényeknek megfelelően a kedvezmények már százalék alapján is előválaszthatók, segítve a kedvezményrendszert nem ismerő utasok vásárlásait. A TramTrain zónás termékek bevezetésével pedig február végétől helyi közlekedési bérlettermékek is vásárolhatók a jegykiadó automatákból.
Kapcsolódó cikkek
- Jól teljesít a MÁV applikációja
- Már hangot is rögzíthetnek a jegyvizsgálók testkamerái
- Két évre szóló szerződést kötött a MÁV villamosenergia beszerzésére
- Elindult az új automaták telepítése: már 50 új berendezés áll az utasok rendelkezésére
- Folyamatosan nő a MÁV app felhasználók száma
- Ismét retró hétvége a Balaton északi partján
- Már az ELVIRÁN is váltható jegy az Adria IC-re
- Az Oracle felhőjében folyik a MÁV-Volán-csoport jegyértékesítő rendszerének fejlesztése
- Újabb funkciók érhetők el az ELVIRA felületén
- Hétfőtől Pápa helyi autóbusz-bérletei is megvásárolhatók a MÁV applikációban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.