Veszélyeztetik az emelkedő nyersanyagárak a beruházásokat
Az idén végre visszatért a vállalatvezetők beruházási kedve – derül ki az EY több mint 2000 vezérigazgató bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A döntéshozók elsősorban a már meglévő vállalkozásaikba, a digitális átalakulásba és a fenntarthatóságot elősegítő megoldásokba fektetnének be, az egyre emelkedő nyersanyagárak azonban óvatosságra intik őket.
A megkérdezett vezérigazgatók közel kétharmada (59%) minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, különböző külső tényezők azonban a korábbinál nagyobb óvatosságra intik őket. A válaszadók döntő többsége (87%) az emelkedő nyersanyagárak miatt aggódik leginkább, emellett a kereskedelmi feszültségeket (18%) és az éghajlatváltozás hatásait (17%) tekintik fontos tényezőnek a vállalat növekedése szempontjából.
„A döntéshozók készen állnak felpörgetni a beruházásokat, ugyanakkor a törékeny globális környezet, a jelentősen megemelkedett infláció és az üzleti tevékenység növekvő költségei - az egyre magasabb nyersanyagáraktól kezdve az energiaköltségek robbanásszerű emelkedéséig – bizonytalanná teszik a tervezést” – hangsúlyozta Kálmán László, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének associate partnere. „Ebben a helyzetben az elérhető, kedvezményes finanszírozási forrásokat senki nem hagyhatja figyelmen kívül” – tette hozzá a szakértő.
A felmérés szerint a következő egy évben a felsővezetés olyan ügyleteket helyez majd előtérbe, amelyek javítják a vállalat működésének hatékonyságát (26%) és a fenntarthatósági (ESG) szempontokat is érvényesítik (20%). Tízből nyolc vezető (79%) már elkezdte vagy tervezi, hogy átalakítja az ellátási láncait a költségek csökkentése és a kockázatok minimalizálása érdekében. Az ágazatokat tekintve a technológia, az egészségügy és a fejlett feldolgozóipar azok, amelyekben jelentősebb ügyletekre kerülhet sor.
______________
Az EY 2022 CEO Outlook Survey kutatásról
Az EY megbízásából a Thought Leadership Consulting 2021. november és december között 53 országból összesen 2000 vezérigazgatót kérdezett meg, hogy megismerje véleményüket a globális kihívásokról, a növekedési és fenntarthatósági stratégiáikról, valamint a beruházási és felvásárlási terveikről.
Kapcsolódó cikkek
- Covidálló-e a hűség?
- Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- A magyar vállalatoknak is fontos az etikus működés
- A technológiai fejlődés jobbá teszi a világot
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói
- A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei
- Évi 5000 óra képernyő előtt - SMS-nyak szindróma
- Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.