K&H: a mamutok is beszálltak a készpénzellenes háborúba
Az egyre népszerűbb okoseszközös fizetések igen jó hónapot zártak januárban a K&H adatai szerint. Az Apple Pay-, Google Pay- és Garmin Pay-vásárlások száma meghaladta a 1,5 milliót, ami 33 százalékkal magasabb az utóbbi 12 hónapra vetített közel 1,2 milliós átlagnál - közölte a bank. Az okoseszközzel fizetők 27-34 százalékban élelmiszerre költöttek az év első hónapjában, a ruha- és cipővásárlások aránya 8-11 százalékot tett ki.
Továbbra is jelentős a magyar gazdaság készpénzigénye, GDP-arányosan 15 százalék körüli szinten van, ami nemzetközi szinten is jelentősnek mondható. A kiugró készpénzmennyiségben szerepet játszik, hogy sokan így takarékoskodnak, de a készpénzes fizetések, vásárlások aránya is még magasnak mondható. Ugyanakkor a kártyás vásárlások és fizetések, ezen belül az okoseszközös - elsősorban okostelefonos fizetések – tranzakciók hozzájárulnak a készpénz mánia csökkenéséhez – derül ki a K&H összeállításából, amely bemutatja, hogy a technológiai mamutok – az Apple, a Google és a Garmin fizetési alkalmazásaival mire és mennyit költöttek az érintettek.
Kiugró növekedés, nagyobb tortaszelet
“Az Apple Pay már 2020 óta elérhető a K&H-s ügyfelek részére, tavaly pedig a Google Pay és a Garmin Pay révén bővült a kínálat. Mindháromnál töretlenül növekednek a tranzakciószámok és a forgalom, hiszen kényelmes és biztonságos fizetési megoldásról van szó” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Hozzátette: “A teljes magyar piacon is egyre nagyobb szerepet kapnak a mobilos fizetések, a magyar jegybank adatai szerint a múlt év harmadik negyedében az úgynevezett mobiltárcás vásárlási tranzakciók darabszáma és értéke is 110 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbi szintet. Ez kiugró növekedés, és ennek eredményeként a tranzakciók számát nézve az összes magyarországi kibocsátású kártyás fizetés 11 százalékát mobileszközzel bonyolították le.”
Mi történt januárban?
A K&H adatai szerint 2021 és 2022 januárja között havonta átlagosan 1,2 millió okoseszközös fizetés történt. Ehhez képest idén januárban meghaladta a 1,5 milliót a tranzakciók száma. A szóban forgó fizetésekhez köthető forgalom havi átlagban 7,2 milliárd forintot tett ki, ezt fejelte meg a 2022 januári 9,7 milliárdos összeg.
A K&H azt is megnézte, hogy az Apple Pay-, Google Pay- és Garmin Pay-használók mit vásároltak 2022 januárjában. Az elköltött összeget nézve az élelmiszer-vásárlások adták a forgalom 27 százalékát az Apple Pay esetében, a Google Pay ugyanez az arány 34 százalékos, a Garmin Pay pedig 33 százalékos eredménnyel zárta a januárt. A ruha- és cipővásárlás részesedése 8-11 százalékos volt, az üzemanyag-költéseké 7-9 százalékot tett ki, a vendéglátásé pedig 8-9 százalékos volt a három fizetési megoldásnál.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung a Galaxy élmény érdekében négy generáción át biztosítja a frissítéseket
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Az OPPO szerint néhány éven belül érkezhetnek a zéró fogyasztású kommunikációs eszközök
- Mit kell tudni az okosotthonokban megtalálható szenzorokról és érzékelőkről?
- A Xiaomi új globális IoT kiberbiztonsági szabványt tett közzé
- SOS Gyermekfalvakat támogatott a Xiaomi
- A széf, ahol a mobilod a bizalmas információkat tárolja
- Az OPPO nagyszabású élő eseményen mutatja be legújabb fejlesztéseit
- 2021 harmadik negyedévében az OPPO Európában 45 százalékos éves növekedést ért el
- Robbanásbiztos megoldások az intelligens gyártáshoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.