Partneri nap és tehetségbörze
Első alkalommal rendezték meg a hallgatói versenycsapatok partneri napját a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának szervezésében és támogatásával az intézmény Menedzsment Campusán. A kapcsolatépítő eseményen egyedi fejlesztéseikkel mutatkoztak be a csapatok.
Idén első alkalommal rendezték meg a Járműipari Kutatóközpont partneri napját, amelynek fő célja a hallgatói csapatok és partnereik közötti kapcsolatépítés és fenntartás volt. Az eseményt dr. Szauter Ferenc, a Járműipari Kutatóközpont központvezetője nyitotta meg. Beszédében méltatta a hallgatói csapatokat, és megköszönte a partnercégek részvételét és támogatását. „Az egyetem a biztos alapot jelenti. A hallgatói csapatok mögött álló szponzorok nagyban hozzájárulnak az intézmény működéséhez, és ezáltal még minőségibb hallgatói bázis jöhet létre. A cégek is látják, hogy az így gyakorlatot szerző fiatalok a vállalatoknál is sokkal hatékonyabb munkavállalók lesznek” – fogalmazott.
A köszöntő után a hallgatói csapatok bemutatója következett, melyet a SZEnergy Team kezdett. A versenycsapat elektromos járművek fejlesztésével és építésével foglalkozik, s évről évre kiemelkedő eredményeket ér el a Shell Eco-marathon energihatékonysági versenyen.
Az Arrabona Racing Team ART 08-as versenyjárműve. (Fotó: Dudás Máté)
Ezt követően az Arrabona Racing Team (ART) tartotta meg előadását. A Formula Student versenyjárműveket fejlesztő hallgatói csapat idén is minden megmérettetésen a dobogót veszi célba, amelyet a jármű súlyának csökkentésével és megbízhatóbbá tételével szeretne elérni.
Az ART versenyjárművének különlegessége abban rejlik, hogy a benne lévő belső égésű motort a SZEngine fejleszti. A motorfejlesztő hallgatói csapat mindent megtesz azért, hogy a versenysorozaton résztvevő csapatok motorbeszállítóivá váljanak.
A SZEngine saját tervezésű belsőégésű motorja. (Fotó: Dudás Máté)
Az esemény a Széchenyi István Egyetem műholdakkal foglalkozó hallgatói csapatának bemutatójával folytatódott. Amint az elhangzott, a SZESAT fókuszában a 4. távközlési világnap megszervezése áll, további céljuk egy saját gyártású zsebműhold építése és üzemeltetése.
A SZEviation hallgatói csapat elkötelezett a digitalizáció és a drónok népszerűsítése mellett. Erre kiváló lehetőséget nyújtott a partneri nap, melyen bemutathatták tevékenységüket, ezzel felhívták a szponzorok figyelmét, hogy érdemes a digitalizációba fektetni.
A SZEviation által kiállított drónszimulátor. (Fotó: Dudás Máté)
A győri universitas hallgatói csapatai nemcsak a szárazföldön, a levegőben és az űrben mérettetik meg tudásokat, hanem a vízen is. A SZEnavis betonkenu építésével foglalkozó hallgatói csapat elhivatott olyan mérnöki műtárgy előállításában, mely megfelel a verseny paramétereinek.
A partneri napon részt vevő hallgatói csapatok. (Fotó: Dudás Máté)
A bemutatók után a látogatók megtekinthették a hallgatói csapatok standjait, ezáltal részletesebben megismerkedhettek azok munkájával. Emellett kiváló alkalom nyílt szponzori kapcsolatok kiépítésére, és a csapatok tagjaival való szorosabb kapcsolat kialakítására.
Kapcsolódó cikkek
- Elkezdődött Gépészeti Szakterületek Nemzetközi Hallgatói Konferenciája
- Együttműködik a Széchenyi István Egyetem, az Audi és a Szegedi Tudományegyetem
- Papírrepülő-világbajnoki selejtező a Széchenyi István Egyetemen
- A Széchenyi-egyetem két hallgatója is díjat nyert az Európai Unióval foglalkozó pályázaton
- A dubai világkiállításon mutatkozott be és talált új partnerekre a Széchenyi István Egyetem
- Továbbfejlesztett motorral várja a versenyszezont a SZEngine hallgatói csapat
- Tökéletesre csiszolt autóval törne élre a SZEnergy Team
- Drónokat fejleszt a Széchenyi István Egyetem új hallgatói csapata
- Ukrajnából menekült indiai hallgatókat fogadott be a Széchenyi István Egyetem
- A dobogót veszi célba a Széchenyi-egyetem Formula Student-csapata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.