A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját
A Dachser zéró kibocsátású tehergépjárművei gyakorlati tesztjeit követően 2023-ban a logisztikai szolgáltató két hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) tehergépkocsit helyez üzembe Németországban.
A Dachser tervezetten jövőre helyez forgalomba egy 27 tonnás Hyundai Xcient típusú hidrogéncellás tehergépkocsit a németországi Magdeburgban. A zéró emissziós teherautót regionális szállítmányozásra, valamint a menetrend szerint induló éjszakai járatokra használják majd Berlinben. Egy másik hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsi, a 19 tonnás Enginius Bluepower pedig 2023 közepén kezdi meg szállítást Hamburg belvárosában.
A Dachser tervei szerint 2023 elején kezdi meg a Hyundai Xcient típusú hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsik üzembe helyezését Magdeburgban. A 27 tonna megengedett össztömegű és 18 raklaphelyet kínáló jármű hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet, ami azt jelenti, hogy akár két műszakban is használható. A teherautót hivatásos férfi és női sofőrök vezetik majd, akik erre vonatkozó képzésben részesülnek. A FCEV (Full Cell Electric Vehicle – olyan jármű, amely hidrogénből nyer elektromos energiát) tehergépkocsikat nappal a Magdeburg környéki regionális disztribúciós feladatokban tesztelik, éjszaka pedig a Dachser Berlin-Schönefeld-i kirendeltség rendszerforgalmában. Éjszakai használat esetén a károsanyag-kibocsátásmentes tehergépjárművet tandem cserélhető pótkocsival üzemeltetik. Az új tehergépkocsik átadásához megfelelő hidrogén-utántöltő létesítmények állnak majd rendelkezésre a Dachser magdeburgi és berlini fiókja közelében.
“A Kempteni egyetemmel végzett tudományos munka részeként már kidolgoztuk a hidrogénnel üzemelő teherautókban rejlő jelentős potenciálokat a Dachser európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára” – mondta el Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) "Az első hidrogén üzemanyagú tehergépkocsik üzembe helyezésével értékes gyakorlati tapasztalatokra tehetünk szert és már várjuk ennek további fejleményeit.”
A Dachser szerződéses partnere a magdeburgi H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG. a H2 Green Power & Logistics GmbH-hoz tartozik, amely 2021 végén a Hyundai Xcient FCEV teherautóval mutatta be a hidrogénüzemű haszonjárművek logisztikáját tizenegy német városon átívelő roadshow-ján.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyot nőtt a Dachser a délkelet-európai régióban
- A DHL hozta el hazánkba is a száguldó cirkuszt
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Milliárdos adóbevételtől eshet el az államháztartás – súlyos a gépjárművezető-hiány
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Növekvő energia ár – hogyan hat a logisztikai piacra?
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- 5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.