Rágyorsít a digitális átalakulásra a Porsche
Mesterséges intelligencia, gépi tanulás, adatelemzés – ez mind szerepet játszik az autóipar napjainkban zajló átalakulásában. A tavaly értékesítési csúcsot elérő Porsche is szembesült az új kihívásokkal. A legendás sportautógyár az SAP Analytics Cloud és az SAP Data Warehouse Cloud eszközével modernizálta adatkörnyezetét. A cég ennek köszönhetően például az értékesítési tárgyalások előkészítéséhez szükséges időt is képes volt néhány napról néhány órára csökkenteni.
A felhőalapú megoldásokra és az adatelemzésre építő üzleti tevékenységek egyre gyakoribbak a globális színtéren. A Gartner előrejelzései szerint 2025-re a felhőszolgáltatásokra fordított vállalati beruházások az elérhető piaci szegmensekben meghaladják majd a hagyományos IT-re költött összegeket. A digitalizáció haladása az autóipart sem kerüli el. Egy KPMG-kutatás szerint az ágazatban a vállalatvezetők 60 százaléka érzi nagyon felkészültnek cégét a negyedik ipari forradalom vívmányai terén. Az ágazat óriásai most nemcsak a zéró kibocsátású mobilitás kihívásaival, hanem az IT restrukturálásával és az automatizálással kapcsolatos igényekkel is szembesülnek.
Nagy gázzal egészen a felhőkig
A Porsche 2021-ben csaknem 302 ezer járművet adott el, ezzel 11 százalékkal haladta meg 2020-ban elért eredményét, és egyúttal értékesítési rekordját is megdöntötte. A megfelelő értékesítési adatok elérése azonban nem ment gyorsan, és a manuális kezelés, valamint a több különböző rendszer használata egyre nagyobb kihívást jelentett. A cég úgy látta, hogy a hatalmas adattömeg kezeléséhez ideje újra tervezni az adattárolást. A kezdeti cél a vállalat eszközeinek átfogó áttekintése és a globális viszonteladói hálózat támogatása volt az SAP Analytics Cloud bevezetésével. Az átalakulás később már az egész szervezetre kiterjedt, és mindennek középpontjában a felhőalapú adattár állt.
“Olyan megoldásra volt szükségünk, amely összeköti az összes meglévő rendszert, és segítségével a végfelhasználók könnyen hozzáférhetnek a szükséges információkhoz. Az adattárolási architektúra átalakítására az SAP Data Warehouse Cloud volt a tökéletes választás, ezt nagyszabású beruházás nélkül is be tudtuk vezetni” – nyilatkozta Markus Hartmann, a Porsche IT Project Management vezetője.
A Porsche áramvonalasította adatbányászati és adatszolgáltatási folyamatait is. Ezek korábban meglehetősen munka- és időigényesek voltak, a munkatársak sok idejét lekötötte, hogy a táblázatokat kitöltsék, és azokban böngésszék az adatokat. A vállalat adatvagyona mára valós időben elérhető, a dolgozók számára nagy könnyebbséget jelent, hogy az irányítópulton azonnal látják az értékesítési adatokat, a főbb információkat, és nyomon követhetik a folyamatokat. A projekt sikere azt is jelenti, hogy az SAP Analytics Cloudot az egész szervezetben hasznosítják – az ügyfélkapcsolatoktól a kontrollingon át a HR-ig mintegy háromezer felhasználó élvezheti a megoldás előnyeit.
A Porsche digitális átalakulásához arra volt szükség, hogy minden adatforrást és rendszert egyetlen, biztonságos és skálázható megoldásba, az SAP Data Warehouse Cloudba integráljanak. Az adatáramlás optimalizálása most biztosítja az adatszolgáltatás teljes kontrollját, és közvetlen hozzáférést ad a megfelelő felhasználóknak azokhoz az erőforrásokhoz, amelyekre szükségük van. A Data Warehouse Cloud bevezetése nagymértékben javítja az értékesítési terület munkájának minőségét – az információk megfelelő felhasználásának köszönhetően gyorsabban és hatékonyabban lehet reagálni az autóvezetők mobilitási és biztonsági igényeire.
A Porsche azt tervezi, hogy a jövőben az értékesítési területen kívül is hasznosítja majd az SAP Data Warehouse Cloud önkiszolgáló adatmodellezési képességeit. Ezzel reményei szerint még áttekinthetőbbé teszi a vállalat erőforrásait a különböző területek számára, és a hatékonyságot kézzel fogható üzleti eredménnyé alakítja.
A KPMG Global Automotive Executive Survey 2021 kutatása szerint 31 ország több mint 1100 vállalatvezetője számít arra, hogy az autóipar a következő 10 évben jelentős átalakuláson megy majd keresztül. A felmérés azt mutatja, hogy az autóipar 130 évvel ezelőtti elindulása óta a gyártók még soha nem szembesültek a technológiai és üzleti kihívások ilyen széles skálájával.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
- Új szakembert igazolt fenntarthatósági csapatába az SAP
- Testhezálló vállalatirányítási rendszer a fehérneműgyártónál
- Útmutató a sikeres S/4HANA bevezetéshez
- Az SAP kutatása szerint sok cégnél még csak papíron léteznek a fenntarthatósági tervek
- Google Cloud és SAP együttműködés a felhőben
- Magyar startup fejlesztését integrálják az SAP bérszámfejtési szoftvereibe
- Ismét a „Megbízható Munkaadók” között az SAP Hungary
- Innovatív képzési programban vehetnek részt a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
- Accenture-SAP együttműködés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.