Magyarországon is nagyot robban a cashback
Világszerte rendkívül dinamikusan nő a pénzvisszafizetési rendszerek népszerűsége, és bár hazánknak van némi lemaradása Nyugat-Európához képest, végre itthon is elérhetőek a cashback alapú szolgáltatások, és már nemcsak online, hanem a fizikai áruházban történő vásárlások esetén is. A felhasználók minden vásárlásuk után szemmel látható összeget, akár 40 százalékot kapnak vissza a kereskedőktől, akik a nyers és feldolgozott adatokkal nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.
A piaci és fogyasztói adatokra szakosodott Statista friss elemzése szerint 2024-re a cashback kifizetések mennyisége globálisan meghaladhatja a 200 milliárd dollárt, miközben majdnem minden második vásárló arról számolt be, hogy a pénzvisszafizetési rendszerek használata kulcsfontosságú szerepet tölt be a vásárlásai során. Ugyanez a statisztika mutatott rá arra is, hogy a cashbacket kínáló kereskedők bevétele két és félszer olyan gyorsan növekszik, mint azon versenytársaiké, akik nem alkalmazzák ezt a szolgáltatást.
Zádor Balázs, a magyar fejlesztésű fintech startup, a RECASH app egyik alapítója arról beszélt, a multicégek programjai csupán arra jók, hogy a lojalitást fokozzák, de arra, hogy radikálisan növeljék vele a piaci részesedésüket, kevésbé alkalmasak. Ezzel szemben a cashback hatása szinte azonnal érzékelhető: már az első vásárlás után 50-60 százaléknyi felhasználó hű is marad az adott céghez.
A szakértő rámutatott, Nyugat-Európában a cashback népszerűsége grafikonokon is jól kivehetően növekszik. Az Európai Központi Bank 2020-as kiadványában például írt arról, hogy Írországban, Belgiumban és Finnországban kiemelkedően magas a pénzvisszafizetési rendszereket használók aránya.
Bár ebben a kimutatásban hazánk nem szerepelt, a változás szele már Magyarországot is megérintette. Ugyan néhány éve még tényleg nagyon gyerekcipőben járt ezeknek a szolgáltatásoknak az ismertsége itthon, ma százezres nagyságrendben élnek a felhasználók ezzel a rendkívül egyszerű pénzkereseti lehetőséggel.
A vásárlók a visszakapott pénzen kívül a személyre szabottabb marketingnek köszönhetően sokkal relevánsabb üzenetekkel találkozhatnak, hiszen a brandek célzottabban tudnak kommunikálni, azaz senki nem futhat bele olyan reklámokba a rendszeren belül, amik teljesen irrelevánsak a számára.
Órákon belül kapjuk vissza a pénzünket
A cashback hazai létjogosultságát jól szemlélteti a RECASH mobilapplikáció iránti kereslet: az indulás óta eltelt szűk másfél év alatt marketingkampány nélkül is 30 ezer feletti organikus regisztrációt könyveltek el, ami az ötletgazdák legoptimistább várakozásait is felülmúlta.
A RECASH mobilapp segítségével nem kell többé üzletenként különböző kártyákat felmutatni a kasszáknál vagy QR-kódok beolvasásával bajlódni, ugyanis a regisztrált felhasználók automatikus pénzvisszatérítéshez jutnak minden bankkártyás fizetést követően. Zádor Balázs alapítója elmondta, az innováció ötletét az adta, hogy nem érezték elég hatékonynak a meglévő pontgyűjtő rendszereket. Az általuk megálmodott rendszerben a hozzájuk csatlakozott partnereknél viszont tényleg semmit nem kell a felhasználóknak tenniük azért, hogy úgynevezett cashbackben, azaz pénzvisszatérítésben részesüljenek. Ráadásul a felhasználók a visszakapott pénzt teljesen szabadon használhatják fel, mely jócskán eltér a megszokott hűségprogramoktól, ahol csak az adott márkánál költhető el a kapott kedvezmény.
„Európai szinten egy nagyon új piacon vetettük meg a lábunkat, ezért is egyedülálló a kontinensen az, amit mi megvalósítottunk. Gyakorlatilag az ázsiai és amerikai adatszabályozásnál jóval szigorúbb környezetben tudjuk működtetni az adatvagyont úgy, hogy azzal a felhasználóknak is kedvezünk. Nemcsak kényelmesebb, hanem megtérülőbb megoldás ez a különféle hűségpontok gyűjtésénél” – mutatott rá a szakember.
Az indulásuktól eltelt rövid idő ellenére már olyan partnerekkel rendelkezik a RECASH, mint a ROSSMANN, a ShareNow, a Praktiker, a Penny Market vagy éppen a FoodPanda, ami jól mutatja, hogy a piaci szereplők is látnak fantáziát a pénzvisszafizetési rendszerekben.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.