Tehermentesíti raktári dolgozóit a Dachser
A Dachser először tesztelte élesben a német Bionic cég exoskeletonjait a mindennapi raktári munkafolyamatokban magdeburgi telephelyén. Az orvostudományban már régóta ismert a külső tartószerkezetek alkalmazása, és az ipari szektorban is egyre nő az ilyen típusú eszközök elérhetősége. Az eredmények meggyőzőek voltak, az új technológiát további Dachser telephelyeken is be fogják vezetni.
A raktári munkafolyamatok még sok fizikai igénybevétellel járnak, ami időnként rendkívül megterhelő, különösen árukirakodáskor vagy akár a komissiózáskor. A logisztikai cég régóta foglalkozik azzal, hogy technikai segédeszközökkel tehermentesítse alkalmazottait a megerőltető fizikai feladatok elvégzésében. Az exoskeletonok, mint külső teherhordó szerkezetek ígéretes megoldásnak tűnnek ezekhez a típusú feladatokhoz.
Már 2019-ben folytak előzetes tesztelési folyamatok a Dachser raktáraiban elsősorban mechanikus rugórendszerrel, sínekkel vagy teheremelést segítő súlyokkal rendelkező passzív exoskeletonokon. Időközben az aktív exoskeletonok is elérték azt az érettségi szintet, hogy alkalmassá váltak valós raktári munkafolyamatokhoz. Elsődleges célja, hogy csökkenti az emelési tevékenységeket akkumulátoros robotmotorok segítségével. Emellett tehermentesíti a hát alsó részét nagyobb súlyok emelésekor és viselője kevésbé fárad el, ami ellensúlyozza a helytelen testtartást.
Az éles tesztelést először idén tavasszal kezdték el a Dachser magdeburgi raktárában az aktív exoskeletonokkal. A cél az volt, hogy valós körülmények között empirikus értékeket lehessen gyűjteni és hiteles visszajelzések érkezzenek dolgozóktól is egyben. "Cray X" típusú eszközöket használtak, amelyek az áruátvétel, a komissiózás és a csomagoló állomás különböző folyamatait támogatja. Az exoskeleton emelési folyamatonként 30 kilogramm könnyítést nyújt és a teherhordást is támogatja.
„Az exoskeletonok használatának pozitív előnyei bizonyíthatóan meggyőzőek" – mondta Stephan Heinemann, a Dachser magdeburgi központjának szerződéses logisztikai részlegének vezetője. „Tehermentesítik a raktári dolgozókat a nagyobb súlyok mozgatásánál és biztosítják a test ergonomikus stabilizálását. Ennek hosszú távú előnyei is vannak, mert az exoskeletonok megakadályozzák a káros túlterhelést és a munkabaleseteket. Bíztatónak tűnt a készülékek könnyű kezelhetősége is, amit a kísérleti alkalmazottak is meggyőzően alátámasztottak.” A teszt során a kísérleti munkavállalók a hát alsó részének remélt megkönnyebbülését észlelték, a jövőben ezért három típusú exoskeletont helyeznek rendszeresen üzembe a raktári munkafolyamatok megkönnyítése érdekében.
Az új technológia rendkívül népszerű, így a Dachser további telephelyein, így ősztől az ulmi logisztikai központban bevezetik az exoskeletonokat. „Az új technológiák és innovációk használatával folyamatosan arra törekszünk, hogy hatékonyabbá és optimálisabbá tegyük a munkafolyamatokat, akár a raktári anyagmozgató műveletek területén is. Mindehhez szükségünk van a munkavállalók aktív közreműködésére is a raktárlogisztikai tevékenységeik minden szintjén” – teszi hozzá Thomas Klare, a DACHSER szerződéses logisztikai osztályának vezetője. "Az exoskeletonok használata határozottan bizonyítja, hogy a modern technológia nemcsak közvetlenül könnyíti meg a munkát, hanem hosszú távon is pozitív hatással lehet logisztikai munkatársaink egészségére."
Kapcsolódó cikkek
- A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját
- Nagyot nőtt a Dachser a délkelet-európai régióban
- A DHL hozta el hazánkba is a száguldó cirkuszt
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Növekvő energia ár – hogyan hat a logisztikai piacra?
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- Újabb németországi napi gyűjtőjáratot indított Magyarországról a Dachser
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.