Egyre népszerűbb az arcképes azonosítás
Egyre többen regisztrálnak a közigazgatásban tavaly bevezetett Arcképes azonosítás szolgáltatásra, amely személyes megjelenés nélkül is igénybe vehető. A videótechnológiára épülő szolgáltatás különösen nagy segítséget jelent az élethelyzetük miatt mozgásukban korlátozott vagy külföldön tartózkodó magyar állampolgárok számára.
Az Arcképes azonosítás teljeskörű ügyintézést tesz lehetővé számítógépről, tabletről vagy okostelefonról, ügyintézői közreműködés és személyes regisztráció nélkül. A magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon elérhető azonosítási lehetőség segítségével a hét minden napján, 24 órában igénybe vehetők az azonosításhoz kötött e-közigazgatási szolgáltatások. A regisztráció videóhíváson keresztül történik, így a szolgáltatás használatához egy web böngészőre, egy kamerára és egy mikrofonra van szükség. Regisztrálni a magyarorszag.hu főoldalán, a Központi Azonosítási Ügynök felületén a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet, ahol videókapcsolaton keresztül először egy ügyintézővel lépünk kapcsolatba. A bejelentkezés során a biztonságos arckép-azonosító szoftverek az érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas okmányról készült képet összevetik a közigazgatási nyilvántartásban szereplő adatokkal és az ügyfél videókommunikáció során rögzített arcképével, majd arcképegyezés esetén véglegesítik a regisztrációt.
A videótechnológiára épülő, biztonságos azonosítási mód teljesen egyenértékű a Központi Azonosítási Ügynök felületén található Ügyfélkapu-, Telefonos-, Elektronikus személyi igazolvánnyal történő, valamint Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatásokkal. A magyarorszag.hu portálon elérhető elektronikus közigazgatási szolgáltatások mellett, már további 50 – a Központi Azonosítási Ügynökhöz csatlakozott – különböző intézmény portálján is lehetőség van akár videótechnológián keresztül is azonosítani magunkat.
Az Arcképes azonosítás nagy népszerűségnek örvend a felhasználók körében, hiszen a 2021. február-augusztus időszak eredményeit összehasonlítva a 2022-es év azonos időszakával, a szolgáltatás 110%-os a növekedést mutat a kezelt videóhívások tekintetében. A 2021. februári indulás óta napjainkig közel 100 ezer videóhívást kezeltek a NISZ által működtetett 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársai.
Az ügyfelek egyértelműen a vezetői engedély meghosszabbítása céljából használják leggyakrabban az Arcképes azonosítást, az indulás óta a regisztrációk 56%-át e célból kezdeményezték. A második legnépszerűbb, a videóhíváson keresztül történő Ügyfélkapu ügyintézés indítása volt.
Az egyre inkább kedvelt azonosítási forma különösen nagy segítséget jelent az élethelyzetük miatt személyes megjelenésükben korlátozott vagy külföldön tartózkodó magyar állampolgárok számára.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is ingyenesen igényelhetők a látássérült embereket segítő szoftverek
- Akár elektronikusan is lehetne gyűjteni a kopogtatócédulát
- EU-s tanúsítványt kapott az InfoScope mySigno rendszere
- Ingyenes számítógépes programokkal segítik a látássérült embereket
- Befejeződött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat fejlesztése
- SAP: állami projekt a régió legjobbja
- Safer Internet Program: több mint 7 ezer megkeresés érkezett a segélyvonalra
- Elkészül a kormányzati informatikai rendszer fejlesztése
- Bemutatták a HU-GO Mobilt
- Továbbfejlesztik az Egységes Digitális Rádiótávközlő rendszert
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.