Mikor éri meg az online marketing?
Egyre komolyabb fejfájást okoz a kis- és középvállalkozások számára az online marketing hatékonyságának növelése. Nagyon sokan áldozatul esnek tapasztalattal nem rendelkező, de álmodozó szabadúszóknak, vagy olyan csapatoknak, akik számára nem ismertek a megfelelő folyamatok. Tóth Patrik online marketing szakértő szerint ráadásul sokan szembesülnek idővel azzal, hogy hiába növelik a költségvetést, önmagában ettől nem válnak eredményesebbé. Tapasztalata szerint a sikeres és teljes körű online marketing titka abban rejlik, hogy a reál és humán képességek együttesen megmutatkoznak. Így lehet kreatív, az embert megérintő üzeneteket létrehozni, és a technikai feladatokat precízen végrehajtani valamint az adatokat összefüggéseiben elemezni.
Ha a világot megvizsgáljuk, minden drágul, miközben a vásárlóerő nem növekszik ugyanolyan ütemben. A vállalkozásoknak éppen ezért a kiadási oldalt is optimalizálni kell. Ennek legjelentősebb része a rezsi szokott lenni, de általában a marketing is ott szerepel a cégek öt legnagyobb kiadásában.
Tóth Patrik online marketing szakértő szerint a marketingköltségek megtépázása visszásan is elsülhet, egy megfelelő stratégiát kidolgozva ugyanis elő sem állhatna olyan helyzet, hogy egy vállalkozás ne tudná megőrizni a versenyképességét a nehéz időkben is.
Ha egymást másolják, eltűnik az egyediség
„A zűrzavar korát éljük az online marketingben. A cégek látszólagos kényelemből, vagy költségcsökkentés címszó alatt sokszor az ügyvezető, vagy egy asszisztens foglalkozik vele, és azt tapasztalják, hogy hiába növelik a marketing kiadást, attól nem feltétlenül lesz jobb az eredmény. Ha nincs egy olyan rendszerük, ami skálázható lenne, az gátat szab a kampányok sikerességének” – mutatott rá a Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa.
Ha egy vállalkozó azt tapasztalja – folytatta – hogy vannak elégedett ügyfelei, de bőven van még kapacitásuk, akkor kommunikációs és rendszer szinten kell fejlődnie a vállalkozásnak, hogy újabb és újabb minőségi megkeresések, illetve visszatérő vásárlóréteg alakuljon ki.
Hosszútávon zsákutca az a megközelítés, hogy más hasonló vállalkozást kezdek másolni. Kényelmesebbnek és gyorsabbnak tűnhet, de egyértelműen az egyediségé a jövő.
A megfelelő tervezés már önmagában versenyelőny lehet. Egy házat sem úgy építenek – jobb esetben – hogy a kőművesek céltalanul bolyonganak a telken, hanem a generálkivitelező egy tervrajzot követ - amihez költségvetést is rendelnek.
„Kifejlesztettünk egy olyan virtuális környezetet, ahol szimulálni tudjuk egy-egy vállalkozás marketing tevékenységét – így a költségvetés felhasználása előtt látjuk, mi várható egy-egy hirdetési kampánytól. Ezt imádják a tudatos vállalkozók, mert nem a pénzükön “próbálkozunk”, hanem döntési helyzetbe kerülnek, melyik lehetőség a legkecsegtetőbb számukra – ráadásul az üzleti kockázatok jelentős mérséklésével."
Tóth Patrik arról is beszélt, humán és reál beállítottságú szakemberekre egyaránt szükség van a marketingnél, hiszen míg egyikük a szövegezéshez ért jobban, a másik technikailag tudja jól beállítani az adott hirdetést, illetve a számok embereként kényelmesen átlát olyan összefüggéseket, amelyet egy inkább kreatív ember szívesen átad másnak.
Ne üljünk fordítva a lovon!
A Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa elmondta, a kétségbeesés miatt sokan esnek áldozatául, hogy a tenni akarás miatt meggondolatlanul, vagy a sietség okán az eszközöket tekintik célnak. “Jó példa erre, hogy nemrégiben megkeresett egy cég és csak azt akarták, hogy a Facebookon történjen valami, de nem azért, mert ott valami konkrét tervük lett volna, csak hallották, hogy sokan használják a felületet. Ez az általánosító megközelítés nem szokott beválni, ezért azt javasoltam nekik, hogy ne az legyen a cél, hogy jelen legyünk valahol, hanem vizsgáljuk meg, hol keresik az emberek a problémáikra a megoldást, amire nekünk van egy termékünk, szolgáltatásunk.” – tette hozzá.
Tóth Patrik a teljes körű online marketing híve, a családi vállalkozásuk példáján keresztül tanulta meg, hogy egy összehangolt, területenkénti specialistákból álló csapatban kell dolgozni annak érdekében, hogy a gazdasági célokat elérjük.
„Lehet, hogy a kezdők, vagy egyes szabadúszók olcsóbb ajánlatot adnak, de hosszú távon ennek óriási a kockázata. Egy ügynökség a komplex látásmódjának köszönhetően jóval költséghatékonyabban hoz hosszútávon érdeklődőket. Az átgondolt és tudatosan tervezett, sokrétű marketingfolyamat nyereségesebb, még ha maga a megbízási díj esetenként magasabbnak tűnhet. Az összképet kell látni.” – mondta magabiztosan.
Kapcsolódó cikkek
- Mik lesznek 2023 marketing trendjei?
- Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon
- Havi 15 milliárd videót pörgetnek át a magyarok a TikTok-on
- Netes csalások: nem csak a nagy hirdetőket kopasztják meg a hamis kattintások
- Európa legjobbjai között a Growww Digital
- A márkaépítés kulcselemévé vált a gamification
- Kiderült, mennyit keres egy marketinges
- Egyre többet költünk a TikTokon
- A beszerzési marketing mentheti meg a cégeket a válságban
- A marketing szakmának a háború olyan, mint a pandémia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.