Nagysebességű vasúti hálózatfejlesztést támogat az EIT InnoEnergy
A hyperloop-koncepció ihlette MagRail-technológia gyorsabb elterjesztését segítendő az EIT InnoEnergy befektetett a nagysebességű vasúti hálózatok legújabb generációját fejlesztő Nevomo vállalatba. A meglévő vasúti infrastruktúra korszerűsítésére szabadalmaztatott megoldás a mágneses lebegtetés és a lineáris motor működési elvét ötvözi, ami lehetővé teszi az akár 550 km/h-s sebesség elérését is. Az EIT InnoEnergy tranzakciója része a Hutter Private Equity, ValueTech Seed és a Seedrs befektetőkkel ez év elején létrejött 5 millió euró összértékű megállapodásnak.
„A Nevomo technológiája a hiányzó láncszem a jelenlegi, gyakran elavult vasúti infrastruktúra és az olyan új nagysebességű rendszerek között, mint amit a hyperloop is kínál. Nekik köszönhetően nemcsak felgyorsítható a fenntartható, hosszú távú közlekedés új technológiájának bevezetése, hanem jelentősen csökkenthetőek az átállással járó költségek is.” – jelentette ki Lucienne Krosse, az EIT InnoEnergy hyperloop-portfólióért felelős munkatársa.
A Nevomo arra vállalkozik, hogy megnövelje a hagyományos vasutak hatékonyságát a hyperloop-technológia által ihletett meghajtási, felfüggesztési, vezérlési és IoT-megoldások alkalmazásával. MagRail technológia a meglévő vasutak kapacitásának és képességének egyszerű, gyors és költséghatékony bővítését teszi lehetővé, ugyanakkor fokozatosan közelít a vákuumvasút-technológiához (hyperloop).
A Nevomo MagRail első, 1:5 méretarányú demóváltozatát még 2019-ben mutatták be, amelyet 2020/21 telén sikeres közepes méretű tesztek követtek. Tavaly a vállalat megkezdte Európa leghosszabb, passzív mágneses lebegtetés tesztelésére szolgáló pályájának építését a lengyelországi Nowa Sarzynában. Ennek az évnek a közepére az összes szükséges részegység telepítése befejeződött, és augusztusra leszállították már a felműszerezett, valós méretű tesztjárműveket is. A kísérletek várhatóan 2022/23 telén zajlanak majd.
A Nevomo olyan vállalatok mellé csatlakozik az EIT InnoEnergy hyperloop-portfóliójában, mint a holland Hardt Hyperloop és a spanyol Zeleros Hyperloop.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb nagyléptékű akkumulátorgyártás fejlesztés Európában
- Épül a világ legnagyobb szuperkondenzátorgyára
- Új klímatechnológiai befektetési alap jön létre
- A Siemens Mobility bemutatja a vasút jövőjét
- Új vezető az InnoEnergynél
- A Siemens Mobility akkumulátoros vonatokat szállít Dániába
- Energia átállást sürget a Santander
- Az uniós akkumulátor törvény késleltetése ellen tiltakoznak az iparág meghatározó vállalkozásai
- Tíz millió euró az akkumulátoripari szakképzés fejlesztésére
- Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.