Új év, új életmód? Ezt látja a műszaki áruházlánc
A január minden évben az újévi fogadalmakról, a változásról szól – a legtöbbünk kitűz valamilyen új célt, és ezek jellemzően az egészségesebb életmódhoz kapcsolódnak. De tényleg új lendületet kapunk januárban? Az Euronics most megvizsgálta, milyen trendek látszanak a magyarok vásárlási szokásaiban, ha sport- és táplálékkiegészítőkről, illetve egészséges életmódhoz kapcsolódó termékekről van szó, és hogy valóban januárban kapnak-e észbe a magyarok az újévi fogadalmak kapcsán.
A legkeresettebb termékek
Az Euronics tapasztalatai alapján a legnépszerűbb sportoláshoz kötődő elektronikai eszközök az okoskarkötők, okosórák, a kerékpározáshoz kapcsolódó okos komputerek és okoslámpák, valamint az olyan otthoni kardióeszközök, mint a szobabiciklik, futópadok és elliptikus trénerek. Egyre keresettebbek a műszaki áruházláncnál a különféle fitneszkiegészítők, például jógaeszközök és súlyzók is. Érdekesség, hogy a vásárlók már a sportoláshoz is sok esetben okosórát választanak, hiszen számos ilyen eszköz rendelkezik az egészséges életmódhoz köthető funkciókkal is amellett, hogy a hétköznapok során is hasznos kiegészítőnek számítanak. A 2022 év elején bevezetett szabadidő és sport kategória azonban összességében is egyre népszerűbb az Euronics vásárlók körében: az egy hónap alatt eladott termékek száma decemberre közel 270%-kal nőtt a termékkategória bevezetésének első időszakához, 2022 januárjához képest.
A táplálékkiegészítők is népszerűek
2022 óta különféle táplálékkiegészítők is kaphatók az Euronicsnál, elsősorban a webáruházban, és bár azt gondolnánk, nem egy műszaki áruházláncnál keresik a vevők ezeket a termékeket, a tapasztalatok alapján ezekből is jelentős mennyiség fogy. A sport- és táplálékkiegészítő kategória forgalmának nagyjából 40%-át a különféle energiaszeletek teszik ki, de sokan keresik a fehérjeporokat és a hozzájuk tartozó shakereket is. A vitaminok fogyása láthatóan megugrik a hideg idő beköszöntével, azaz már ősszel beindul a vitaminszezon, és ez egészen a tél végéig ki is tart.
Nem a január a legerősebb
Az Euronics adatai alapján úgy tűnik, nem januárban fogy a legtöbb életmódváltáshoz kötődő termék. Az év végi akciókat kihasználva a magyarok már a novemberi Black Friday időszak alatt és decemberben megvásároltak számos szükséges eszközt, az áruházlánc e hónapokban kiugró keresletet tapasztalt például a kardiógépek, azok között is elsősorban a szobabiciklik és futópadok iránt. A Black Fridaynek köszönhetően 2022. novemberben például hatszor annyi futópadot értékesített az Euronics, mint októberben. A vásárlók tehát már idejekorán felkészültek a januári életmódváltásra, átlagosan decemberben 135 000 Forintot költve ezekre az eszközökre.
Ettől függetlenül természetesen vannak, akik csak az ünnepi időszak után kaptak észbe újévi fogadalmaikat illetően. Azok, akik az életmódváltáshoz idén januárban kardiogépet kerestek, az eladási adatok alapján az elliptikus trénerek mellett tették le a voksukat: a műszaki áruházlánc már most háromszor annyi ilyen gépet adott el, mint tavaly decemberben. Az Euronics emellett a szobabiciklik, a különféle fitneszlabdák, gumiszalagok, súlyzók és kettlebellek, illetve az étrendkiegészítők termékcsoportjaiban növekvő keresletre számít január végéig.
Egészségesebb konyha
Az életmódváltáshoz azonban nem csak a különféle sporteszközök és táplálékkiegészítők kapcsolhatók szorosan. A karácsonyi időszak egyik legnépszerűbb terméke volt például a forrólevegős sütő, azaz az Air Fryer, ami szintén hozzájárul a tudatosabb életmódhoz, hiszen kevesebb zsiradék felhasználásával készíthetők el benne az ételek. Azok, akik szeretnék egészségesebbé tenni az otthoni ételkészítést, gyakran keresik a smoothie-készítőket, a gyümölcscentrifugákat és -aszalókat, az ételpárolókat és a vízszűrő kancsókat is. A heti menü előkészítéséhez hasznos kiegészítő a vákuumfóliázó, az igazán elkötelezett kalóriaszámlálóknak pedig egy megbízható konyhamérleg lehet jó választás. A jól kiválasztott, minőségi eszközök segítségével az életmódváltás hosszú távon is kényelmesebb és könnyebben betartható lehet. Türelemmel és néhány apró változtatással a mindennapokban látványos és érezhető eredményeket tapasztalhatnak azok, akik az idei évet fittebben és energikusabban szeretnének tölteni.
Kapcsolódó cikkek
- Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá
- Erre számít az Euronics áruházlánc
- Ezek lesznek az idei Black Friday legnépszerűbb termékei
- Ezeket érdemes tudni, ha tévét keresünk sportnézéshez
- Kutatás készült az elektronikai eszközök energiatakarékosságának fontosságáról
- Ezek voltak az elmúlt egy év slágertermékei
- Miként fogjunk hozzá otthonunk okossá tételéhez?
- Rekordszintű bevételnövekedést hozott az Euronicsnak a pandémia alatt bevezetett Emarsys
- Megújult az Euronics webshopja
- Így vásárolnak elektronikai cikkeket a magyarok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.