Rekordszintű bevételnövekedést hozott az Euronicsnak a pandémia alatt bevezetett Emarsys

forrás: Prím Online, 2022. február 22. 15:35

Jobb megnyitási arány, sokkal több átkattintás, kevesebb spam és 80%-os bevételnövekedés – hosszú évek hírleveles problémáit oldotta meg az SAP Emarsys marketing automatizációs rendszere az Euronicsnál.

Magyarország második legnagyobb műszaki kiskereskedelmi áruházlánca a 64 üzlettel rendelkező Euronics. A nemzetközi márka hazai franchise jogaival rendelkező, 100%-ban magyar tulajdonú Vöröskő Kft. több mint 30 éves múltra tekint vissza a műszaki cikkek offline értékesítésében. Az online kereskedelem intenzív növekedése, amely még a pandémia kitörése előtt kezdetét vette, szükségessé tette, hogy a vállalat az online értékesítési és marketing stratégiáit is újrafogalmazza, új lendületet adva a webshop teljesítésének. 

 

„A bolthálózati értékesítésben kifejezett versenyelőnyünk a szakértékesítői modell, amely azt jelenti, hogy képzett értékesítői kollégáink képesek a vásárlói igényeket pontosan felmérve mindig a vevő számára a legtestreszabottabb ajánlat megfogalmazására. Ezt a tömeges testreszabást szerettük volna megvalósítani az online csatornában is. Olyan teljeskörű marketing automatizációs rendszert kerestünk, ahol minden adatot egy helyen tudunk kezelni” – mondta el Hunyady Beatrix, az Euronics Magyarország / Vöröskő Kft. marketing igazgatója.

 

A helyi vezetésű vállalat választása azért esett az SAP Emarsys rendszerre, mert ez a megoldás lehetővé tette a vásárlók profilozását, a többcsatornás, illetve online kampányok integrált kezelését és az elmúlt években az elsősorban hírlevélalapú vásárlói kampányok során felgyülemlett gyakorlati buktatók kiiktatását. 

 

Az Euronics 2020. nyarán küldte ki az első olyan hírlevelet, amelyet már az SAP Emarsys rendszere kezelt. A korábbi hírlevélrendszer egyik legnagyobb hátránya az volt, hogy a levelek jelentős része a felhasználók spam mappájába került, emiatt a megnyitási arány tartósan alacsony maradt. Az SAP Emarsys erre a problémára többféle megoldással is szolgál: a küldés előtti kézbesíthetőségi jelentés például megmutatja, mennyire ideális a hírlevél mérete, vagy került-e spam-gyanús szó a tárgymezőbe. Az optimalizált idejű kiküldés segítségével a levél pedig a címzettek számára legjobb időpontban küldhető, így a felhasználók nagyobb valószínűséggel nyitják meg az üzenetet. 

 

A 2020-as és 2021-es első félévi forgalmi adatok összehasonlítása jól mutatja, hogy az SAP Emarsys-szal az Euronics valódi áttörést ért el. A hírlevelek megnyitási aránya közel 11 százalékkal javult, az átkattintási arány 6,5 százalékos növekedést mutatott, ez pedig összességében 80 százalékos bevételnövekedést hozott ezen a csatornán. 

 

A hatékonyságjavuláshoz hozzájárult az is, hogy az SAP Emarsys többféle automatizált üzenet küldését is lehetővé teszi. Az Euronics számára az egyik legfontosabb ilyen üzenet a gyors kosárelhagyáshoz kötődik. Azok a felhasználók, akik terméket helyeztek el a kosarukba, de vásárlás nélkül távoztak, 20 perc után egy figyelmeztető üzenetet kapnak. Ez segít abban, hogy végleges döntést hozzanak a termék megvételéről. Egy másik hasznos funkció a price drop. Ennek segítségével azt tudják jelezni a felhasználó számára, ha az általa korábban megtekintett termék ára minimum 5%-kal csökkent.

 

Nézd meg a weboldalam, megmondom ki vagy

A rendszer segítségével nem csak a hírleveleket lehet személyre szabni. A különböző webchannel kampány funkciók azt is lehetővé teszik, hogy a honlap is a látogató egyéni igényeihez alkalmazkodjon. A bannercsere során az Euronics a felhasználó profilja alapján a weblap egyes bannereit váltja személyes üzenetre. 

 

A szalagkampányok időzíthető és szerkeszthető üzeneteket mutatnak az oldal alján és tetején. Ezt a funkciót az Euronics főleg a pandémia idején, a vásárlási információk megosztására alkalmazta. A popup kampányokat szintén kreatívan használta a cég. Egy-egy felugró üzenettel segítette például azoknak a döntését, akik több terméket is megtekintettek és láthatóan nehezen választottak ezek közül. 

 

Van élet a Black Friday után is

Hunyady Beatrix szerint ezek az eszközök kulcsfontosságúak abban, hogy a marketing szempontjából csendesebb időszakokban is fenntartsák a vásárlók érdeklődését. A nagy akciók, például a Black Friday, a különböző sportesemények vagy szezonális kiárusítások idején az embereket ugyanis sokkal könnyebb egy-egy jól megválasztott márkával és árponttal impulzív vásárlásra ösztönzi, olyan termékek esetében is, amelyek megvásárlását korábban kifejezetten nem tervezték. Az év nagy részében azonban az automatizáció és a személyre szabott ajánlatok segítségével elhelyezett tartalmak hozzák a hírlevélből származó forgalom nagyobb hányadát szemben az ad-hoc ajánlatokkal, melyek a felhasználó korábbi vásárlói vagy böngészési előzményeire épülnek. 

 

„Az offline fókuszról az online-ra átállás nem csupán egy kapcsoló átállítását jelenti, hanem egy folyamatos fejlesztés lehetőségét kínálja, mérhető eredményekkel, állandó pozitív visszacsatolással” – magyarázza Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Ügyfeleink körében azt látjuk, hogy a rendszerek bevezetése után újabb és újabb funkciókat hoznak be, ezzel növelve forgalmukat, javítva hatékonyságukat.” 

 

Ezzel a hozzáállással viszonyul az SAP Emarsys rendszeréhez az Euronics is. Hunyady Beatrix elmondta, hogy a cég jövőbeni tervei között szerepel egy integrált hűségprogram bevezetése, melynek keretben az email marketinghez használható adatbázist bővítik az offline vásárlói adatokkal is. Ez egy újabb meghatározó mérföldkő lesz az Euronics esetében a teljeskörű omni-channel vásárlói élmény megvalósításában. Ahogy a szakember fogalmazott, ennek kihasználásával az SAP Emarsys automatizációs lehetőségek száma végtelen.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg

Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.

2024. május 9. 14:28

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia

Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára. 

2024. május 9. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36