Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.
Az Alza internetes áruház az AlzaBoxok révén bővíti ügyfélszolgálati tevékenységét Magyarországon és Szlovákiában is. Az Alza több újítást is bevezetett csomagautomatáira vonatkozóan a közelmúltban, így a hangutasításos vezérlést, illetve nemrégiben azt is lehetővé tette, hogy az ügyfelek más szolgáltatóknál leadott rendeléseiket is az Alzaboxokban vegyék át. Mostantól pedig a vevők a megvásárolt áruk visszaküldését, valamint reklamációját is intézhetik a csomagautomatákon keresztül. Az Alza tesztüzemben először tavaly nyáron Csehországban indította el ezt a szolgáltatást, amely azonnal nagy népszerűségre tett szert a vásárlók körében. Hathónapos működése alatt mintegy 70 ezer ügyfél vette igénybe, és az AlzaBoxokon keresztül leadott reklamációk és visszaküldések ma már a Cseh Köztársaságban a befogadott esetek 23%-át teszik ki.
„Az elmúlt három évben sikerült jelentősen leegyszerűsítenünk és lerövidítenünk a reklamáció és az áruvisszaküldés folyamatát. Például a reklamációk több mint felét az átvételt követően azonnal rendezzük az áru kicserélésével vagy a pénz visszatérítésével. Az AlzaBoxokon keresztüli visszaküldés egy újabb lépés, amely közelebb visz bennünket ahhoz a célunkhoz, hogy a vásárlást a lehető legkényelmesebbé tegyük, és vevőszolgálatunk könnyen elérhető és magas színvonalú szolgáltatást nyújtson ügyfeleinknek. Úgy gondoljuk, hogy a cseh vásárlókhoz hasonlóan a magyar ügyfelek is szeretni fogják ezt az újdonságot” – mondja Lukáš Janeček, az Alza.cz reklamációs osztályának igazgatója.
A visszaküldési folyamat rendkívül egyszerű, a szolgáltatás pedig teljesen ingyenes. A vásárló bejelentkezik a fiókjába az Alza.hu oldalán, kiválasztja az adott terméket, valamint azt, hogy azt vissza szeretné küldeni vagy reklamációt kíván érvényesíteni, és megkapja az ügy azonosítószámát. A visszajuttatás módjaként az AlzaBoxot kell választani. Ezután vagy kinyomtatja és ráragasztja a címkét a csomagra, vagy egyszerűen csak jól láthatóan ráírja a csomagra az ügy azonosítószámát. Végül bármelyik AlzaBoxnál beszkenneli a címkét vagy a képernyőn a billentyűzet használatával írja be az azonosítószámot. Ekkor kinyílik egy üres rekesz ajtaja, ide kell behelyezni a csomagot. Az ajtó bezárása után az ügyfél értesítést kap arról, hogy a csomagot regisztrálták, és Alza fiókjában a „Reklamációk és visszaküldések” részben nyomon követheti az ügy státuszát.
Az AlzaBoxokon keresztüli visszaküldésre azon, az Alzánál vásárolt áruk esetében van lehetőség, amelyek kézbesítése is lehetséges AlzaBoxokon keresztül. A nagyméretű készülékeket személyesen vagy futárral kell az üzletekbe visszajuttatni. A tervek szerint a jövőben az Alza olyan harmadik felek számára is kiterjeszti ezt a szolgáltatást, akik már kézbesítenek az AlzaBoxokon keresztül.
A megrendelések kényelmes kiszállításának fontossága a pandémia kezdete óta egyre nagyobb jelentőséggel bír, és a magyarországi vásárlók több mint 50%-a választja már az AlzaBoxot a megrendeléseihez. „Nagy lehetőséget látunk az ügyfélélmény javítása terén, és nemcsak az érintésmentesség miatt, hanem különösen azért, mert az AlzaBoxok éjjel-nappal, a nap bármely szakában rendelkezésre állnak. Ehhez hozzájárul az is, hogy az automatákat ügyfeleink otthonához vagy a forgalmas útvonalakhoz közel helyezzük el, hogy azok a lehető legkönnyebben elérhetőek legyenek" – mondja Peter Šupák, az Alza.cz expanziós és létesítményekért felelős igazgatója, hozzátéve, hogy a hálózat jelenleg három országban több mint 2000 helyen üzemeltet AlzaBoxot – Magyarországon közel 200, Szlovákiában több mint 560, Csehországban pedig 1300 ponton.
Kapcsolódó cikkek
- Az Alza már az Alzaboxokon keresztül is fogadja a visszárut
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
- Már van olyan magyar webshop, ahol MI készíti a termékleírásokat
- Nem terveznek kevesebbet költeni a magyar online vásárlók
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- Az Alza 3D nyomtatókat ad hat hónapos térítésmentes használatra magyar iskoláknak
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.