Logisztikai innovációval ünnepelte 15 éves együttműködését a Telekom és a Waberer's Csoport
Intelligens automata rendeléskezelő rendszer üzembeállításával és egy közös rendezvénnyel ünnepelte a Magyar Telekom és a Waberer’s csoport szoros együttműködésük 15 éves évfordulóját a logisztika világnapján. Magyarország piacvezető logisztikai szolgáltatója másfél évtizede végzi a teljes logisztikai tevékenységét Telekomnak, miközben utóbbi a Waberer’s Csoport szerteágazó informatikai és telekommunikációs igényeinek legfőbb stratégiai támogatója.
A Waberer’s csoport leányvállalatának (WSZL) jogelődje a Waberer’s logisztika 1999-ben kötött szerződést országos disztribúciós szolgáltatások nyújtására a Magyar Telekom jogelődjével, a Matávval, a szálakat 2008-ban fűzték igazán szorosra a két vállalat: abban az évben a piacvezető hazai logisztikai cég nyerte meg a másik jogelőd T-Mobile szervizlogisztikai tenderét. Két évvel később már a Magyar Telekom vezetékes és hálózati anyagok raktározását és disztribúcióját is a Waberer’s végezte. Kezdetben csupán 5000 m2-es raktározási igény az évek során megsokszorozódott: amikor 2021-ben a harmadik Telekom-jogelőd T-Systems operációját Waberer’s leányvállalatának, a WSZL budapesti logisztikai központjába költöztették, már 14 000 m2-re volt szükség három meghatározó termékcsoport kezeléséhez. Az itt raktározott termékek egyik kategóriáját azok az eszközök alkotják, amelyeket az ügyfelek megvásárolhatnak a Magyar Telekom üzleteiben vagy online shopjában, az okosórától a mobilkészülékeken át a drónokig. A másik csoport az olyan otthoni szolgáltatásokhoz szükséges berendezéseké, amilyenek például a routerek. A harmadik kategóriát pedig a hálózat építéséhez és üzemeltetéséhez felhasznált termékek alkotják, a legkisebb csavartól a hálózati kábelekig.
A két vállalat kapcsolatát tovább erősítette a 2020-ban elindított okostargonca-projekt, melyben a Telekom partnere a Pozi Development Kft. volt. A Microsoft Azure platformra épülő, felhőalapú SmartTruck a Waberer’s heterogén és multilokációs targoncaflottáját optimalizálta. A négy telephely 14 különböző raktárában szolgálatot teljesítő munkagépek több gyártótól származnak, továbbá eltérő típusúak. Ezért hiába álltak rendelkezésre monitoringrendszerek egyes gyártókhoz és modellekhez, a közel 400 gépes flotta adatait csak félig-meddig manuálisan lehetett volna összefésülni. A SmartTruck projekt első lépésében „felokosították” a targoncákat: a szenzorokat tartalmazó, Wi-Fi-n vagy mobilhálózaton kommunikáló okosdoboz fontos információkat közöl és tárol a jármű helyzetéről és kihasználtságáról. Ehhez kapcsolódott egy olyan háttérrendszer, amelyből valós időben és utólag is szinte mindent meg lehet tudni a járművekről. A felhőalapú flottamenedzselő eszközzel olyan adatokra derülhet fény, amelyek segíthetnek a járműpark elosztásának, kihasználtságának, vagy akár szervizelési feladatainak előre tervezésében. Mivel a rendszert összekötötték a raktári dolgozók belépőkártyáival is, jól ellenőrizhető, hogy ki mikor használja a targoncákat, valamint garantálható, hogy kizárólag a megfelelő képzettségű és a szükséges jogosultsági beállításokkal rendelkező kollégák indíthatják el az adott gépet.
A közös fejlődés újabb mérföldkövét jelentő, minimális emberi beavatkozást igénylő, automata, rendelést kigyűjtő megoldást a Magyar Telekomhoz beérkező online, lakossági megrendelések kezelésére állítják hamarosan üzembe. A megoldás nagy előnye, hogy a raktárban dolgozóknak nem kell információval rendelkezniük a keresett termékről, hogy melyik polcon van, van-e egyáltalán belőle: a mozgópolcos rendszer mindent automatikusan intéz egészen a szállítás mozzanatáig.
„Számos olyan stratégiai jelentőségű részterület van, amelyeken szakértő tanácsadóként támogatjuk a magyar logisztikai szektor piacvezető szolgáltatóját a digitális előrelépésben. Ilyen például a Smart Truck megoldás, mely felhőalapon, Microsoft Azure platformra épülve modernizálja a logisztikai vállalat IT infrastruktúráját.” – fogalmazott Bódi Gábor, a Magyar Telekom Business Intelligence & Governance divíziójának igazgatója.
„A Telekom és a Waberer’s közötti 15 éves együttműködés példaértékűnek számít a mai gyorsan változó világban. Nagyon büszke vagyok arra, hogy több évtizedes partneri kapcsolatot ápolhatunk a Telekommal, hiszen ez kölcsönös bizalmi kapcsolatot mutat. Erős innovációs partnerként tekintünk a Magyar Telekomra, amellyel olyan együttműködéseket sikerült kialakítani, amelybe mindkét oldal tudása legjavát teszi bele” – mondta el Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója és a WSZL ügyvezetője, aki úgy véli: ebből a sajátos szimbiózisból nem csupán a két érintett profitál, hanem ügyfeleik és partnereik is élvezhetik a közösen kialakított megoldások összes előnyét.
Ezeket a Waberer’s és a Magyar Telekom közös ügyfélrendezvényen mutatta be 2023. április 20-án, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) által immár 11-edik alkalommal megrendezett Logisztika Napján.
Kapcsolódó cikkek
- Ma a Logisztika Napját ünnepeljük
- A Magyar Telekom megtartotta Éves Rendes Közgyűlését
- Álomszobagyár és Digitális Álomszobagyár a Magyar Telekomnál
- A Magyar Telekom 2022. negyedik negyedévi eredményei
- A Magyar Telekom jóváírja Törökországban és Szíriában tartózkodó ügyfelei roaming díját
- Átszervezi IT és telekommunikációs szolgáltatásait a Telekom
- Nullás díjszabás megszűnése: vizsgálatot indított az NMHH a Magyar Telekom szerződésmódosítása miatt
- Inflációkövető díjkorrekció a Telekomnál
- 2023-ban már nem elérhető a telefonkönyv a Telekomnál
- Indul a Telekom év eleji kampánya
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fókuszban az adatközpontok energiafogyasztásának visszafogása
Idén szeptember 15., jövő évtől pedig május 15. a határidő, amikor a legalább 500 kW teljesítményigényű informatikai berendezésekkel rendelkező adatközpontok tulajdonosainak és üzemeltetőiknek nyilatkozniuk kell az energiahatékonyságukról.
NFC adatokat továbbító Androidos kártevőt fedezett fel az ESET kutatócsoportja
Az ESET kutatói felfedtek egy vadonatúj számítógépes kártevő programmal végrehajtott, úgynevezett crimeware kampányt, amely három cseh bank ügyfeleit vette célba. Az ESET által NGate-nek elnevezett Android alapú kártékony szoftver újszerű módon képes az áldozatok bankkártyáinak adatait a támadók telefonjára továbbítani. A támadók elsődleges célja az volt, hogy ATM-eken keresztül készpénzt vegyenek fel az áldozatok bankszámláiról. Ezt úgy érték el, hogy a fizikai bankkártyák NFC-adatait a támadó készülékére továbbították az NGate malware segítségével. Amennyiben ez a módszer sikertelen volt, a tettesnek még arra is volt egy tartalék terve, hogy az áldozatok számláiról más bankszámlákra utaljon át pénzösszegeket.
Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel
Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak? Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.
Ismét tévesen klasszifikált több médiaszolgáltató
Újabb két médiatartalom ügyében fordult a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz az NMHH. A Médiatanács e heti ülésén műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatban fennálló adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését is vizsgálta.
10 éves a sakkvilág leginspirálóbb eseménye – közös ünneplésre hív Polgár Judit és Rubik Ernő
Az inspiráció életünk szerves része. A reggeli kávéból ugyanúgy ötletet meríthetünk, mint egy tartalmas beszélgetésből, vagy éppen a világ legjobb női sakkozójának életútjából, aki kisugárzásával emberek millióit inspirálja. Ezt a belső motivációs erőt hozza el nekünk az említett sakklegenda – Polgár Judit – a jubileumi Világsakkfesztiválra. Töltődj fel kreatív energiával! A kétnapos esemény-sorozat a Magyar Nemzeti Galériában indul!