A távmunkában dolgozók elkötelezettebbek a munkahelyük mellett
Az irodai jelenlétet igénylő munkavégzés szerepe igencsak átértékelődött az utóbbi két évben. A hibrid munkarend, a részleges vagy teljes home office, és újabban a távmunka biztosítása is egyre gyakoribb lett a cégek körében. De mennyire bizonyulnak elkötelezettnek a távmunkában dolgozók, és hogyan vélekednek erről a vezetők? A Process Solutions (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata felmérésben vizsgálta a dolgozók elkötelezettségét és a vezetők tapasztalatait.
- A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79%-a elkötelezetten viszonyul a munkahelyéhez
- A távmunka biztosítása fontos versenyelőny lehet a munkaerőpiacon
A Kincentric adatai szerint* hazai viszonylatban a munkavállalók 62%-a viszonyul elkötelezetten a munkahelyéhez, habár a magyar piaci átlag nem különíti el a távmunkát, mert jelenleg még kevés cégnél működik ez a fajta alkalmazási mód.
A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79%-os elkötelezettségi mutatóval a magyar piaci átlag feletti elégedettséggel nyilatkoztak. Már több mint egy éve indult el a toborzás a Work From Anywhere (WFA) távmunka programra, amely Budapest vonzáskörzetén kívül, az agglomeráción túl élők számára nyújt lehetőséget Magyarország vezető könyvelő vállalatánál elhelyezkedni.
Online is működik a dolgozók motiválása
A válaszadók többsége a közvetlen felettesek támogatását és motiválását (97%) emelte ki, ami a magyar átlagban csupán 72%-ra jellemző. A felsővezetők nyílt és őszinte kommunikációját illetően (89%), valamint a hibrid munkavégzés előnyeiben (93%) is rendkívül magas volt az elégedettségi ráta. A válaszadók 86%-a ráadásul nyugodt szívvel ajánlaná a vállalatot munkát kereső barátainak is.
Bár a megkérdezettek 90%-a szerint képesek hatékonyan együttműködni a kollégákkal a célok elérése érdekében, ugyanakkor az irodai jelenléttel szemben igen eltérő válaszok érkeztek. 45% szerint például egyáltalán nincs szükség személyes találkozásra ahhoz, hogy jól érezzék magukat a munkahelyükön.
A válaszadók 86%-a szerint a személyes fejlődés távmunka során is ugyanúgy garantált, hiszen a vállalat lehetőséget ad arra, hogy olyan feladatokat lássanak el, melyek során új képességekre tehetnek szert. A hatáskörüket és felelősségüket illetően is pozitív visszajelzések érkeztek, 79% nyilatkozott úgy, hogy kipróbálhat új dolgokat, még ha azok olykor hibához is vezetnek.
A távmunka biztosítása fontos versenyelőny a munkaerőpiacon
A Process Solutions nemcsak a távmunkában dolgozó kollégák körében végzett felmérést, hanem a vezetői véleményekre is kíváncsi volt.
A válaszadó vezetők jelentős többsége (közel 73%) szerint a távmunkában dolgozók beilleszkedése hasonlóan sikeres, mint az irodai dolgozók esetében.
Habár az online kapcsolattartás hatékonynak bizonyult, a megkérdezettek kevesebb, mint fele szerint a betanítás folyamata viszont kicsit nehézkesebb, mint az irodai dolgozók esetében. A távmunkában dolgozóknál a vezetés részéről a legnagyobb kihívást az ellenőrzés jelenti, azonban a kapcsolattartást és a rendelkezésre állást illető kérdésre kifejezetten pozitív visszajelzések érkeztek. A kollégákat szakmailag erős, motivált és lelkiismeretes munkavállalóként jellemezték.
A megkérdezett vezetők mindegyike hasznosnak ítélte meg a WFA (távmunkában dolgozó) munkatársak havi 1 nap irodai jelenlétét. Az elmúlt pár évben, főként a járványhelyzet hatására, a hibrid munkarend egy bevett szokás lett mind a hazai, mind nemzetközi vállalatoknál, azonban távmunkára még kevés cégnél van lehetőség. A visszajelzések alapján azonban egyértelműen látható, hogy érdemes megvizsgálni a távmunkában rejlő potenciált.
___________________
*Az adatok a Kincentric („A Spencer Stuart Company”) 2022-ben készült hazai felméréseiből származnak.
A dolgozói és vezetői elégedettségi felmérés a Process Solutions belső kutatása alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
- Tizedik alkalommal ítélték oda a Randstad Employer Brand Research hazai díjait
- Kiderült: tényleg a főnökeik miatt mondanak fel leggyakrabban a fehérgallérosok
- Ezekkel a technológiákkal kovácsolhatnak előnyt a home office-korszakból a vállalkozások
- Randstad Workmonitor 2023: A biztos munkahely és a rugalmasság egyaránt fontos
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- Digitális transzformáció: Hol tart ma az automatizált könyvelés?
- A munkajogi szabályok modernizációját sürgeti az IVSZ
- K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
- Így gondolkodunk a távmunkáról
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.