Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz
A strasbourgi Eurometropole és a CTS az Alstomot választotta a strasbourgi hálózat új villamosainak biztosítására. Az első megrendelés 12 Citadis villamost tartalmaz, melyet a második fázisban további 10 villamos követ. A keretmegállapodás 8 éves időtartama alatt további villamosok rendelésére is sor kerülhet, hogy az Eurometropole-lal való közlekedési megállapodás igényeit kielégítsék. Az első villamosok 2025 márciusában fognak megérkezni, és a szerelvények ugyanezen év végén már forgalomba is állnak.
• A strasbourgi Eurometropole és a Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) az Alstomot választotta az új villamosaik beszerzésére
• Az Alstommal kötött keretmegállapodás 8 évre szól, maximális összege 250 millió euró*, amely legalább 22 villamos megrendelését foglalja magában
• A Citadis villamosok a jelenlegi gördülőállományhoz képest legalább 20%-kal fogják csökkenteni az energiafogyasztást
"Az Alstom nagyon büszke arra, hogy az Eurometropole új villamosainak beszállítója lehet, ezáltal részt vehet a zöldebb és innovatívabb városi közlekedési hálózat fejlesztésében. Ezek az új, energiahatékony villamosok nagyobb kényelmet is biztosítanak majd az utasok számára. Szeretnénk megköszönni a strasbourgi Eurometropole-nak és a CTS-nek, hogy ismét bizalmat szavaznak a legújabb generációs Citadis villamosoknak" – mondta Jean-Baptiste Eyméoud, az Alstom franciaországi elnöke.
Fókuszban az utazók jóllétét szolgáló innovációk
A 45 méter hosszú és 2,40 m széles új Citadis villamosok 8 darab, oldalanként 1,30 m hosszú, dupla ajtóval rendelkeznek, még a villamos végeiben is, hogy megkönnyítsék az utasok számára a fel- és leszállást. A villamosok befogadóképessége 286 fő, és üvegezett ajtókkal vannak felszerelve, hogy növeljék az utasok kényelmét és biztonságérzetét.
A PMR (Persons with Reduced Mobility) jogszabályoknak megfelelően a vonatokat megfelelő magasságban elhelyezett ajtónyitó gombokkal, szélesebb ülésekkel és kerekesszékesek és babakocsik számára fenntartott területekkel látták el.
A kényelmes és biztonságos utazás érdekében a villamosok légkondicionáltak és dinamikus utastájékoztató rendszerrel, valamint videós védelmi rendszerrel vannak felszerelve. A villamosok számos ország szabályozásainak megfelelnek, hiszen a BOStrab, azaz a németországi villamosok építésére és üzemeltetésére vonatkozó német állami rendeletnek megfelelően kerülnek majd engedélyezésre.
Energiahatékony és környezetbarát villamosok
A Citadis villamosok az új motorizációnak, a klímaberendezések hatékony kezelésének és a 100%-ban LED-es világításnak köszönhetően a jelenlegi berendezésekhez képest legalább 20%-kal csökkentik az energiafogyasztást, miközben magasabb szintű szolgáltatást és kényelmet nyújtanak az utasoknak. Ezek a villamosok környezetbarát tervezésűek, 95%-ban újrahasznosíthatóak és 99%-ban újrafelhasználhatóak.
Optimális rendelkezésreállás
Az új Citadis villamosoknak a 30 éves kereskedelmi üzemidejük alatt 30%-kal csökken a karbantartás igénye. A karbantartási követelményeket már figyelembe vették a pótalkatrész készletek meghatározásakor, valamint az alkatrészek jobb hozzáférhetőségével és a villamoson belül elosztott szenzorokkal is ezt támogatták, melyek lehetővé teszik a berendezések távdiagnosztikáját – így előre jelezve és optimalizálva a használaton kívül töltött időt, és optimális rendelkezésre állást biztosítva a kereskedelmi forgalomban.
A francia telephelyek szerepe a strasbourgi villamosközlekedési szerződésben
Kilenc franciaországi Alstom-üzem vesz részt a Citadis villamosok gyártásában:
• La Rochelle, tervezés és összeszerelés,
• Le Creusot, forgóvázak gyártása,
• Ornans, motorok gyártása,
• Villeurbanne, fedélzeti elektronika és kiberbiztonság,
• Aix-en-Provence, tachometrikus egységek,
• Sens, Gennevilliers és Saint-Florentin, féktárcsák és fékbetétek gyártása,
• és Saint-Ouen, tervezés.
Eddig az Alstom több mint 3000 járművet értékesített a Citadis termékcsaládból a világ 20 országának 70 városában (köztük 23 franciaországi városban). A Citadis villamosok több mint 1 milliárd kilométert tettek meg eddig, és 10 milliárd utast szállítottak az első villamos 2000-es forgalomba állítása óta.
___________________
*A megrendelés 100 millió eurót el nem érő összegű részletét a 23-24-es pénzügyi év első negyedévében könyvelik le.
Kapcsolódó cikkek
- Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat
- 100%-ban hidrogénnel üzemeltetett útvonalon jár a Coradia iLint
- Az Alstom digitális jelző- és biztosítóberendezéseket szállít Görögországba
- Magyarországon is létszámbővítést tervez az Alstom
- Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.