Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
Az LG Electronics (LG) csatlakozott a RE100 (Renewable Energy 100) globális kezdeményezéshez, amely azt tűzte ki célul, hogy a vállalkozások álljanak át arra, hogy 100 százalékban megújuló forrásból fedezzék teljes villamosenergia-szükségletüket. A RE100-tagság újabb példája az LG fenntarthatóság iránti erős elkötelezettségének.
A vállalat véglegesítette terveit arra vonatkozóan, hogy 2050-ig minden telephelyét 100 százalékban megújuló energia használatára állítja át. E cél elérése érdekében az LG 2030-ig fokozatosan 60 százalékra, 2040-ig pedig 90 százalékra növeli a megújuló forrásokból, például nap- és szélenergiából származó villamosenergia-felhasználását, 2050-re pedig eléri a 100 százalékos célt.
Amellett, hogy nagy hatékonyságú napelemek telepítésével az LG megújuló energiát termel és használ fel irodáiban és gyáraiban, számos további intézkedést is végrehajt majd. Ilyen például a megújulóenergia-tanúsítványok (REC) megszerzése, a megújuló forrásból származó villamos energia vásárlására szolgáló szerződések (PPA) aláírása, valamint Dél-Koreában a Korea Electric Power Corporation (KEPCO) által szolgáltatott energia zöld prémiumának megfizetése.
Az LG ez irányú erőfeszítései részeként tavaly ún. direkt PPA-t írt alá a GS EPS koreai áramtermelő vállalattal, hogy 2025-ig három futballpályának megfelelő méretű naperőművet építsen a dél-koreai Csangwonban található LG Smart Park meglévő integrált gyártóegysége tetején. Néhány napelem telepítése már megtörtént, ezek tavaly december óta áramot is termelnek egyes épületek számára. A vállalat már a világ más pontjain is telepített napelemeket irodaházai tetejére, például a dél-koreai Szöulban található LG Sciencepark K+F komplexumára; az észak-amerikai központi campus épületére New Jerseyben; az LG India irodaházára Nagy-Noida városában; valamint a thaiföldi Rayong háztartásigép-gyárra.
Az LG már ez előtt is dolgozott azon, hogy felgyorsítsa a megújuló energiaforrásokra való átállást és a szén-dioxid-semlegesség elérését. A megújuló energiára való áttéréssel a vállalat csökkenti az energiafelhasználás során keletkező közvetett szén-dioxid-kibocsátást is. 2019-ben az LG bejelentette Zero Carbon 2030 vállalását, amelynek célja, hogy 2030-ra elérje a nettó nulla (közvetlen és közvetett) szén-dioxid-kibocsátást.
„Folyamatos erőfeszítésekkel és innovációval az LG jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa a 100 százalékban megújuló energiára való áttérést és a szén-dioxid-semlegességet” – mondta Lee Sam-soo, az LG Electronics stratégiai igazgatója. „Az LG továbbra is teljes mértékben elkötelezett ESG-víziójának megvalósítása mellett, amely mindenki számára jobb életet teremt.”
Kapcsolódó cikkek
- Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
- Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi
- A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
- Már előrendelhetők az LG 2023-as OLED evo és QNED tévéi
- Gaming monitor a hatékony multitaskinghoz?
- 10 éve került piacra az LG forradalmi paneltechnológiájának első szériája
- Így lehet zöldebb a konyhánk
- Túl a 100 milliós darabszámon az Inverter Direct Drive mosógépmotor
- Márkaidentitást vált az LG
- Az LG termékdizájnjait 24 díjjal honorálták
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.