Nagydíjak és különdíj az Ecommerce Hungary Konferencián
Közel ötszáz résztvevő töltötte meg a termeket az Ecommerce Hungary Egyesület (ECH) konferenciáján június 6-án és 7-én a visegrádi Thermal Hotelben. A két évtizedes múltra visszatekintő, az online kereskedelem szereplőinek érdekeit védő és a korszerű, digitális értékesítési módokat és eszközöket népszerűsítő egyesület minden év tavaszán kétnapos konferenciát tart. Az idei eseményen a szakma szereplői megvizsgálták a hazai gazdaság és az e-kereskedelmi szektor helyzetét, a technológiai fejlődés trendjeit, a logisztika, a fizetés, a marketing, a piaci kommunikáció eszközeit.
Az ECH idén új Nagydíjat alapított, és az első napot záró gálavacsora előtt két kategóriában hirdetett győztest.
Az Év Digitális Kereskedője díjat a nagyközönség által pelenka.hu-ként ismert, fontos piaci szerepet betöltő, gyors növekedést produkáló Webshop Golobal Kft. kapta meg példamutató kereskedelmi és üzletépítési tevékenységéért. Egy kompetitív piacon a 2021-es 66%-os forgalmi növekedést 2022-ben 104%-os követte egy olyan e-kereskedelmi környezetben, ahol az átlagos növekedés mindössze 8-10% volt.
Az Életműdíjat Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója vehette át a hazai digitális gazdaság és online kereskedelem fejlődése érdekében végzett sok éves eredményes munkájáért.
A díjakat Bőgel György, az ECH elnöke, Perényi András, a Webshippy igazgatója, valamint Zabari István, az ECH alelnöke adták át. A Nagydíjat támogató Webshippy, a régió egyik leginnovatívabb logisztikai vállalata saját különdíjat is alapított, amivel az eredményes külföldi terjeszkedést jutalmazta. Ezt az idén a több tucat országban értékesítő Geek & Gorgeous Kft. képviseletében Rosenkranz Klaudia vehetette át a díjkiosztó gálavacsorán.
A külföldi terjeszkedés az idei konferencia egyik „vezértémája” volt, nem véletlenül, hiszen a hazai online kereskedelmi vállalkozások itthon egyre erősebb külföldi versenytársakkal néznek szembe. Mindeközben pedig a hazai gazdaság éppen gyengélkedik, a fogyasztás volumene a közelmúltban visszaesett. A koronavírus járvány, majd a jelenlegi recesszió más-más kihívások elé állították a szektort, éppen ezért minden szereplőnek meg kell erősítenie a pozícióját, eredményesen kell versenyeznie és új piacok elérését kell feltérképeznie. Hasznosítani kell a technikai újdonságokat is: nem véletlen, hogy a visegrádi konferencián több előadás foglalkozott a mesterséges intelligencia látványos fejlődésével, az automatizáció előnyeivel. A konferencia résztvevői több technikai újdonságot a gyakorlatban is kipróbálhattak, valamint szakértőkkel beszélgethettek és vitatkozhattak az online kereskedelemben alkalmazható fizetési módokról, versenyjogi és fogyasztóvédelmi kérdésekről, a logisztika szervezéséről és az eredményes piaci munka feltételeiről, eszközeiről.
Kapcsolódó cikkek
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
- Itt a legnagyobb webáruházak rangsora
- Balogh Petya elárulja, miként adhat szárnyakat a cégeknek a mesterséges intelligencia
- Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
- 5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára
- Új e-kereskedelmi partnerprogramot indított a Schneider Electric
- A pandémia után a BNPL szolgáltatások adhatnak új lökést a magyar e-kereskedelemnek
- Új szolgáltatás a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedői és gyártói számára
- Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.