Minden második rendelést csomagautomatába kérnek a Vaterafutáron
A magánszemélyek közötti értékesítés hazai szintlépését mutatja, hogy a Vatera saját, a piactéren vásárolt tételek biztonságos és gyors továbbítását biztosító Vaterafutár szolgáltatásán keresztül minden második feladott csomag már valamelyik csomagautomatán keresztül jut el új tulajdonosához. A legtöbben könyvet és ruhát küldenek ezen a módon, de rengeteg zenei CD és DVD-film talál új gazdára automatán keresztül – sokan gyűjtői pénzérmét vagy háborús relikviákat is az átvétel e kényelmes módján veszik át.
A Vatera vásárlókat és eladókat egyaránt óvó, négyszintű biztonsági rendszer által biztosított védelemnek köszönhetően az elmúlt években fokozatosan visszaszorult a piactéren megvásárolt termékek személyes átadása és átvétele, egyre többen inkább a cég saját Vaterafutár szolgáltatásán keresztül juttatják célba az eladott tárgyakat. A Vaterafutárt éppen azért alapította meg a Vatera több mint tíz éve, hogy a fogyasztók közötti (C2C) kereskedelmet a normál online vásárlás komfortszintjére emelje. A szolgáltatás egyébként nem csak a Vatera felhasználói számára érhető el, bárki más is elküldhet rajta keresztül kedvező áron csomagot.
2023-ra már minden második (49,3%) Vaterafutáron keresztül gazdát cserélő tárgy csomagautomatán keresztül jut el új tulajdonosához – a fennmaradó rendelést hagyományos csomagponton vagy házhoz szállítással veszik át. Az automatás átvételi mód népszerűsége jelentős részben annak köszönhető, hogy a Vaterafutár szolgáltatásba integrálták az összes jelentős hazai csomagautomata-hálózatot (easybox, Foxpost, GLS, MPL, Packeta), ami csaknem 4200 átvételi pontot jelent országszerte. Így nem meglepő, hogy a piactéren végbement tranzakciók mellett havi átlagban közel húszezer nem vaterás csomag elküldését is a Vaterafutáron keresztül bonyolítják le.
Automatán keresztül költöznek a könyvek, a ruhák, de a relikviák is
Több mint hét hónap alatt közel 21 ezer darab Vaterán eladott könyv jutott el csomagautomatán keresztül az új tulajdonosához (4500 forint körüli átlagáron), ezenfelül a gyűjtői termékek esetében is kiemelkedő ez az átvételi mód. Utóbbi kategóriában makettek, modellek, katonai relikviák, kitüntetések, érmék és más régi tárgyak találhatók, de rengetegen juttattak el zenei CD-t és filmes DVD-t is új tulajdonosának; ezek mellett a vinyllemezek továbbítására is megbízható alternatívának számítanak az automaták.
Nem meglepő módon, a gazdát cserélő ruhadarabokat is előszeretettel továbbítják csomagautomatába. A szállítási statisztikák alapján a legnagyobb arányban női (57%) és gyerekruhákat (22%) küldenek az automatákba; az így kiszállított férfiruhák aránya pedig alig volt több az összes ötödénél (21%).
A top 10 “csomagautomatás” Vatera-termék közt megtalálhatók még a matchboxok és más játékautók, illetve a LEGO-készletek is – előbbiek 3600 forint, utóbbiak 8000 forint körüli átlagáron. Végül a különböző maketteket és modelleket (vasút, autó stb.) is sokan postázzák csomagautomatába (egy tipikus vaterázó nagyjából 7000 forintért vásárolja ezeket), de a katonai, vagyis világháborús, hidegháborús relikviák szintén a top 20-ban vannak, közel 16 ezer forintos átlagárral.
Ezért nem muszáj már személyesen találkoznia az eladónak és vevőnek
A Vatera tapasztalatai szerint a piactéren kialakult vitás helyzetek többségét az eladóval/vásárlóval való egyeztetést követően sikerül rendezni, hiszen az eladóknak is érdeke, hogy ne legyenek elégedetlenek a vásárlók, akik negatív értékelést adhatnának. Ha egy eladó és egy vevő mégsem tudna megegyezni, a társaság olyan lehetőséget kínál, amelyhez hasonló a közösségi platformokon nem érhető el: bruttó 50 ezer forintos összeghatárig megtéríti a platformján vásárolt termékkel kapcsolatos minőségi kifogás által közvetlenül okozott kárt, ha a panaszt a vásárlástól számított 90 naptári napon belül jelzik az ügyfélszolgálaton.
Ha egy vaterás vevő egyáltalán nem jutna hozzá az általa már kifizetett termékhez, akkor a programban meghatározott feltételek teljesülése esetén termékenként bruttó 100 ezer forintig térítik meg a kárát. A BVP program az eladókat is védi az utánvétellel kért, ám végül át nem vett küldemények plusz költségeitől.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.