Conit és az ABB innovatív kabinokat fejleszt ki tengerjáró luxushajókhoz

forrás: Prím Online, 2023. december 4. 13:01

A Conit vezető szerepet tölt be a tengerhajózási szektorban alkalmazott technológiai rendszerek terén. A több mint 100 hajón végzett rendszertelepítések során szerzett, széles körű tapasztalatának köszönhetően a Conit a villamos és elektronikai biztonsági rendszerek tervezésének és kivitelezésének, valamint a hajókon telepített, integrált villamos felügyeleti rendszereknek a szakértője.

Az évek során a luxus üdülőhajók (cruise ships) igazi tengerjáró óriásokká nőttek, egyes esetekben több mint ötezer kabinnal rendelkeznek. A tengerjáró luxushajó olyan, mint egy nagy utazó szálloda, és összetett üzemeltetési vezérlőrendszert igényel. 

 

A kabinok modularitása és a hagyományos megoldásokhoz szükséges hatalmas mennyiségű kábelezés arra ösztönözte a Conit K+F részlegét, hogy olyan KNX-sínes kábelezési megoldást tervezzen, amelynek magja egy automatizált kabinmodul. A felügyelet és az ellenőrzés alapvető fontosságú, ezért a Conit úgy döntött, hogy egy, az eredetileg az épületek intelligens vezérlésére kifejlesztett KNX-protokollon alapuló megoldást fejleszt.

 

 

 

Az ABB-vel együttműködésben a Conit által fizikailag és virtuálisan kifejlesztett megoldás a hagyományos kábelezésnél egyszerűbb rendszerarchitektúrát, és az ABB i-bus KNX  lehetőségeinek köszönhetően rugalmasságot biztosít a rendszer bővítése vagy frissítése, valamint az állandó, központi felügyelet terén, így a jövőbeni lehetséges követelmények széles körének is megfelel.

 

Mivel a KNX-sín kommunikációs protokollja nyílt rendszeren alapul, az alkatrészek és a műszaki szakemberek segítségét a világ bármely pontjáról el lehet érni, ami alapvetően fontos szempont egy tengerjáró hajó esetében. A megoldás további előnyei közé tartozik az eljárások optimalizálását szolgáló előrejelző, prediktív karbantartás és a meghibásodások pontos azonosítására szolgáló riasztások.

 

 

Andrea Galfo, a Conit beszerzési részlegének vezetője elmondta, hogyan született a döntés e megoldás kifejlesztéséről: „Bár a hajók egyre inkább csúcstechnológiával működtek, rendszereik még mindig a hagyományos kábelezési koncepción alapultak. A kabinok moduláris elemek, áramellátásuk egyenként van biztosítva, így a kábelezés mérete óriási. Ráadásul a rendszerautomatizálás gyakorlatilag soha nem biztosított, ami csökkenti a kabinok komfortját és hatékonyságát. A Conitnál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy mindig valami innovatív fejlesztést kínáljunk ügyfeleinknek, ezért kétoldalú együttműködési megállapodást kötöttünk az ABB-vel a rendszerautomatizálás előmozdítására a tengerjáró hajók kabinjaiban az ABB i-bus KNX épületautomatizálási megoldások használatával.”

 

A Conit bemutatótermében megépített és kiállított automatizált kabin igazolja, hogy a KNX-technológián alapuló rendszer használata lehetővé teszi az olyan funkciók egyszerű aktiválását, mint a foglaltságérzékelés, az automatikus biztonsági világítás, az állandó kabinfunkciók, a hőmérséklet és a levegőminőség ellenőrzése, a világításvezérlés a mesterséges és a nappali fény optimalizálásával, valamint a szellőzés, az energiafelhasználás csökkentése érdekében. Mindezek a funkciók felügyelhetők a kabinok vezérlőinek távoli működtetésével, az utasok legmagasabb szintű kényelme érdekében. Az ABB és a Conit közösen elkészítette a Conit gyártóüzemében kiállított automatizált utastér virtuális másolatát, és egy olyan eszközt is fejlesztettek – az eszköz itt érhető el – amely virtuális túrát kínál a kabinban, bemutatva az ABB által alkalmazott megoldások részleteit.

Kulcsszavak: Conit ABB

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59