Az online vásárlás evolúciója – Gyorsak és népszerűek az applikációk
A világjárvány alatt a webáruházak a virágkorukat élték, a bolttulajdonosoknak az elmúlt másfél évben az okozott fejtörést, hogyan tartsák meg a vevőiket, és miként tűnjenek ki a sok versenytárs közül. A gyors e-vásárlás és az 1-2 napos kiszállítás alapkövetelmény lett, így az applikációs webshopok előnyhöz jutnak.
A Dermaonline már több mint tíz éve jól működő kozmetikai termékeket forgalmazó webáruház, a cég alapítója dr. Kissné dr. Éger Ildikó gyógyszerészként szerette volna továbbvinni a szülei üzletét, de nem offline formában, hanem online shopként. A 2013 óta működő dermaonline.hu forgalma 2020-ban, a covid-19-járvány idején számottevően megnőtt, hiszen mindenki kerülte a boltokat és online szerezték be a megszokott, megszeretett bőrápolási termékeket.
„Egyik napról a másikra annyira megnőtt a forgalmunk, hogy weboldalon és a raktárban is kapacitásbővítésre volt szükség. Rengeteg nagynevű versenytárs is akkor lépett be a piacra, akiknek addig nem volt webboltja. Ezek a hatalmas franchise hálózatok kihívás elé állítottak bennünket: el kellett gondolkodnunk azon, hogy miben lehetünk jobbak, hogy megtartsuk a vásárlóinkat.” – emlékezett vissza dr. Kissné dr. Éger Ildikó, a Dermaonline tulajdonosa.
Hol a vásárlói bázis?
A járványkorlátozások feloldása után már nem jöttek maguktól az újabb és újabb vásárlók, így a webshopoknak a siker érdekében olyan koncepciót kellett kitalálni, amivel visszacsábítják az online vevőket.
„A marketingtanácsadónk webshop applikációt fejlesztett, és pont bennünk is addigra érlelődött meg a terv, hogy errefelé nyissunk, tehát a Dermaonline app lett a tesztpéldány. Mivel számunkra fontos, hogy a vásárlóinkkal folyamatos és jó kommunikációt tartsunk fenn, az alkalmazás erre kiváló lehetőség, hiszen mindig ott vagyunk a telefonján. A visszatérő vevők bármikor kérhetnek szakmai tanácsot tőlem. Ezen felül igyekszünk a törzsvásárlóknak mindig kedveskedni, például kis meglepetéseket, termékmintákat küldünk a csomagban.” – meséli a gyógyszerész-cégtulajdonos.
Gyorsaság minden felett
Az elmúlt évek piaci változásai azt mutatják, hogy a személyes kapcsolattartáson, a megnyerő kedvezményeken kívül a gyorsaság lett a kulcsszó mind az oldalak betöltését, mind a kiszállítás sebességét tekintve. Akármilyen profi egy weboldal, lehet, hogy csak 6-8 másodperc alatt töltődik be a vásárló gépén, telefonján, míg az applikációban azonnal megjelennek a képek, kedvezmények, újdonságok.
„A Dermaonline applikáció nagy előnye, hogy tárolja az előző rendelések adatait, tehát a vevő bármikor újra rendelheti a kedvenceit. Ez akkor praktikus, amikor szezonálisan használ valaki egy-egy bőrápolót, például napfényvédőt nyáron, télen pedig hideg időre való kozmetikumot, de fél év alatt elfelejti, mit is vett előzőleg. A visszajelzések szerint az is fontos a vásárlóinknak, hogy a kosár tartalmát elmenti a rendszer, bármikor visszatérhetünk az appba, nem veszik el a rendelés. Ha a vásárlók bizonytalanok egy bőrprobléma vagy termék kapcsán, hatóanyag alapján is tudnak keresni az appban.” – részletezi dr. Kissné dr. Éger Ildikó.
Trendek alapján érdemes fejleszteni
Fontos, hogy egy vásárló több szolgáltatást is kapjon, még olyat is, amiről nem gondolja, hogy szüksége van rá vagy kényelmesebbé teheti számára a vásárlást. A keresési adatok alapján tudható, mit keresnek az emberek a leginkább, így ezekre az igényekre érdemes fejleszteni a webshopokat is.
„Az utóbbi években hatalmas trend a többlépéses bőrápolási rutin, az applikációban már rutin szerint is ajánlunk termékcsomagokat. Sőt, észrevettük, hogy egyre tudatosabbak bőrápolás terén a vásárlók, régebben csak bőrtípus alapján válogattak kozmetikumot, ma már hatóanyagokra keresnek rá, úgyhogy lehetővé tettük, hogy a top 10 legnépszerűbb hatóanyag is látható legyen a menürendszerben.” – mondja a gyógyszerész.
A webshop gyorsasága mellett nagy igény van arra is, hogy a megrendelt csomag néhány napon belül megérkezzen a vevőhöz, tehát a szállítás terén is olyan szolgáltatóra van szüksége az üzleteknek, amelynek kiterjedt, megbízható és gyors hálózata van – ha ez mind megvalósul, a vásárló szinte biztosan visszatér a bevált applikációba vagy webshopba.
Fotók: dermaonline.hu és Pexels
Kapcsolódó cikkek
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
- Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Ne legyünk csaló webshopok áldozatai
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.