Kyndryl: Itt az ideje az átfogó digitalizációnak az egészségügyben
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT-infrastruktúra-szolgáltatójának szakértői megvizsgálták az informatika és információ-technológia egészségügyi felhasználásának legfontosabb trendjeit. Az elemzés alapján 2024-re készítettek előrejelzést a jövőnket is alakító folyamatokról.
Az egészségügyi ágazatra világszerte óriási nyomás nehezedik a növekvő költségek és a munkaerőhiány miatt. A technológia segíthet e hiányosságok kezelésében, és támogathatja az ágazatot a rendelkezésre álló erőforrások jobb kihasználásában.
Az egészségügyi folyamatok fejlesztését gyakran a pénzügyi szükségszerűség vezérli, de a cél mindenhol az, hogy nagyobb értéket hozzanak ki az információs technológia segítségével, amely bizonyítottan növeli a hatékonyságot, a biztonságot és a megbízhatóságot. A digitális technológia személyre szabottabbá teheti az egészségügyi szolgáltatásokat, megakadályozhatja az egészségügyi költségek növekedését, csökkentheti az ellátásban mutatkozó egyenlőtlenségeket, és megkönnyítheti az egészségügyi szolgáltatók munkáját.
Számos egészségügyi vezető már most is fontolgatja, hogyan lehetne a mesterséges intelligenciát beépíteni a napi működésbe, abból a célból, hogy a kommunikáció és az egészségügyi folyamatok irányítása gördülékenyebbé váljon a betegek, az ápolók és az orvosok számára egyaránt. Várhatóan az elkövetkező években a generatív mesterséges intelligenciát egyre többet használják majd a legfejlettebb egészségügyi rendszerekben.
A mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek kiaknázása során elengedhetetlenül fontos a megbízható adatstratégia, mivel annak hatékonysága közvetlen összefüggésben áll a bevitt adatok minőségével. Az AI megfelelő működéséhez erős alapok szükségesek, ehhez aprólékos figyelem kell tiszta és jó minőségű adatok megszerzése érdekében.
Az új technológiák elfogadásának van egy másik oldala is: elengedhetetlen, hogy az innovációkat erős kiberbiztonsági intézkedésekkel ellensúlyozzuk. Fennáll ugyanis annak a veszélye, hogy a rendkívül érzékeny adatok rossz kezekbe kerülhetnek.
Izbéki Csaba, a Kyndryl Hungary igazgatója elmondta, hogy a COVID világjárvány idején az informatikai megoldások használata az egészségügyben sokkal szélesebb körűvé és elfogadottabbá vált. Az akkoriban gyorsan bevezetett rendszerek nem feltétlenül voltak koherensek és rendszerszemléletűek, hanem a válságra reagálva, a gyorsaságra és az adott feladatra koncentrálva vezették be őket. E tapasztalatok alapján, és az egészségügyi informatika felemelkedésének lendületét megragadva azonban most már eljött az idő és a lehetőség a további átfogó digitalizációra az egészségügyben.
A Kyndryl megállapításai összhangban vannak a Világbank nemrégiben közzétett jelentésével. A jelentés szerint a digitális technológia megerősítheti az egészségügyi rendszereket, javíthatja az egészségügyi finanszírozást és a közegészségügyet, valamint növelheti a hozzáférést a hátrányos helyzetű csoportok számára. A jelentés kiemeli, hogy a digitális technológia és az adatok különösen értékesek a krónikus betegségek megelőzésében és kezelésében, a fiatal és az idősödő népesség ellátásában, valamint a jövőbeli egészségügyi vészhelyzetekre és az éghajlatváltozás okozta egészségügyi kockázatokra való felkészülésben.
Kapcsolódó cikkek
- Egészségügyi siker: A világ legjobbjai közé került a magyar MI műhely
- K&H: a digitalizáció áll a cégek figyelmének középpontjában
- Bio anyagok, virtuális valóság és 3D nyomtatás – a fogászat is a digitalizáció útján?
- Szlovákiát is meghódította a magyar online bőrgyógyászati klinika
- A vállalati digitalizáció nem technológia, hanem nyitottság kérdése
- Hazánkban is egyre több orvos munkáját segíti a mesterséges intelligencia
- Várható trendek és változások az egészségügyben
- A német orvosok már applikációkat is felírhatnak a betegeiknek
- Órákon belül választ ad a bőrbetegek problémájára egy magyar fejlesztés
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.