Üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers

forrás: Prím Online, 2024. február 1. 11:31

Az irodaterek jövője iránt elkötelezett közel 60 szakember részvételével üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers. Az eseménynek a Fressnapf International Business Services irodája kölcsönözte a helyszínt, ahol Markus Martens ügyvezető igazgató egy vezetett irodabejárásra is meginvitálta a vendégeket. 

Ezt követően Horváth Dávid, a Colliers Magyarország Workplace Advisory Services üzletágának vezetője tartott előadást a „Hogyan érzik magukat valójában a munkavállalók?” címmel készült kutatásuk eredményeiről. Végül négy kapcsolódó terület szakembereivel zajlott intenzív panelbeszélgetés a munkatér újrapozicionálását érintő sürgető kérdésekről, értékes betekintést nyújtva a modern munkahelyek világába.

 

A mai gyorsan változó világban a „hagyományos” iroda már nem felel meg az alkalmazottak igényeinek. Ennek eredményeként egyre inkább a rugalmasabb és innovatívabb munkahely-tervezés felé mozdulunk. De vajon milyen irányba is fejlődik (vagy milyen irányba formáljuk) az iroda jövőjét? „Miközben a munkahelyek, irodaterek szektorát vizsgáltuk, világossá vált számunkra, hogy a közösségi terek jelentősen különböznek más területektől, ahol az embereket nyílt beszélgetésekbe vonják be. Mi elkötelezettek vagyunk abban, hogy megértsük, mi a konkrét és valós igény az irodaterekkel kapcsolatban” – mondta Horváth Dávid, a Colliers Workplace Advisory Services üzletágának vezetője.

 

Már nem az a kérdés, hogy hibrid, vagy nem hibrid munkavégzésről beszéljünk-e. A kérdés, hogy hány napot is dolgoznak az alkalmazottak távmunkában. Itt Magyarországon a legtöbb esetben a 2 napot. Van ahol 50-50% az arány, van, ahol a 60-40%-ot tartják egészségesnek, azaz van egy kis eltolódás az iroda vagy akár a távmunka felé. Horváth Dávid azonban arra mutatott rá, hogy ha csak a mérésekre, grafikonokra támaszkodnak a döntéshozók, és pusztán ezek alapján akarják az irodaterek méretét, berendezését eldönteni, téves következtetésekre juthatnak. 

 

A döntéshozóknak fontos megérteniük, hogy milyen akadályokba ütközhetnek vállalatukon belül, és milyen kihívásokkal néznek szembe az alkalmazottak, amikor irodát tervezünk. A tér, amit biztosítunk, személyes interakciót teremt a munkavállalók között és a pozitív élmények nélkülözhetetlenek a személyes sikerek elérésében. Ugyanakkor a tér önmagában nem elegendő ahhoz, hogy ezeket az interakciókat elősegítse. Az irodatervezés szorosan összefügg a vállalati kultúrával, a szabályokkal és a lokációval: ezek mind hozzájárulnak az élményhez és a munkatársak közötti kapcsolatokhoz.

 

 

A téma sokoldalúságát a panelbeszélgetésben résztvevők sokszínűsége is aláhúzza. A házigazda Markus Martens (ügyvezető igazgató, Fressnapf International Business Services) mellett Erdélyi Linda (ügyvezető igazgató, építész, LAB5 architects), Frankó Luca (PhD, Egyetemi docens, ELTE), Zaharia Gabriella (vezető HR üzleti partner, Flowserve Corporation) vettek részt a beszélgetésben. A panelt Horváth Dávid, a Colliers Workplace Advisory Services üzletágának vezetője moderálta. 

 

 

 

A résztvevők olyan témákhoz szóltak hozzá, mint az iroda és home office dinamikája, a szabályozás kérdései (helyes-e, lehet-e egyéni választás, hogyan tervezzük meg ezeket a munkatereket?). Milyen irodára van szükség? Milyen funkciót vagy szerepet adunk neki? Hogyan határozhatjuk meg ezt? Hol kell lennie? Miért nem versenyzik az otthonnal? Végül azt a témát sem kerülték ki a résztvevők, hogy az irodahasználók biztosan nem egyformák, és a különböző igényeket, a különböző preferenciákat, a sokféleséget hogyan kezeljük? 

 

Abban minden résztvevő egyetértett, hogy nem lehet a sikeres megoldásokat automatikusan adaptálni. Fontos, hogy minden szervezet, vállalat maga gondolja át ezeket a kérdéseket, és határozza meg, mit jelent számára, illetve a munkatársai számára egy jó munkahely, akár fizikai, akár pszichológiai vonatkozásban.

 

 

Szakértői vélemények

 

„A hagyományos munkahely egyértelműen már a múlté, de irodára szükség van! Jó ha az iroda és a home office egyaránt be van építve a kollégák életébe. Nem szabad elfelejteni, hogy az ember alapvetően szociális lény!” – Markus Martens (ügyvezető igazgató, Fressnapf International Business Services) 

 

„Egyetlen szervezet sem utánozhat gépiesen megoldásokat. Fontos a dinamikus belső kommunikáció. Sajnos nagyon sok félresikerült változásmenedzsmenttel lehet találkozni. Ha feltesszük például azt az egyszerű kérdést, hogy az otthon lehet-e a profi munkavégzés helyszíne, általánosságban nem is tudunk rá választ adni. Hányan laknak otthon, mekkora és milyen beosztású az otthon, hányan tartózkodnak otthon nap közben? Milyen a kolléga számára a kívánatos munkakörnyezet? A jó design mindenképpen fontos!” – Erdélyi Linda (ügyvezető igazgató, építész, LAB5 architects)

 

„Azt a flexibilitást preferálom, amit ma a Fressnapf irodájában is láttam. Az idő és az irodatér tekintetében is flexibilisnek kell lennünk.  Beszélnünk, gondolkodnunk kell róla, hogyan, mire használjuk a fizikai teret, épületeinket a jelenben, és majd évek múlva. A távmunka technikailag már régóta lehetséges, de lehetnek jogi vagy biztonsági akadályai, és nem utolsó kérdés, hogy a munkáltató mennyi kockázatot kész bevállalni.” – Zaharia Gabriella (vezető HR üzleti partner, Flowserve Corporation) 

 

„Lehet-e az otthon munkahely? Ha nem lett volna Covid járvány, nem is beszélnénk talán ma erről! Azt viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy ahány otthon van, annyiféle home office. A hatékonyság és a bizalom nagyon fontos témák: fontos mennyire kötődik ez a szervezet, a vezetők szemszögéből az irodai jelenléthez. A bizalomépítés egy „biokémiai folyamat”, a személyes együttlét, a találkozás fontos részt játszik ebben, és nem épülhet pusztán a virtuális térre.” – Frankó Luca (PhD, egyetemi docens, ELTE)

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01