Épül a Net-Coach-közösség
A gyermekek és a fiatalok médiatudatosságának előmozdítása, valamint védelmük erősítése az online térben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) közös törekvése. Április 5-én ebből a célból indult a két intézmény kezdeményezése: a Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzési program.
Az Újmédia-pedagógia ösztöndíjas programra elsősorban tanárok, pedagógushallgatók, valamint a médiakommunikáció, a szakképzés, a felsőoktatás vagy a pszichológia területén dolgozók jelentkezhettek február elejéig. A képzésre rendkívüli érdeklődés mutatkozott, csaknem tízszeres volt a túljelentkezés. A kiválasztott 30 hallgató az NMHH által kialakított Net-Coach-közösség tagjává, vagyis a fiatalok és a családok digitális médiaértését segítő szakemberré válhat.
„Az NMHH célja, hogy a következő egy évben 100 új szakembert képezzen, akik a pedagógusokat, a szülőket és a fiatalokat segítik abban, hogy jobban tudják kezelni az online világ kockázatait, az okoseszközök és a digitális világ nyújtotta lehetőségeket” – mondta Kis Norbert, a program vezetője. „A program stratégiai fontosságú a digitális médiaértés és a médiakultúra támogatásában” – tette hozzá.
A képzés keretében a résztvevők az online tér kihívásaival és a digitális tudatossággal kapcsolatos tanácsadói, tartalomfejlesztői és konfliktuskezelői gyakorlatot szereznek, amellyel segíthetik a gyermekek, a fiatalok, az iskolai közösségek, illetve a szülők digitális médiaértését.
„Az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán nagyon sok szülőknek szóló tájékoztatót, előadást tartottunk már eddig is. A képzéseinkben is foglalkozunk az újmédia problémájával, kihívásaival és persze lehetőségeivel. Számunkra természetes volt tehát, hogy együttműködünk az NMHH-val a Net-Coach-képzés megvalósításában” – tette hozzá Gloviczki Zoltán, az AVKF rektora.
Az Újmédia-pedagógia felnőttképzési program ünnepélyes nyitóeseményén elhangzott, hogy a kísérleti képzés során egy teljesen új tananyagot újszerű feldolgozásban valósítanak meg. A többhetes foglalkozássorozat fele-fele arányban tartalmaz elméleti és gyakorlati oktatást. A program védnöke Koltay András, az NMHH elnöke és Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora, oktatói többek között Aczél Petra, Krasznay Csaba, Rab Árpád és Veszelszki Ágnes.
A mostani kurzus tapasztalatainak összegzése után a tervek szerint 2024 őszén indulna a második évfolyam, 2025-ben pedig félévenként szeretnék folytatni a programot. A képzés költségmentes – szakmai és pénzügyi támogatója az NMHH –, a résztvevők egyszeri 200 ezer Ft ösztöndíjban részesülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Mást bántani nem menő címmel jelent meg az NMHH új kiadványa
- A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
- Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben
- Átvették kinevezési okiratukat a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal új tagjai
- Ez a csalási forma szedi leggyakrabban áldozatait az idősek körében
- Szerződéses vállalás megsértése és reklámriport miatt bírságolt a Médiatanács
- Már 10 Gbps feletti sebességet is mérhetünk a Szélessáv.nettel
- Tévéműsorok készítését támogatja a Médiatanács
- Kevesebbet költünk a neten – Az online vásárlási szokásokat vizsgálta az NMHH
- A negatív hírek és a bűnügyek vezetnek – 16 év hírműsortermését vizsgálta az NMHH
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.