A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A szaklap szerint a SportContact 7 „meggyőző sport abroncs, szinte tökéletes mutatókkal". A szerkesztők dicsérték a „precíz kormányreakciót, a dinamikus kezelhetőséget vizes és száraz úton, a kiváló egyensúlyt, a rövid féktávokat és a jó aquaplaning-, azaz vízen felúszást megelőző képességet".
A SportContact 7 maximális pontot ért el vizes úttartásban, kanyarodásban és fékezésben is. 100 km/óráról 49,2 méteres féktávjával a Continental abroncs pontosan egy méterrel előzte meg a másodikat, valamint 19,1 méterrel az utolsó helyen végzett alacsonyabb minőségű, ázsiai abroncsot. A vizes teszteken elért 1-es köztes pontszámával jóval versenytársai előtt vezeti a mezőnyt.
A száraz teszteken a hannoveri gyártó abroncsa 38,5 méter után állt meg 100 km/órás sebesség mellett. Összességében az abroncs 2+ köztes pontszámot ért el az öt száraz versenyszámban, beleértve egy erős első helyezést is.
A SportContact 7-et kifejezetten nagy teljesítményű, sportos, elektromos vagy hagyományos meghajtású járművekhez tervezték. Számos gyártó hagyta jóvá, 18 és 24 coll közötti méretekben kapható. A fejlesztés során a Continental minden teljesítménykritériumban a tökéletességre összpontosított, annak érdekében, hogy a vezetési élményt a maximális biztonsággal ötvözze.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője
- A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
- A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését
- A Continental 2023-ban növelte eredményét és további javulást tervez idénre is
- A Continental első helyezést ért el az ADAC nyári gumiabroncs tesztjén
- Nemzetközi formatervezési díjat nyert a Continental gumiabroncsa
- Új igazgató a budapesti Continental gyár élén
- A Continental WinterContact TS 870 P nyerte a 2023/2024-es UHP téli gumiabroncs tesztet
- Az európai piacra gyárt új generációs fékrendszert a Continental Budapesten
- Auto Bild teszt: a Continental téli és négyévszakos gumija is kiemelten sikeresen vizsgázott
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
A Bridgestone továbbfejlesztette a prémiumkategóriás négyévszakos túraautó-abroncsát az egyedülálló DriveGuard Run-Flat (RFT) defekttűrő technológia beépítésével. Ezen újításnak köszönhetően a járművezetők egy defekt esetén még további 80 kilométert is megtehetnek akár 80 km/órás sebességgel, így biztosítva számukra a teljes biztonságot, kényelmet és nyugalmat. Az elektromos járművekre is alkalmas Turanza All Season 6 ENLITEN a DriveGuard RFT-vel felszerelve kiváló fékteljesítményt nyújt bármely évszakban, különösképp hó- és futásteljesítményt tekintve.
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Formatervezésiminta-oltalom védi a Széchenyi István Egyetem világrekorder autóját
A győri Széchenyi István Egyetem kiemelt figyelmet fordít szellemi vagyonának védelmére: az intézmény kutatóinak és hallgatóinak munkáit bejegyzett szabadalmak, mintaoltalmak és védjegyek sora óvja. Ezúttal a SZEnergy Team háromszoros világbajnok autójának alakját helyezték formatervezésiminta-oltalom alá, amely jogilag is garantálja, hogy a hallgatói mérnökcsapat nyerő karosszériája a jövőben is utánozhatatlan maradjon.
Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.