Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

forrás: Prím Online, 2024. május 3. 14:41

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

A Pepita.hu tulajdonosa, a Pepita Group Zrt. sikeres negyedévet zárt: az eladott termékek száma 10 százalékkal nőtt Magyarországon, 2023 ugyanezen időszakához képest. A bruttó forgalom itthon 30 százalékos, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat. A Pepita.hu az elmúlt évben a magyar webshopok piacterévé vált, jelenleg közel 1500 aktív partnerrel dolgoznak együtt, akiknek több mint 90 százaléka magyar vállalkozás. 

 

A cég a magyar sikerek mellett külföldön is virágzásnak indult: a külföldön vásárolt termékek száma 80 százalékkal nőtt. Ezt a jelentős bővülést egyébként az magyarázza, hogy a Pepita Group Zrt. új országokat nyitott az előző év folyamán, így Románia és Szlovákia mellett, már Lengyelországban, Németországban és Ausztriában is elérhető a Pepita.com. „A Pepita.hu mellett a külföldi oldalaink is piactérként működnek, ennek köszönhetően a magyar kis- és középvállalkozások nemcsak a magyar piacra támaszkodhatnak, hanem megnyílik előttük egy új út a külföldi terjeszkedés felé” – magyarázta Papp Máté, a Pepita Group Zrt. marketplace igazgatója, akit bő egy éve igazoltak az eMAG-tól. Ma már több mint 100 magyar partner értékesít Romániában, Szlovákiában vagy éppen Lengyelországban a Pepita.com oldalán keresztül.

 

A kezdetekkor baba-mama termékeket forgalmazó Pepita.hu ma már a család webáruháza. A kínálatában a kerti- és barkácseszközöktől, a drogériás termékeken át, laptopok, műszaki és ruházati cikkek, valamint játékok, könyvek, irodai kellékek, sporteszközök is beszerezhetők. „A csupán baba-mama jelleg levetkőzéséhez fontos eredmény volt, hogy a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére a Pepita.hu ezen termékkategóriáiban Magyarországon 57% növekedést tud felmutatni a bruttó forgalomban 2023 első negyedévéhez képest” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatója. 

 

A szaniter és fürdőszoba kategóriában 140 százalékkal nőtt a megvásárolt termékek száma 2024 első három hónapjában előző év ugyanezen időszakához képest. A beltéri játékok terén is jelentős, 67 százalékos növekedést mértek. Sport kategóriában, mint a fitnesz eszközök, kerékpárok stb. 44 százalékos a növekedés a Pepita.hu adatai szerint. „A divat és a szezonális termékek esetén viszont némi visszaesés látszik – mondta a vezérigazgató. – A divatcikkek esetén a konkurencia agresszív térhódítása mellet hatással lehet a keresletre az a trend, hogy a fogyasztók szívesen vásárolnak új ruha helyett használtat akár közvetlenül egymástól." A szezonális termékekre leginkább az időjárás hat, így például a medencék kereslete gyengébben indult az első negyedévben a Pepita.hu adatai szerint.

 

Beszédes adat, hogy a pozitív eredményekhez a visszatérő vásárlók arányának növekedése is hozzájárult, esetükben 14 százalékos növekedést tapasztaltak. Ráadásul az oldalon nem csak az akcióvadászok rendelnek: a kedvezményes rendelések aránya az első negyedévben 21%-ra esett vissza a tavalyi 33%-ról. A Pepita.hu összesítése alapján a kínálatukból az akcióktól leginkább függenek a napi fogyasztási cikkek (FMCG), az egészségügyi eszközök, a játékok, az okos otthon, a világítás, valamint a szépség és egészség kategóriák. Ugyanakkor az ételek és italok, a televíziók, az irodaszerek és írószerek, légkondícionálók, a dekorációk és ajándékok, az autó-motor és a telefon kategóriák kevésbé kitettek az akcióknak, a vásárlások zömét ezekben az esetekben nem a kedvezményes időszakokban hajtották végre.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01