Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
Kiemelt szerepet kap a mesterséges intelligencia
A tanítás és a tanulás elmélyítését segítő tananyagfejlesztő pályázat legfőbb célja, hogy a pedagógusok minél fókuszáltabban és elmélyültebben járják körül a tantárgyakhoz, valamint a saját szakterületükhöz kapcsolódó témákat. Idén a ProSuli kiemelt figyelmet fordít a mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepére, hiszen az AI számos olyan lehetőséget rejt magában, amelyet érdemes a szélesebb pedagógusközösségnek is megismernie, integrálnia a mindennapokba.
A pályázaton felsőfokú pedagógiai képesítéssel rendelkező tanárok vehetnek részt. Jelentkezni egy maximum fél oldal terjedelmű vázlattal lehet, amely ismerteti a tervezett oktatási program tematikáját, a tanítási folyamatot és a célcsoportot. Pályázni legfeljebb két választott témakörben lehet és nincs szükség a digitális tananyagok készítésében való előzetes tapasztalatra; már meglévő projektek és ötletek felhasználására is van lehetőség, így nem szükséges teljesen új tananyagot kidolgozni.
Mobilinternet és speciális képzés a legjobb 25 pályázónak
A pályázatra június 14-ig lehet jelentkezni, a beérkezett anyagok közül a szakmai zsűri június 21-ig választja ki a legjobb 25 projektet. A nyertesek egész nyárra elegendő mobilinternetet kapnak, valamint részt vehetnek a Webuni speciális képzésén, amely végigkíséri őket a pályázati ötletüktől egészen annak megvalósításáig.
A tíz legjobb nyertest augusztus 29-én, a ProSuli Tanári Napon hirdetik ki, ők egyenként 120 ezer forint értékű ajándékutalványban is részesülnek. A díjazott tananyagok a Webuni platformján mindenki számára hozzáférhetőek lesznek, így bármely hazai pedagógus felhasználhatja majd azokat.
A tananyagfejlesztő pályázat korábbi anyagai itt, a pályázat részletei pedig az alábbi oldalon érhetők el: https://prosuli.hu/tananyagfejleszto-2024
A szakmai zsűri az alábbi két témacsoportban várja a pályázatokat:
1. témacsoport:
• Hogyan tanuljunk a mesterséges intelligencia segítségével?
• Hogyan tanítsunk a mesterséges intelligencia segítségével?
• Mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában • Tanulás/tanítás az XR (AR/VR) segítségével
• A kódolás tanítása
2. témacsoport:
• Hogyan tudják a tanárok a saját tantárgyukat eredményesen, élményközpontúan, digitális eszközökkel, és/vagy gamifikációval segíteni?
Kapcsolódó cikkek
- Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
- K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
- Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
- Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
- Új pályázatok segítik a hazai innovációk szellemitulajdon-védelmét
- Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
- Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják
- Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
- Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
- K&H: Kate tiszta nyereség
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar diákok kezében a jövő kulcsa: új lendülettel indul a Megoldások a holnapért 5. évada
Ötödik alkalommal indul a Samsung és az EdisonKids közös, kreatív problémamegoldó kezdeményezése, a Megoldások a holnapért, amelyben szezonról szezonra jövőépítő diákcsapatok adnak izgalmas válaszokat a holnapunk alapkérdéseire. A toborzás elkezdődött, a megújult program pedig az eddigieknél is több hasznos és izgalmas lehetőséget biztosít pályázóinak, a 7–12. osztályos diákoknak és tanáraiknak, hogy forradalmi ötleteikkel jobbá tehessék a világot. A verseny nyertesei értékes Samsung eszközökkel gazdagodhatnak, összesen 6 millió forint értékben.
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!