K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén

forrás: Prím Online, 2024. június 22. 10:29

A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.

Szegeden Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora, valamint Vadócz Zsolt, a K&H digitális fejlesztésekért felelős vezetője aláírták azt a kutatási együttműködési megállapodást, amely hozzájárul a pénzintézet által működtetett digitális pénzügyi asszisztens tökéletesítéséhez.

 

A K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. A K&H ügyfélköréből immár 620 ezren találkoztak Kate-tel, 320 ezren kezdeményeztek vele beszélgetést, az ügyfelek 10 százaléka pedig már havi rendszerességgel használja is.

 

 

„Kate jelenleg már az ügyfélszándékok 89 százalékát értelmezni tudja, és a megértett kérdések 73 százalékára van megoldása. Emberi beavatkozás nélkül ennyire tudja önállóan megoldani a felmerülő igényeket” – jelentette ki Vadócz Zsolt. Ezzel együtt Kate nyelvi megértési és válaszadási képességeit a K&H tovább kívánja finomítani, ezért kereste meg a Szegedi Tudományegyetemet, amely a hazai mesterséges intelligencia-kutatás egyik meghatározó bázisa. Itt működik a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium (MILAB), amelynek vezető kutatói otthonosan mozognak az algoritmusok világában, valamint az ország egyik legjobb Nyelvtudományi és Nyelvészeti Tanszéke, benne az Elméleti Nyelvészeti és Informatikai Kutatócsoporttal, amely a legkorszerűbb ismeretekkel bír a témakörben.

 

„A tudományos élet képviselői nagy segítséget tudnak nyújtani az üzleti felhasználás terén jártas AI-alkalmazók számára abban, hogy a digitális pénzügyi asszisztens hibátlanul megértse az ügyfelek szóban megfogalmazott igényeit, azokra érdemben tudjon reagálni, és pontosan, visszakérdezés nélkül végre tudja hajtani utasításaikat” – tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül

Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.

2025. május 12. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

2025. április 28. 16:57