Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét
Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét: egyenlő versenyfeltételek biztosítása az uniós piacon működő valamennyi e-kereskedelmi szereplőnek.
Az e-kereskedelmi szektor az utóbbi években jelentős változásokon ment keresztül. A COVID-19 pandémia, a felgyorsult digitalizáció, a kereskedelemben is megfigyelhető globalizáció komoly kihívások elé állította, állítja a szektort. Ebben a helyzetben a helyi szereplők versenyképességének fenntartása, javítása elemi érdeke a magyar gazdaságnak. Az Ecommerce Europe kezdeményezéséhez csatlakozva az Ecommerce Hungary szeretné ismételten felhívni a figyelmet arra, hogy az EU-n kívüli, távol-keleti szereplők térnyerése okán is, az egyenlő versenyfeltételek („level playing field”) biztosítása és az uniós szabályok betartatása kiemelt jelentőséggel bír a szektor minden szereplője számára.
Az e-kereskedelem dinamikusan fejlődik, és immár Magyarországon is csaknem 10%-át teszi ki a teljes kiskereskedelmi forgalomnak. Az utóbbi 12 hónap egyik legfontosabb fejleménye volt a nem EU-s (javarészt távol-keleti) szereplők erőteljes terjeszkedése. Ezen szereplők kifejezetten agresszív marketingstratégiát alkalmaznak, valamint az Ecommerce Europe véleménye, forrásai alapján valószínűsíthető, hogy anyaországaik kormányai erősen támogatják e-kereskedelmi vállalataikat a globális terjeszkedés céljával. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az Ecommerce Hungary az Ecommerce Europe-pal együtt hasznosnak tartja és támogatja a nyílt és intenzív versenyt, hiszen az teszi lehetővé, hogy a fogyasztók a termékek lehető legszélesebb köréhez a lehető legjobb szolgáltatások és árak mellett jussanak hozzá.
Ugyanakkor ez a verseny hosszabb távon csak úgy lehet előnyös, ha az összes uniós és Unión kívüli szereplő ugyanolyan játékszabályok szerint játszik. Az e-kereskedelem immár egy összetett módon szabályozott terület. Az uniós és hazai szabályozásoknak való megfelelés komoly erőfeszítéseket igényel a hazai iparági szereplőktől. Ezért is találja az ECH aggasztónak, hogy bizonyos jelek alapján kérdések merülhetnek fel azon vonatkozásban, hogy a piacon újonnan megjelenő, gyorsan terjeszkedő, Unión kívüli szereplők mennyire tartják be ezen szabályokat.
Ezen kétségek egyaránt érintik a fogyasztóvédelmet, a termékbiztonságot, az adatvédelmet és az adózás rendjét. Továbbá, ahogy – többek között – az Ecommerce Hungary beadványa alapján megindult GVH vizsgálat is jelzi, általában érintik a versenyfeltételek betartását, a fogyasztók esetleges megtévesztését is.
Az Ecommerce Hungary csatlakozik az egyenlő versenyfeltételek biztosítására és betartatására irányuló Ecommerce Europe kezdeményezéshez. Az ECH meg van győződve arról, hogy az e-kereskedelem és a hazai gazdaság jövője szempontjából egyaránt fontos az Ecommerce Europe kezdeményezése. A már megkezdett úton tovább haladva itthon is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a szektorban működő összes vállalkozás azonos szabályok és feltételek mellett versenyezzen. Ez a hazai e- kereskedelmi vállalkozásoknak és a fogyasztóknak egyaránt hasznára válna, az utóbbiak így biztonságban élvezhetnék a fejlődő, versengő e-kereskedelem előnyeit.
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion
- GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora
- Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak
- XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
- Ez lehet a rohamosan terjeszkedő olcsó kínai webshopok igazi ellenfele
- Magyarország előfizet: így változtatja meg az életünket az előfizetéses e-kereskedelem
- Ezt nem gondoltuk volna: még segít is a hazai webshopoknak a Temu
- Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.