Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét

forrás: Prím Online, 2024. június 27. 11:28

Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét: egyenlő versenyfeltételek biztosítása az uniós piacon működő valamennyi e-kereskedelmi szereplőnek.

Az e-kereskedelmi szektor az utóbbi években jelentős változásokon ment keresztül. A COVID-19 pandémia, a felgyorsult digitalizáció, a kereskedelemben is megfigyelhető globalizáció komoly kihívások elé állította, állítja a szektort. Ebben a helyzetben a helyi szereplők versenyképességének fenntartása, javítása elemi érdeke a magyar gazdaságnak. Az Ecommerce Europe kezdeményezéséhez csatlakozva az Ecommerce Hungary szeretné ismételten felhívni a figyelmet arra, hogy az EU-n kívüli, távol-keleti szereplők térnyerése okán is, az egyenlő versenyfeltételek („level playing field”) biztosítása és az uniós szabályok betartatása kiemelt jelentőséggel bír a szektor minden szereplője számára.

 

Az e-kereskedelem dinamikusan fejlődik, és immár Magyarországon is csaknem 10%-át teszi ki a teljes kiskereskedelmi forgalomnak. Az utóbbi 12 hónap egyik legfontosabb fejleménye volt a nem EU-s (javarészt távol-keleti) szereplők erőteljes terjeszkedése. Ezen szereplők kifejezetten agresszív marketingstratégiát alkalmaznak, valamint az Ecommerce Europe véleménye, forrásai alapján valószínűsíthető, hogy anyaországaik kormányai erősen támogatják e-kereskedelmi vállalataikat a globális terjeszkedés céljával. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az Ecommerce Hungary az Ecommerce Europe-pal együtt hasznosnak tartja és támogatja a nyílt és intenzív versenyt, hiszen az teszi lehetővé, hogy a fogyasztók a termékek lehető legszélesebb köréhez a lehető legjobb szolgáltatások és árak mellett jussanak hozzá.

 

Freepik

 

Ugyanakkor ez a verseny hosszabb távon csak úgy lehet előnyös, ha az összes uniós és Unión kívüli szereplő ugyanolyan játékszabályok szerint játszik. Az e-kereskedelem immár egy összetett módon szabályozott terület. Az uniós és hazai szabályozásoknak való megfelelés komoly erőfeszítéseket igényel a hazai iparági szereplőktől. Ezért is találja az ECH aggasztónak, hogy bizonyos jelek alapján kérdések merülhetnek fel azon vonatkozásban, hogy a piacon újonnan megjelenő, gyorsan terjeszkedő, Unión kívüli szereplők mennyire tartják be ezen szabályokat.

 

Ezen kétségek egyaránt érintik a fogyasztóvédelmet, a termékbiztonságot, az adatvédelmet és az adózás rendjét. Továbbá, ahogy – többek között – az Ecommerce Hungary beadványa alapján megindult GVH vizsgálat is jelzi, általában érintik a versenyfeltételek betartását, a fogyasztók esetleges megtévesztését is.

 

Az Ecommerce Hungary csatlakozik az egyenlő versenyfeltételek biztosítására és betartatására irányuló Ecommerce Europe kezdeményezéshez. Az ECH meg van győződve arról, hogy az e-kereskedelem és a hazai gazdaság jövője szempontjából egyaránt fontos az Ecommerce Europe kezdeményezése. A már megkezdett úton tovább haladva itthon is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a szektorban működő összes vállalkozás azonos szabályok és feltételek mellett versenyezzen. Ez a hazai e- kereskedelmi vállalkozásoknak és a fogyasztóknak egyaránt  hasznára válna, az utóbbiak így biztonságban élvezhetnék a fejlődő, versengő e-kereskedelem előnyeit.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01