Innovatív akadályfelismerő rendszert tesztelnek a berlini S-Bahnon
Az automatizált üzemeltetés kulcsfontosságú funkció a vasúti kapacitás bővítése és a vasút teljesítményének növelése szempontjából. Az S-Bahn Berlinnel együttműködve a Siemens Mobility akadályfelismerő rendszert telepített és tesztel első alkalommal folyamatos üzemmenet mellett. A rendszer kulcsfontosságú technológiai komponens a teljesen automatizált vezetés lehetővé tételéhez.
A projekt célja az új akadályfelismerő rendszer teljesítményének alapos értékelése a napi működés során különböző időjárási és útvonalviszonyok között. A tesztadatokat a rendszer további finomítására és az érzékelő szenzorok pozicionálásának optimalizálására használják fel. A rendszer a projekt időtartama alatt háttéradatokat rögzít, és sem a mozdonyvezetők, sem az utasok nem fogják érzékelni annak működését. A jövőben az akadályfelismerő rendszer segíthet a járművezetőknek elkerülni a baleseteket, ami stabilizálja a napi S-Bahn műveleteket és növeli a pontosságot. A rendszer kulcsfontosságú technológiának ígérkezik a digitalizált, teljesen automatizált vasúti műveletek jövőbeli lehetővé tételéhez.
Albrecht Neumann, a Siemens Mobility gördülőállományért felelős CEO-ja: "Az intelligens vonatok, amelyek mentesítik a járművezetőket a rutinfeladatok alól, és támogatják őket munkájukban, a digitalizált vasúti közlekedés jövőjét jelentik. Ezek a vonatok képesek lesznek automatikusan indulásra illetve leállításra kész állapotba állítani magukat, biztosítani az energiaoptimalizált működést, gyorsan és biztonságosan reagálni a pályán lévő akadályokra, és teljesen automatikusan mozogni a kocsiszín területén. Alig várjuk, hogy partnereinkkel együttműködve innovatív akadályfelismerő technológiánkat a gyakorlatban alkalmazzuk Németország legnagyobb S-Bahn hálózatán."
Innovatív akadályfelismerő rendszer telepítése és gyakorlati tesztelése
Peter Buchner, az S-Bahn Berlin GmbH vezérigazgatója: "A berlini S-Bahn 100 éve egyet jelent az innovációval és a fejlődéssel. Együttműködünk az iparral, hogy teszteljük a környezetbarát vasúti szállítást támogató új technológiákat. Az automatikus akadályfelismerés a jövőben az automatizált vezetés nélkülözhetetlen eleme lesz. A rendszer már most is képes arra, hogy a járművezetőinket támogassa és hozzájáruljon a jobb működési minőséghez."
Martin Fuchs, a Verkehrsverbund Berlin Brandenburg (VBB) vezérigazgatója: "Berlin és Brandenburg tartományok, valamint a Berlin-Brandenburg közösségi közlekedésért felelős hatósága (VBB) támogatja az innovációt, amely ahhoz szükséges, hogy az S-Bahn üzemeltetése hatékonyabbá és eredményesebbé váljon. Az automatikus akadályfelismerés tesztelésére irányuló projekt értékes eredményeket fog generálni, és lehetővé teszi számunkra az S-Bahn rendszer továbbfejlesztését. Pontosan 100 évvel az S-Bahn első villamosítása után újabb technológiai ugrást készítünk elő, amely a Berlin S-Bahn rendszerét alkalmassá teszi a jövőre."
A technológia tesztelése a Siemens Mobility GmbH (telepítésfelügyelet, érzékelők, hardver, szoftver és digitális térkép), az S-Bahn Berlin GmbH (vonatok, telepítés, üzemeltetés) és a Digitale Schiene Deutschland/DB InfraGo (digitális térképészet, nyílt adatplatform) partnerségében történik. A tesztek eredményeit a VBB-vel együtt értékelik.
A műszaki oldalon a projektben használt érzékelők közé tartoznak a nagy teljesítményű LiDAR-ok a közeli és nagy hatótávolságú tárgyak észleléséhez, valamint egy infravörös kamera. Az érzékelőadatok kiértékelésére szolgáló algoritmusokat kifejezetten a vasúti ágazat számára fejlesztették ki a Siemens Berlin-Adlershofban végzett "Berlin Digital Rail Operations – BerDiBa" kutatási projektjében, és már többször optimalizálták őket. A rendszer egy digitális térkép segítségével folyamatosan összehasonlítja a vonat helyzetét az észlelt objektumok helyével. A mozdonyvezető figyelmeztetésére vagy a vonat fékezésére vonatkozó döntéseket e folyamatban lévő számítások alapján hozzák meg. A DB InfraGo újonnan kifejlesztett térképét, amely centiméteres pontossággal ábrázolja a valóságot 3D-ben, először használják erre a célra.
Innovatív akadályfelismerő rendszer telepítése és gyakorlati tesztelése a legújabb, 484-es sorozatú S-Bahn vonaton
A Digital Rail Germany kezdeményezés részeként a Siemens, a vasúti automatizálás technológiai vezetője, és a Deutsche Bahn új megközelítést alkalmaz, hogy felgyorsítsa ennek a detektálási technológiának a bevezetését a vasúti ágazatban, és előmozdítsa az innovációt Németországban. A projektben a pályán lévő akadályokat mutató kiválasztott adatok központilag, anonimizált formában lesznek elérhetők, és kutatási célokra felhasználhatók, például AI modellek betanítására vagy rendszervalidálásra.
Az asszisztensrendszernek minden évszakban egyéves tesztfázist követően készen kell állnia arra, hogy vészfékasszisztens rendszerként működjön, amely a háttérben működik, hogy támogassa a vezetőt. Az ebben a fázisban keletkezett adatok alapján lehetővé válik a rendszer más automatizálási komponensekkel együtt történő használata kis sebességű automatizált vezetéshez, például járműtelepi tolatás vagy a vonat üzembe helyezése vagy leállítása esetén. A gyakorlati tesztelés célja:
• Ismeretek szerzése az akadályok felismerésének peremfeltételeiről közös adatértékelés segítségével,
• rögzítse és értékelje a szenzoros technológia teljesítményét speciális üzemi körülmények között, például esőben, ködben, hóban és szennyeződés esetén,
• a projektek tervezésével kapcsolatos kockázatok minimalizálása (technológia, számítások, határidők), és
• optimalizálja a rendszerbeállításokat a téves riasztások elkerülése érdekében, ami elengedhetetlen a vezető nélküli működéshez.
Az együttműködő partnerek, a Siemens Mobility, a Deutsche Bahn AG (S-Bahn Berlin GmbH, DB InfraGo, DB Systemtechnik), valamint Berlin és Brandenburg tartomány a Berlin/Brandenburg Közlekedési Szövetséggel közösen elemzik a projekt eredményeit és adatait a kutatási projektben. Az akadályok észlelésére szolgáló prototípus érzékelők telepítése már befejeződött egy S-Bahn Berlin vonaton. A helyszíni teszt részeként a berlini S-Bahn flotta tíz vonatát szerelik fel érzékelőkkel. A helyszíni teszt befejezését követően az érzékelők leszerelését tervezik.
Kapcsolódó cikkek
- Prémium eszpresszógépek – 3D-tervezéssel
- Intelligens rendszer optimalizálja a koppenhágai repülőtér levegőjét
- Különleges naperőmű kezdte el működését Környén
- Az ABB tovább bővíti energetikai portfólióját
- A Dürer Park új irodáihoz a Siemens biztosítja az energiaelosztást
- Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
- Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
- Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
- Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
- A kánikula sem akadály az új csúcstöltőnek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.