Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

forrás: Prím Online, 2024. augusztus 14. 10:27

2024. szeptember 1-étől minden Magyarországon működő kereskedelmi banknak, amely rendelkezik mobilbanki alkalmazással, elérhetővé kell tennie az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0 által előírt tranzakciós lehetőségeket. A tesztidőszak infrastruktúráját egyetlen hazai cég tudja biztosítani, amely elkötelezett abban, hogy az elsők között általa megálmodott grandiózus projektet hosszútávon a köz szolgálatába állítsa.

A qvik névre keresztelt, Azonnali Fizetési Rendszer 2.0 előírásai szerint QR-kódos vagy NFC adatbeviteli módokkal biztosítható a fizetési lehetőség a POS-terminálokon, illetve QR-kódos és deep linkes megoldással elérhető a virtuális térben is, például webshopos fizetéseknél. 

 

dr. Ibrahim Ádám

 

„A 2014-es krími események idején a térségben felfüggesztették a bankkártyás szolgáltatásokat, ami rámutatott arra, hogy a pénzügyi rendszerek bizonyos esetekben korlátozhatóak. Ezért minden társadalom számára fontos lehet alternatív elektronikus fizetési megoldások kidolgozása a pénzforgalmi stabilitás és a monetáris szuverenitás érdekében” – magyarázza dr. Ibrahim Ádám az Ex Machina Kft. ügyvezető-tulajdonosa. „Magyarországon a jogalkotó a 2024. szeptember 1-jei dátumot tűzte ki az alternatív elektronikus fizetési láb bevezetésének határidejeként, amelyhez július 1-jétől egy csaknem két hónapos tesztidőszak kapcsolódik.” 

 

Impozáns teljesítmény

 

Az Ex Machina Kft. mintegy 6 éve fejleszt elektronikus fizetési infrastruktúrát, a jogalkotó által kötelezővé tett Azonnali Fizetési Rendszer elfogadói oldalára biztosít megoldást.

 

„A céget 2016-ban, harmadéves joghallgató diákként indítottam 1 millió forintból, családi támogatással, majd a virtuális fizetőeszközök, mint például a Bitcoin elterjedése és a nemzetközi bankkártya-szolgáltatások szankciós politikában való feltűnése után, egyre inkább világossá vált számomra, hogy hamarosan elkerülhetetlen lesz egy új, szuverén elektronikus fizetési infrastruktúra kiépítése. Egy közösségnek – számos egyéb materiális és immateriális összetevő mellett – az egyik fontos kohéziós eszköze az értéket szimbolizáló fizetőeszköz. A poszthegemón világ fejlődési iránya pedig egyértelműen megköveteli a nemzeti alternatívát.” – hangsúlyozza dr. Ibrahim Ádám. “Ez egy szövevényes, többszörösen összetett, a társadalom mindenkori elvárásait, a korszellem aktuális igényeit, a jogot, a technológiát, egyes elemeiben az emberi pszichét, hovatovább olykor egyenesen a világrend változását érintő témakör, így a probléma megoldásának komplexitása is csábító kihívás volt.”

 

„Volt egy nagyon határozott elképzelésünk, hogy miként lehet ezt a momentumot megragadni. Erőteljes víziónkat egyre többen értették meg, sikerült az érdekeket egységbe terelni és a koncepciót a döntéshozói szegmensbe is eljuttatni” – fogalmaz a társaság ügyvezető-tulajdonosa. „Kezdetben senki másnak nem volt elképzelése arról az architecturáról, amelynek mentén fel tud épülni a méret- és skálahatékony fizetési séma, nekünk volt elképzelésünk és akaratunk, méghozzá vasakaratunk a hosszú éveken át tartó megvalósításban való részvételre.”

 

Dr. Ibrahim Ádám kiemelte: mindannyiunk közös érdeke, hogy legyen egy költséghatékony, alternatív fizetési infrastruktúrája a magyar társadalomnak. „Mindent erre a lapra feltéve kellett a fejlesztéseket irányba állítani. Minden egyes ponton az együttműködésre törekedtünk, akik közben önös érdekeik mentén igyekeztek eltéríteni a projektet, azok lemorzsolódtak.” 

 

 

Jótékonysági próbaidőszak

 

A július 1-én indult banki tesztidőszakra a társaság teljes körű ún. sub-aggregátori háttér-infrastruktúrát és két, azonnalifizetés-elfogadásra alkalmas frontoldali eszközt biztosít térítésmentesen a bankok számára, a köz szolgálatában. Egy modern POS-terminált, amely abban különbözik más hasonló eszközöktől, hogy kezelni tudja az NFC-s azonnali fizetést és szimultán a kártyás tranzakciókat is. Ilyen all-in-one eszközzel jelenleg más cég nem rendelkezik az országban. Az Ex Machina Kft. egy virtuális POS-terminált is biztosít, amelyhez webshopot is fejlesztett a bankok számára. Ebben 12 közhasznú tevékenységet végző alapítvány vagy egyesület közül választhatnak a banki tesztelők, akik a QR-kódot beolvasva, minden egyes tranzakcióval ezer forintot juttatnak a kiválasztott szervezetnek, köztük például a Bátor Tábornak vagy az Ökumenikus Segélyszervezetnek. A Szegedi Koraszülöttmentő Alapítvány például a mentőautójában szeretne motort cserélni, a társaság ehhez fog majd hozzájárulni.

 

„A donációk összegét – a Bankszövetség kérése alapján – a teszt végén vissza kell utalnunk a bankoknak, de cégünk úgy döntött, hogy saját költségvetéséből fogja a pénzt eljuttatni a szervezeteknek. A banki tesztelők utalásaival egyrészt tesztelésre kerül a mobilbanki alkalmazások működése, illetve mi magunk is teszteljük az évek alatt tekintélyes méretűre nőtt infrastruktúránkat, többek között a csalásmegelőző rendszert, az elszámolóművet vagy éppen a tranzakciófeldolgozás sebességét.” – hangsúlyozta dr. Ibrahim Ádám. 

 

  

„Hosszú út áll mögöttünk, és azt gondolom, hosszú út áll még előttünk, de abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az elképzelésünkhöz van akaratunk, tettrekészségünk és kockázattűrő képességünk. A pénz olyan, mint egy kapcsolat, van egy materiális és egy immateriális része. Ez utóbbi szellemi részt a hit és a bizalom adja. A pénz a kapcsolathoz hasonlatosan a materiális rész nélkül virágozhat (bár nem gyümölcsözhet), de a szellemi része nélkül értéktelen. Az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0 fejlesztése során a hit és a bizalom volt a zsinórmérték, mind a tervezés, fejlesztés, mind a partneri kapcsolatok kialakítása során. Ezt a rendszert ez a szemlélet építette és építi, bízom benne, hogy mindent megtettünk azért, hogy a magyar emberek is hittel és bizalommal forduljanak a rendszer használatához!

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01