Retail Media Kalauzt adott ki az IAB Hungary

forrás: Prím Online, 2024. szeptember 30. 11:35

Mától elérhető az IAB Hungary tavasszal megalakult Retail Media Munkacsoportjának első, a kiskereskedelmi média gyakorlati alkalmazásáról szóló útmutatója, amelyet az IAB Europe Retail Media 101 Guide fordításából, a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével készítettek. 

A digitális retail media ma már nem egy feltörekvő médiacsatorna, sokkal inkább a digitális reklám harmadik hullámaként érdemes rá hivatkozni. Térnyerésének jelentősége abban áll, hogy a márkák az e-commerce szektor szereplőivel együttműködve ezen a csatornán keresztül, közvetlen módon érhetik el a fogyasztóikat a vásárlás folyamatában és annak megtörténtekor, az oldalakon pedig közvetlenül gyűjtött first-party adatokat használhatnak a célzáshoz, a kampányaik méréséhez és értékeléséhez. Az IAB Europe előrejelzése szerint például 2027-re a digitális kiskereskedelmi médiára fordított hirdetési költés még a hagyományos lineáris televízió szegmensének méretét is meghaladhatja. 

 

 

Az európai szervezet 2023 szeptemberében adta ki a kiskereskedelmi médiáról szóló, páneurópai definíciókat is tartalmazó útmutatóját, amelynek magyarra fordítását a hazai piac sajátosságainak figyelembevételével az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja végezte.

 

Szabó Ákos

“Az alapításkor az egyik természetes és alapvető vállalásunk volt az IAB Europe Retail Media 101 Guide magyar verziójának kiadása, hogy minden érintett hazai szereplő (e-kereskedők, technológiai szolgáltatók, adatbrókerek, hirdetők, médiaügynökségek, sales house-ok, tanácsadók stb.) számára közös szakmai információs minimumot és a fontosabb definíciókból fogalomtárat hozzunk létre, honosítva a nemzetközileg elfogadott sztenderdeket. Azért, hogy megelőzzük a retail media egyes témáinak félreértelmezését, az IAB Europe szakmai útmutatóját 10-15%-ban eredeti tartalommal fejeltük meg. Ebben vannak csoportosítások, definíciók, értelmezések, és mit-hogyan, illetve mit-hogyan-ne jellegű praktikus javaslatok is. Tettük ezt annak érdekében, hogy lehetőleg senki ne alacsonyítsa le a digitális retail mediát egy újabb bannerfelületté vagy szimplán digitális polcpénzes eszköztárrá. Nem utolsósorban azért, mert felelősséget érzünk a fogyasztókért, akiket végső soron a retail media alkalmazása a leginkább érint. Ha őket elidegenítjük, akkor a retail media úgy, ahogy van, értelmét veszti" – fogalmazott Szabó Ákos, a Retail Media Munkacsoport vezetője.

 

Az IAB Hungary Retail Media Kalauz 2024 című kiadványa az első olyan edukációs anyag a hazai piacon, amelyből világos képet kaphatnak az olvasók arról, hogy melyek a téma legfontosabb definíciói, hogyan értékesítik és vásárolják ezt a médiatípust, és miért fontos a retail media a márkák számára.

 

Papliczky Pál

"A kiskereskedelmi média ma már megkerülhetetlen a digitális kampánytervezésnél. Ezért különösen fontos, hogy legyen egy szakmai iránytű, amely a hazai piaci szereplőket is segíti a retail media minél eredményesebb használatában. Egy útmutató, amely világosan, közérthető módon magyarázza el, hogy mit értünk ma retail media alatt, hogyan működik a gyakorlatban, miért fontos a hirdető márkák számára, és hogyan lehet a retail media teljesítményét mérni. A Retail Media Kalauz 2024 pontosan erről szól, ezért a kiadványt minden piaci szereplő számára elérhetővé tettük. Töltsék le, használják javukra ezt az útmutatót a mindennapi munkájuk során! Mindeközben továbbra is bátorítunk minden e-kereskedelmi szakembert és céget, hogy csatlakozzon a Retail Media Munkacsoporthoz, ha valóban szeretne aktívan cselekedni a magyar retail media szektor fejlődéséért" – tette hozzá Papliczky Pál, az IAB Hungary ügyvezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36