Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A Digitális Kereskedelmi Szövetség, az Ecommerce Hungary és a Growww Digital által átadott díjat olyan megbízható és etikus, magyar többségi tulajdonban lévő cégek nyerhetik el, amelyek éves online árbevétele meghaladja az egymilliárd forintot, és megfelelnek a szigorú versenyképességi kritériumoknak. Ezek közé tartozik a gazdasági stabilitás, a digitális kompetencia és a hatékony piaci stratégia.
„Már csak a listára felkerülni is óriási érdem, hiszen ez a 47 vállalkozás a hazai webshopok egy ezreléke, azonban a jelentőségüket jól jelzi, hogy a tavalyi összesített árbevételük meghaladta az 500 milliárd forintot, amelynek a 40 százaléka (219 milliárd forint) online értékesítésből származik. Ezek a cégek a világ bármely pontján megállnák a helyüket” – mondta Szabó László a Growww Digital alapító partnere.
A díjat az Internet Hungary konferencián, 2024. október 1-jén Siófokon adták át. A 47 legvilágpiacképesebb cég közül 15 részesült személyes elismerésben. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező vállalatok közül a Pepita Group Zrt. (pepita.hu) vehette át az első díjat, a BioTechUSA Kft. (shop.biotechusa.hu) lett a második, az iPon Computer Kft. (ipon.hu) a harmadik, a Vöröskő Kft. (euronics.hu) pedig a negyedik, míg a Premium Sport Kft. (heavytools.hu) az ötödik.
Az 5-10 milliárdos sávban a WhiskyNet Kft. (whiskynet.hu) került a lista első helyére, második a Mobilredfox Kft. (mobilfox.com), a harmadik a Furbify Hungary Kft. (furbify.hu), majd a Zákány Szerszámház Kft. (zakanyszerszamhaz.hu) és a Dockyard Islands Kft. (dockyard.hu) következett.
Az 1-5 milliárdos kategóriában a Greenman Kft. (greenman.hu) vehette át az első díjat, majd a Nutriversum Kft. (nutriversum.com) és a Suller-Táp Kft. (kutyakajas.hu) következett. A negyedik helyen a Webshop Logisztika Kft. (vagyaim.hu), míg az ötödiken az eOptika.hu Kft. (eoptika.hu) végzett.
A HungarEcomm Stars Díj célja, hogy jó példákat mutasson, és ezzel ösztönözze a magyar e-kereskedők növekedését valamint nemzetközi terjeszkedését. Létkérdés, hogy minél több nemzetközi színtéren is sikeres magyar e-kereskedő legyen, hiszen az e-kereskedelem ma a kiskereskedelmi forgalom 9 százalékát adja Magyarországon, de egy évtized múlva szakértői várakozások szerint akár 20-25 százalék fölé is emelkedhet.
Mivel óriási a verseny az e-kereskedelmi piactereken, egyre több külföldi vállalat jelent meg a hazai piacon is, egyáltalán nem mindegy, hogy ennek a 25 százaléknak mekkora hányada lesz magyar e-kereskedő. És hogy mi történik akkor, ha mindez nem valósul meg, arra intő példa a TEMU gyors hazai elterjedése.
Ha külföldi vállalatok vennék át a hazai e-kereskedők helyét, az jelentős gazdasági károkat okozhatna. Az e-kereskedelem jövője most formálódik. Ha nem szaporodnak meg Magyarországon a világpiacképes e-kereskedelmi vállalkozások, amelyek képesek Európában és a világ más részein is terjeszkedni, akkor a hazai e-kereskedelmi piacot külföldi szereplők fogják uralni. Ez pedig, ahogy az e-kereskedelem egyre nagyobb szeletet hasít ki a lakossági fogyasztásból, drasztikusan csökkenti a magyar gazdaság belföldi bevételekből való részesedését.
„Csak akkor tudják a hazai szereplők a nemzetközi kihívókkal felvenni a versenyt, ha ők maguk is nemzetközi szereplővé válnak. A nemzetközi terjeszkedés nemcsak a cégek számára előnyös, hanem az ország gazdasági teljesítményéhez is hozzájárul: növeli az exportot, magasabb hozzáadott értékkel bíró munkahelyeket teremt és erősíti a termelő szektort. De mindez fontos a fogyasztóknak is: ha csak néhány globális vállalat lenne jelen a hazai e-kereskedelemben, az a kisebb verseny csökkentené a hazai termékek kínálatát és középtávon az árversenyt is” – mondta Szabó László, a Growww Digital alapító partnere.
Az e-kereskedelem terjedése globális trend és Magyarország sem maradhat le ebben a versenyben. Egyre nagyobb szükség van olyan hazai vállalatokra, amelyek képesek lépést tartani a globális versennyel, hogy Magyarország ne váljon a külföldi cégek felvevőpiacává.
A legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők 2024, ABC sorrendben
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Megérkezett Magyarországra az Allegro
- Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
- Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét
- XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Megtorpant az e-kereskedelem, nem várt helyről kapott fenyegetést
- Nagydíjak és különdíj az Ecommerce Hungary Konferencián
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.