MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt

forrás: Prím Online, 2024. november 6. 18:05

A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a  Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.

 

Az egynapos akció helyett hosszabb időszak a nyerő 

 

Bár a vásárlók majdnem kétharmada (63%) kifejezetten az akciós ajánlatokat keresi, az egynapos Black Friday, ami régen a rendkívüli árengedményekkel volt egyenlő, mára egy hosszabb, akár egész hónapos leárazási időszakká vált. A vásárlók mindössze 11%-a jelezte, hogy tavaly a Black Friday alkalmával vásárolt, és az idei évre is hasonlóan visszafogottak a várakozások. Ennek oka részben az, hogy a népszerű akciók ma már nemcsak egy napra, hanem hosszabb időszakra szólnak, így az emberek már nem készülnek annyira koncentráltan egyetlen napra. 

 

„A vásárlói szokások folyamatos változásával a MediaMarkt számára is fontos, hogy alkalmazkodjon az új elvárásokhoz. A Black November lehetőséget ad arra, hogy megemelt készletünkből vásárlóink ne egy nap alatt, hanem egy teljes hónapon át, nyugodtan válogathassanak az akciós termékek közül, elkerülve a tömeget és a felesleges kapkodást. Így kényelmesen, alapos megfontolás után szerezhetik be azokat a műszaki eszközöket, amelyek valóban értéket jelentenek a mindennapjaikban és hasznos ajándékok lehetnek karácsonykor” – tette hozzá Szilágyi Gábor a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója. 

 

 

Az érdeklődés csökkenése és tudatosság növekedése 

 

A Black Friday ereje a kutatás szerint azért is halványul, mert a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. Az esemény során vásárlást tervezők 60%-a olyan termékek beszerzésében gondolkozik, amelyeket amúgy is megvenne, míg kifejezetten a karácsonyi ajándékokat keresők 42%-ot tesznek ki. A felmérésben résztvevők több mint háromnegyede azt mondta, hogy csak termékeket vesz meg az ünnepi időszakban, amiket tervezetten amúgy is beszereznének. Ráadásul a résztvevők több mint fele (53%) közömbös az eseményt illetően, és sokan az elmúlt évek gazdasági kihívásai miatt is elkerülik a hirtelen ötlettől vezérelt vásárlásokat, még a jelentős árkedvezmények ellenére is. 

 

Online vásárlás dominanciája 

 

A kutatás alapján a vásárlók 44%-a kizárólag az online térben keres akciókat, míg további 34% mind az online, mind a hagyományos boltokban figyel az ajánlatokra. Kifejezetten csak a hagyományos bolti akciókat keresők aránya csupán 8%, ami jól mutatja az online vásárlás dominanciáját, különösen a Black Friday időszakában. 

 

Okostelefonoktól a kávéfőzőkig – mit vásárolnak a magyarok? 

 

A műszaki cikkek iránti kereslet kiemelkedő: a Black Friday vásárlók közel fele tervez okostelefont, tabletet vagy okosórát venni, átlagosan 90 ezer forintot költenek erre a kategóriára. Szórakoztató elektronikai termékek – főleg okostévék – is népszerűek, ahol átlagosan 235 ezer forintos költés várható, míg a háztartási gépek iránti érdeklődés 62%-ot ér el, különösen a kávéfőzők és mosogatógépek esetében. 

 

Kiemelkedő összköltés várható 

 

A vásárlást tervezők átlagosan 195 ezer forintot szánnak a leárazásokra, ami a digitális eszközöket gyakran használó, 4,2 millió fős közönségre vetítve körülbelül 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent. A teljes piacra vetítve, beleértve a nem tervezett vásárlásokat és és azokat is, akik ritkábban használnak a digitális eszközöket, ez az összeg akár a 150-160 milliárd forintot is elérheti. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt

A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a  Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.

2024. november 6. 18:05

Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait

Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat. 

2024. november 6. 15:43

Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai

Az európai villamos hálózat mintegy 40 százaléka több mint 40 éves, ezért jelentős változtatásokra van szükség, hogy képesek legyenek integrálni az új technológiákat, kezelni a növekvő mennyiségű megújuló forrásból származó energiát és kiszolgálni a jövőbeli fogyasztói igényeket. A Milánóban megrendezett Enlit Europe 2024 kiállításon a Schneider Electric számos innovációt mutatott be, amelyek támogatják a hálózatok üzemeltetőit, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak. 

2024. november 6. 14:58

A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán

Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.

2024. november 6. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51