MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Az egynapos akció helyett hosszabb időszak a nyerő
Bár a vásárlók majdnem kétharmada (63%) kifejezetten az akciós ajánlatokat keresi, az egynapos Black Friday, ami régen a rendkívüli árengedményekkel volt egyenlő, mára egy hosszabb, akár egész hónapos leárazási időszakká vált. A vásárlók mindössze 11%-a jelezte, hogy tavaly a Black Friday alkalmával vásárolt, és az idei évre is hasonlóan visszafogottak a várakozások. Ennek oka részben az, hogy a népszerű akciók ma már nemcsak egy napra, hanem hosszabb időszakra szólnak, így az emberek már nem készülnek annyira koncentráltan egyetlen napra.
„A vásárlói szokások folyamatos változásával a MediaMarkt számára is fontos, hogy alkalmazkodjon az új elvárásokhoz. A Black November lehetőséget ad arra, hogy megemelt készletünkből vásárlóink ne egy nap alatt, hanem egy teljes hónapon át, nyugodtan válogathassanak az akciós termékek közül, elkerülve a tömeget és a felesleges kapkodást. Így kényelmesen, alapos megfontolás után szerezhetik be azokat a műszaki eszközöket, amelyek valóban értéket jelentenek a mindennapjaikban és hasznos ajándékok lehetnek karácsonykor” – tette hozzá Szilágyi Gábor a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az érdeklődés csökkenése és tudatosság növekedése
A Black Friday ereje a kutatás szerint azért is halványul, mert a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. Az esemény során vásárlást tervezők 60%-a olyan termékek beszerzésében gondolkozik, amelyeket amúgy is megvenne, míg kifejezetten a karácsonyi ajándékokat keresők 42%-ot tesznek ki. A felmérésben résztvevők több mint háromnegyede azt mondta, hogy csak termékeket vesz meg az ünnepi időszakban, amiket tervezetten amúgy is beszereznének. Ráadásul a résztvevők több mint fele (53%) közömbös az eseményt illetően, és sokan az elmúlt évek gazdasági kihívásai miatt is elkerülik a hirtelen ötlettől vezérelt vásárlásokat, még a jelentős árkedvezmények ellenére is.
Online vásárlás dominanciája
A kutatás alapján a vásárlók 44%-a kizárólag az online térben keres akciókat, míg további 34% mind az online, mind a hagyományos boltokban figyel az ajánlatokra. Kifejezetten csak a hagyományos bolti akciókat keresők aránya csupán 8%, ami jól mutatja az online vásárlás dominanciáját, különösen a Black Friday időszakában.
Okostelefonoktól a kávéfőzőkig – mit vásárolnak a magyarok?
A műszaki cikkek iránti kereslet kiemelkedő: a Black Friday vásárlók közel fele tervez okostelefont, tabletet vagy okosórát venni, átlagosan 90 ezer forintot költenek erre a kategóriára. Szórakoztató elektronikai termékek – főleg okostévék – is népszerűek, ahol átlagosan 235 ezer forintos költés várható, míg a háztartási gépek iránti érdeklődés 62%-ot ér el, különösen a kávéfőzők és mosogatógépek esetében.
Kiemelkedő összköltés várható
A vásárlást tervezők átlagosan 195 ezer forintot szánnak a leárazásokra, ami a digitális eszközöket gyakran használó, 4,2 millió fős közönségre vetítve körülbelül 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent. A teljes piacra vetítve, beleértve a nem tervezett vásárlásokat és és azokat is, akik ritkábban használnak a digitális eszközöket, ez az összeg akár a 150-160 milliárd forintot is elérheti.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított okostelefonok új piactere fontos mérföldkőhöz érkezett
- Jürgen Klopp a MediaMarkt csapatához igazolt
- Magyarok és a mobilvásárlás
- Íme a leggyakoribb energiatakarékossági tévhitek – és az igazság!
- Bemutatták a MediaMarkt fotópályázatának győztes alkotásait
- Új pénzügyi igazgató a Media Markt Magyarország élén
- Ezek voltak 2023 legkeresettebb műszaki cikkei
- A Wolt Drive és a MediaMarkt ultragyors, kétórás kiszállítást indít
- Mutatunk 10 tippet, amivel kivédhetjük a csalásokat a Black Friday és a Cyber Monday idején
- Az AOC és az AGON by AOC izgalmas Black Friday monitor ajánlatai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.
Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
Az európai villamos hálózat mintegy 40 százaléka több mint 40 éves, ezért jelentős változtatásokra van szükség, hogy képesek legyenek integrálni az új technológiákat, kezelni a növekvő mennyiségű megújuló forrásból származó energiát és kiszolgálni a jövőbeli fogyasztói igényeket. A Milánóban megrendezett Enlit Europe 2024 kiállításon a Schneider Electric számos innovációt mutatott be, amelyek támogatják a hálózatok üzemeltetőit, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak.
A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán
Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.