IBM Magyarország

Egységes szoftverüzletág

Kovács Attila, 2001. szeptember 30. 22:24
Az IBM Magyarország szoftverüzletága (IBM-terminológia szerint: SWG) száz százalékban konformmá válva a világban található többi hasonló IBM-szervezettel a továbbiakban négy szervezeti egységen keresztül foglalkozik szoftverértékesítéssel. Az üzletág új igazgatója, Fóris Zoltán szeptember 19-én sajtótájékoztatón ismertette az új felállást, és mutatta be a csapat új vezetőit.
A változások következtében létrejött új egységek - Lotus, WebSphere, DB2, Tivoli - mindegyikét egy-egy, a piacon korábban is vezérterméknek tekintett, védjegyekkel ellátott szoftvercsoport köré szervezték. Az új üzletágat a négy márkanéven (branden) felül két szervezeti egység egészíti ki: az egyik a partnerhálózatot kezelő csoport, a másik a Lotus Professional Services.

Rácz R. György, a Lotus alapú professzionális szolgáltatásokért felelős vezető - aki október 1-jétől az IBM közép- és kelet-európai (CEE) Lotus Professional Services igazgatói posztját tölti be - kiemelte, hogy a tavalyi 80 százalékos növekedés a Lotus-divízió eddigi legsikeresebb évét jelentette. A Lotus-tevékenységnek az IBM szervezeti kereteibe történt teljes mértékű integrációja azt az előnyt nyújtja, hogy az egyes IBM-képviseletek, így természetszerűleg az IBM Magyarország is, egyszerűbben, egységes kínálati portfólióval léphetnek ügyfeleik elé. Rácz szerint a Lotus-termékekkel mostantól három piaci területre fókuszálnak: üzenetkezelési és együttműködési feladatok, új elemként a tudásmenedzsment-projektek (ilyen sikeres projekt zajlott le nemrégiben a Mol-nál, és most folyik hasonló a Matávnál), valamint az e-learning.

A tájékoztatón bemutatkozott Pintér Sándor is, aki a Lotus-egység kereskedelmi vezetője. Hangsúlyos a jövőbeli tevékenységben a Lotus azon ötlépcsős stratégiájának követése, amely a következő öt területre fókuszál: új modellek, új piacok, újfajta növekedési lehetőségek, kiterjesztett és megnövelt ügyfélbázis.

Leginkább az egyes IBM-vezérszoftvertermékekre szakosodott partnercégek új felállásból eredő hozzárendelésének fontosságát hangsúlyozva Fóris Zoltán elmondta, hogy jó néhány olyan hazai felhasználó van, amely mind a négy említett szoftverbrandet használja, ezért mindenképpen bővíteni szeretnék azt a partnerbázist, amely a teljes szoftverportfóliót képes kínálni.

Az üzletág-igazgató nem rejtette véka alá: a legfontosabbnak a brandenként megerősített értékesítési erőforrásokat tartja.

A tájékoztatón az is elhangzott, hogy az IBM Magyarországi Kft. SWG idén ősszel heti rendszerességgel szemináriumsorozatot szervez a legújabb szoftvertechnológiák bemutatására. A szeptember 19-én tartott első szemináriumon a pénzügyi szektorban alkalmazható MQSeriesről volt szó, 26-án a Tivoli adattárolási megoldásokat tűzték napirendre, és a későbbiekben a teljes paletta terítékre kerül.

Kulcsszavak: +céginfo IBM-hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01