Miért ne tilthatnának le egy bannert…? II.

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. december 5. 07:56
A Magház Rt. elnöke sajtóközleményben tiltakozott az ellen, hogy október 22-én „kitiltották” bannereit az Axel Springer kiadó regionális napilapjainak online változataiból (a közlemény elsőként a Prim Online hasábjain, október 30-án jelent meg). Az AS Webszerkesztősége nevében a tartalomért felelős főszerkesztő, Pauska Zsolt az alábbiakban reagál a Magház Rt. elnökének tiltakozására.
A Magház Rt. honlapjainkon, egy adserver segítségével elhelyezett bannerén a következő üzenetek váltották egymást:

„Miért ne kötnéd fel magad? - Miért ne dobnád be a törülközőt? - Miért ne dobnád fel a talpad? - Miért ne adnád be a kulcsot? - Miért ne szagolnád alulról az ibolyát? - Miért ne lehelnéd ki a lelked?”

A folyamatosan futó feliratokat nem szakította meg semmilyen arra utaló jel, hogy ezek a figyelemfelhívás céljából provokatívnak szánt kérdések más összefüggésben is értelmezhetők. A mögöttes tartalom kizárólag akkor vált világossá, ha a látogató a hirdetésre húzta az egerét ("Miért ne kötnéd fel magad... az Internetre?..." stb.), azaz a látogatók egy része számára egyáltalán nem.

A banner a felhasználó felé elsődlegesen pusztán provokatív oldalát mutatta, amely október 23., a forradalom ünnepének előestéjén olvasóink egy részének felháborodott tiltakozását váltotta ki. Az agresszív üzeneteket, melyből többek számára az sem derült ki, hogy hirdetésekről van szó, a szerkesztőségen kérték számon a látogatók, annak oda nem illő, és az ünnepre való tekintettel különösen sértő volta miatt.

Szerkesztőségünk a tiltakozás hatására a banner azonnali eltávolítása mellett döntött. A hirdetés helyére később a Magház Rt. által készíttetett azonos szövegű, ám lényegesen egyszerűbb és áttekinthetőbb reklámcsík került, mely banner már nem adott teret téves olvasatnak.

Utólag is úgy gondoljuk, hogy az online világban szokatlan, s a Magház Rt. elnöke által példa nélkülinek nevezett bannercsere indokolt volt. A döntést azon olvasóink érdekében hoztuk, akik számára a provokatív reklám az ünnep előestéjén inkább sértésként, semmint a figyelem felkeltését szolgáló poénként hatott.

2001. 10. 31.

Pauska Zsolt főszerkesztő

Kulcsszavak: reklám média adserver

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01