Zárkózottak az alternatív távközlési szolgáltatók
High-techbe bonyolódva
A honlapok vizsgálata során a Dotkom munkatársai elsősorban a termékek és szolgáltatások bemutatásának módját vizsgálták. Bár ezeket valamennyi cég részletesen igyekezett alaposan bemutatni, a megvalósítás részleteit illetően jelentős különbségek mutatkoztak. A túlságosan bonyolult, ezért nehezen használható menürendszer miatt a Pantel és a V-net kínálata csak nehezen elérhető, nem elég átlátható. Szintén bonyolult, ugyanakkor a tájékozódást segítő menürendszert alkalmaz a Novacom honlapja. A legkevésbé high-tech, ugyanakkor a legkönnyebben áttekinthető megoldást a GTS választotta.
A Dotkom tanácsadói más vállalati honlapokról is jól ismert jelenséggel találkoztak a vizsgált weboldalakon: az alternatív távközlési cégek többnyire elrejtették elérhetőségükre vonatkozó adataikat. Leginkább a Novacom nehezíti meg az érdeklődők helyzetét, mivel honlapjukon csak kitartó nyomozás és némi kísérletezés után tudható meg a cég címe és telefonszáma. Míg a V-com honlapon túl "mélyre", csak több menüponton keresztül elérhetőre került ez az információ, viszonylag jobban szerepelt a GTS és a Pantel oldal, ahol az oldalak "görgetésével" a lapok alsó részén feltüntették ezeket az adatokat.
A vállalati honlapok egyik fontos feladata, hogy információt szolgáltassanak a sajtó számára. Különösen fontos lehet ez a folyamatosan, a sajtó figyelmének középpontjában lévő alternatív távközlési szolgáltatók számára. Meglepő módon a vizsgált vállalatok csak igen korlátozott módon éltek ezzel a kínálkozó lehetőséggel. A GTS honlapján ugyan szerepel "Sajtóklub" menüpont, de az ott fellelhető információk mennyisége és frissessége nem alkalmas az újságírók igényeinek kielégítésére. Nem szerepelnek a honlapon olyan elérhetőségi adatok sem, amelyek segítségével a sajtó képviselői kapcsolatba léphetnének a vállalat PR felelősével. A Novacom kínálatában elvileg létezik "sajtószoba", de láthatólag még nem készült el. Addig is azok az érdeklődők, akiknek sikerül megtalálnia a megfelelő címet, küldhetnek e-mailt az illetékeseknek. Ha kissé elrejtve is, a Pantel weboldalain megjelennek a vállalat sajtóközleményei. A legteljesebb megoldást a V-com kínálja. A sajtóközlemények mellett a sajtókapcsolatokért felelős munkatársak címei is szerepelnek.
A honlapok vizsgálatának legfőbb tanulsága, hogy az alternatív távközlési szolgáltatók még nem mérték fel kellőképpen, miképp tudják hatékonyan alkalmazni az internetes csatornát. Miközben a termékek, szolgáltatások bemutatása nem eléggé hatékony, weboldalaikon még kezdeményként sem jelent meg az online értékesítés.
Kapcsolódó cikkek
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Vállalati weboldalak - nemzetközi összevetés
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Központi technológiai kutatóintézet felállítását szorgalmazza az EU
- A nagy riválisok növekvő ereje a középvállalatok növekedését lelassíthatja
- Civil szervezetek az információs társadalomban
- Fiatalok a neten: szex, drog és szerencsejáték