A Panasonic "zöld" célkitűzései

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. január 15. 19:15
A Panasonic nem kisebb célt tűzött maga elé, mint hogy az elkövetkező évtizedben a világ "legkörnyezetbarátabb" multinacionális cége legyen. A vállalat zöld szándékát egy tízéves programban foglalta össze, amelyet a tavaly év végén sikeresen befejezett előző környezetvédelmi stratégiához hasonlóan állítottak össze a vállalat szakemberei.
A Panasonic eddigi környezet iránt tanúsított felelősségét, valamint a jövő célkitűzéseit nemrég egy kétnapos környezetvédelmi konferencia keretében ismertették a németországi Freiburgban, Európa egyik környezetvédelmi központjában. A Panasonic a konferencián felvonultatta mindazon termékeit, amelyek mérsékelt energiafogyasztással, környezetbarát nyersanyagával, vagy akár valamelyik alternatív energiaforrás kiaknázásával járulnak hozzá a fogyasztói társadalom fenntartható fejlődéséhez. Kunio Nakamura, a Panasonic termékeket gyártó Matsushita Electric Industrial Co. elnöke a konferencián arról beszélt, hogy a mai világban a nagy vállalatoknak nem csupán reklámstratégiájuk részeként, versenyképességük növelése miatt kell környezettudatosan termelni, vagy éppen zöld technológiákat kifejleszteni. Amennyiben a fenntartható fejlődést, azaz a természeti erőforrásokkal való ésszerű, hosszú távú gazdálkodást az üzleti világ komolyan akarja venni, akkor csakis a zöld útirány a helyes. A Panasonic ezt felismerve már 1991 óta "Környezetvédelmi fejezet" nevű programja alapján olyan tevékenységbe kezdett, amelynek eredményeként az elmúlt évtizedben halogénmentes elektronikai berendezések gyártását kezdte meg, vagy éppen háztartások energiafogyasztását csökkentő különböző gépeket vezetett be.

A számos nemzetközi környezetvédelmi díjjal jutalmazott zöld erőfeszítésekhez képest az elkövetkező évtizedre nagyobb léptékű célkitűzéseket fogalmaztak meg a Panasonic szakemberei. A társaság "Zöld Terv 2010" nevű új programja alapján 2005-ös, illetve 2010-es határidőket kitűzve vállalja, hogy káros anyagoktól - kadmium, különféle bróm- és krómvegyületek - mentes, energiaszegény technológiával előállított termékeket forgalmaz, gyáraiban 10 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, termékeit újrahasznosíthatóvá teszi, alacsony energiahasznosítást lehetővé tevő technológiákat fejleszt ki, zöld szervezeteket támogat, sőt még a reklámjai során is, a papírhasznosítás csökkentése miatt, inkább az interneten hirdet. Hogy ezeket a célkitűzéseket a Panasonic mennyire gondolja komolyan, arra jó példa a konferencián kiállított termékek seregszemléje. Ezek között szerepelt a kadmiummentes televíziókészülék, kamera, veszélyes anyagoktól mentes mobiltelefon- és laptop-akkumulátor, vagy akár a benzinnel és elektromos árammal működő autó, és az elektromos árammal segített kerékpározást lehetővé tevő bicikli.

A Panasonic környezetvédelmi konferenciáján különböző országok szakemberei osztották meg nézeteiket a környezetet fenyegető ártalmakról és a cégek azzal kapcsolatos felelősségéről. A konferencia társszervezőjeként jelen lévő Öko-Institut e.V. nevű jelentős németországi civil szervezet szakértői szerint ezek a termékek persze csak a kezdetnek számítanak, hiszen a zöld célkitűzések teljesítéséhez további, még inkább környezetet óvó lépések szükségesek, amelyek megvalósítása különösen az időről időre tapasztalható gyorsuló világban, az egyre élénkülő fogyasztói társadalomban nehéz feladat. Ám ha a Panasonic vállalat példáját a gazdasági élet sok szereplője követi, akkor évtizedeken belül valóban egy jobb világ, a fenntartható jövő valósulhat meg.

Kulcsszavak: +céginfo Panasonic

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01