Újabb mérőeszköz a látogatottsághoz
Bár a mérőeszközök (az eddigiek és a februárban debütáló új is) előszeretettel kombinálják tevékenységük megnevezésébe az "audit" kifejezést, olyan fajta ellenőrzésről, mint amilyen a nyomtatott sajtónál a nyomdaszámlák, szállítólevelek, terjesztési adatok átvilágítása, szó sincs. Az audit a mért adatoknak más módszerekkel (pl egy internetes panel segítségével elvégzett kontrollmérés stb.) történő verifikálását jelentené, s ez az elmúlt időszakban jelentkezett "auditorok" egyikénél sem fordult elő. Egy auditortól elvárható lenne az is (ezt az AGB egyébként amikor még szolgáltatott, megtette), hogy a megbízója kérésére titokban tartsa az adatokat, s ne ő indítson mások költségére valamilyen népszerű szolgáltatást (pl a weboldalak látogatottság szerinti toplistái). "Az én látogatottsági adatom az én pénzemért az enyém, ezzel kapcsolatban az auditor csak egyet tehet: hitelesíti vagy nem hitelesíti az adataimat amikor én kérem."- véli joggal több portáltulajdonos.
Az Auditonline böngésző alapú látogatottság-mérőrendszerről előzetesen annyit lehet tudni, hogy az előfizetők gyakorlatilag folyamatosan frissített valós idejű (real-time) adatokat láthatnak majd, a publikus felületre naponta kerülnek fel az adatok. Igény esetén a nem publikus mérést is megoldják, és a rendszer képes felhasználói paneleket is kezelni. Hogy a szó fentebb vázolt jelentésének minden értelmében ez lesz-e az igazi online audit, az majd elválik.
Kapcsolódó cikkek
- Látogatottsági adatok és részletes felhasználói információk egy helyen
- Bővül a honlapokat auditáló cégek piaca
- Audit Alexától
- On-line szolgáltatások a biztosítóknál
- "Igen Európára" - EU honlapot indított az MSZP is
- Óriási érdeklődés az internetes tananyag-készítő versenyen
- A BKIK új szolgáltatása: Elektronikus Külkereskedelmi Portál
- Európai távoktatási program
- Tartalmi bővülés az Elektronikus Információs Szolgáltatásnál
- Hiteles céginformációk azonnal, előfizetés nélkül